کد خبر: ۳۵۱۳۲
 

معاون توسعه اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان شمالی گفت: تکمیل نبودن پست های سازمانی موجب شده خدمات تخصصی کمتری به جامعه هدف ارائه شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی، با بیان این که تکمیل چارت سازمانی دامپزشکی موجب ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف می شود، گفت: 11 پست دامپزشکی در مناطق روستایی استان وجود دارند که خالی از نیروهای رسمی هستند و با نیروهای قراردادی و امریه اداره می شوند.

«دکتر یاوری» با بیان این که از خدمات در این بخش ها کاسته نشده است، اما با تکمیل چارت سازمانی خدمات رسانی بهتر می شود، اظهار داشت: غلامان، شوقان، رباط قره بیل، چمن بید و کهنه جلگه از این پست های دامپزشکی هستند که بلاتصدی مانده اند.

وی با بیان این که دامپزشکی استان 221 پست تعریف شده سازمانی دارد، ادامه داد: از زمانی که استان تأسیس شده است، تمام تشکیلات و زیر ساخت های لازم تأمین شده است اما از این تعداد 124 پست بلاتصدی و خالی است.

وی ادامه داد: بیش از 56 درصد پست های سازمانی دامپزشکی که خدمات شهری و روستایی زیادی ارائه می کند خالی است.

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در این باره ابراز داشت: مجوز استخدام 22 نفر گرفته شد که پس از برگزاری آزمون برای مصاحبه دعوت شده اند که با جذب آن ها پست های بلاتصدی استان به 36 درصد کاهش می یابد.

وی با بیان این که جامعه هدف دامپزشکی گسترده و شامل محدوده شهری و بخش عمده ای از جامعه روستایی می شود، عنوان کرد: وظیفه اصلی این نهاد پیشگیری و نظارت است، بنابراین اولویت اول جذب نیرو، نیروهای فنی و بهداشتی است.

وی افزود: 60 تا 70 درصد جذب نیروی دامپزشکی در حوزه فنی و بهداشتی است.
 
 
نظر شما
ادامه