کد خبر: ۳۵۰۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

چندی پیش به دنبال شایعاتی مبنی بر استفاده از پالم در لبنیات پاستوریزه میزان استفاده از شیرهای فله و لبنیات سنتی افزایش یافت و این درحالی است که بارها مسئولان سازمان دامپزشکی درباره احتمال بیماری مشترک دام و انسان از طریق مصرف این گونه لبنیات هشدار دادند . حال جای سوال است که چرا در صورت مشکل دار بودن لبنیات سنتی مبنی بر استفاده از شیرهای برگشتی کارخانه‌ها دستگاه‌های نظارتی و سازمان استاندارد مبنی بر چیده شدن این مغازه‌ها اقدام نمی‌کنند و سکوت اختیار می‌کنند؟

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علی رجبی» رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی با اشاره به صحبت هایی مبنی بر استفاده   از شیر برگشتی کارخانه‌ها در لبنیات سنتی اظهار داشت: تاکنون هیچ یک از مسئولان امر اعلام نکرده اند که شیر واحد‌های سنتی همان شیر برگشتی کارخانه‌هاست از این رو این امر شایعه‌ای بیش نیست.

وی افزود: در صورت بالا بودن بار میکروبی و عدم کیفیت لازم شیر عرضه شده به کارخانه‌ها این سوال مطرح است که چرا کارشناسان نسبت به معدوم سازی آن اقدام نمی کنند و مجددا آن را به دامداران باز می‌گردانند.

رجبی با بیان اینکه شایعاتی مبنی بر بیماری مشترک دام و انسان در مصرف لبنیات سنتی مطرح است، گفت: این درحالی است که تا کنون گزارشی مبنی بر انتقال بیماری دام از طریق مصرف لبنیات سنتی به انسان مطرح نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی در خصوص عوامل موثر در رشد قارچ گونه لبنیات سنتی تصریح کرد: تخلفاتی مبنی بر استفاده از روغن پالم در لبنیات پاستوریزه موجب شد که تقاضا برای لبنیات سنتی افزایش یابد.

 

 

شیر سنتی همان شیر برگشتی کارخانه ها است
«محمدرضا اسماعیلی» مدیر عامل اتحادیه سابق تعاونی‌های لبنی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: شیر سنتی همان شیر برگشتی کارخانه‌هاست که آن‌ها به سبب داشتن بار میکروبی و آنتی بیوتیک از مصرف آن خودداری می‌کنند، اما در واحد‌های سنتی پس از بازسازی مجدد و اضافه کردن افزودنی به مردم عرضه می‌شود.

وی افزود: از آنجا که فرآیند پاستوریزه و سرمادهی در لبنیات سنتی انجام نمی‌شود از این رو مردم احساس می‌کنند که محصول خوشمزه‌تر است.

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی شیر‌ها پس از ورود به کارخانه‌ها مورد کنترل و بررسی قرار می‌گیرند، گفت: پس از ورود شیر خام به کارخانه‌های لبنی از سوی مسئولین فنی استاندارد در آزمایشگاه‌ها مجهز مورد بررسی قرار گیرند و این درحالی است که لبنیات سنتی بدون آزمایش و قرنطینه روانه بازار می‌شوند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی تصریح کرد: شایعات کذب مبنی بر استفاده از پالم در لبنیات پاستوریزه موجب شد که ضربه مهلکی به صنعت وارد شود .
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
معدوم نمیشود .چون این قدرت را ندارند.اکثر شیر دریافتی لبنیات سنتی شیر برگشتی کارخانه هاست...حتی در مواردی شاید صاحب لبنیاتی ..خود نیز اگاه نباشد .و ب دلیل قیمت پایینتر شیر اسید بالا ک با افزودنی درست شده.یا بار میکروبی بالا.یا انتی بیوتیک و....را بخرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
محض اطلاعتون باید عرض کنم ک معدوم نمیکنند,چون مسیول فنی بهداشتی تحت سلطه کارفرماست و نهایت برگشت میدهد ک از لبنیات سنتی سر درمی اورد.درضمن گزارشی مبنی بر انتقال داده نشده.پس حتما کلا ریشه کن شده تب مالت درکشور؟ویا شاید شیرهای پاستوریزه استریلیزه مسیول تب مالت اند..جناب رجبی شما شیر سنتی رو بیست دقیقه بجوشون خودت ..بخور...ببین چزی جز املاح سنگ کلیه ساز هست؟و بک بار ازمایشات شیر رو بگو بصورت تیوری.اونم نه عملی. که بدونیم مطلع هستی,اونوقت بیا اظهار نظر تخصصی کن..حاضرم قسم بخورم حتی نمیدونی اسید شیر باید چند باشه.تستای مشخص کننده تقلبات شیر چیه.و یا اصلا کیت انتی بیوتیک چیه..مشکل مملکت ما اینه ک افراد غیر متخصص در هر زمینه ای میان اظهار نظر تخصصی میکنند.بیاین باجون مردم بازی نکنیم..من از کارخونه ها دفاع نمیکنم..باید نظارت بر اونها هماهنگ و منسجم صورت گیرد تا تخلف صورت نگیرد و این مسیول فنی میطلبد ک تحت تسلط کارفرما نباشد..ولی لبنیات سنتی بار میکروبیش افتضاح است و ب دلیل عدم نظارت هر تقلبی ک فکرش رو بکنین صورت میگیرد.و هیچ کسم نیس بپرسد چیکار میکنید؟نگید وزارت بهداشت نظارت دارد.ک نظارتش جز بر کاشی و سرامیک و رختکن نیس و از مسایل شیر بی اطلاع است.و اصلا در حیطه ی فعالیت هاش نیس..شیر مثل همه ی فراورده های خام دامی در حوزع دامپزشکیست که ب دلیل ضعف عملکرد روسا ب هرجو مرج افتاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
0
واقعا ک بخاطر پول با جون مردم بازی میکنین..بیمارستانارو ترکونید دیگ.بس کنین..
نظر شما
ادامه