کد خبر: ۳۵۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر -  روز سه‎شنبه 23 شهریورماه دفتر انجمن حمایت از حیوانات پلمپ شد.

مسئولان انجمن می‌گویند‏‌، پلمپ این دفتر با چنان سرعتی انجام شد که ما حتی موفق نشدیم، چهار بچه گربه‌ای را که در دفتر بودند، ‏‌خارج کنیم‏‌ و مجبور شدیم برای نجات جان آنها از پنجره دفتر وارد شویم و بچه گربه‌ها را به بیرون از دفتر منتقل کنیم.
عبدالرضا باقری، مدیرروابط عمومی انجمن حمایت از حیوانات در رابطه با علت پلمپ این دفتر می‌گوید‏‌: ‌ما از علت چنین اقدامی بی‌اطلاعیم و این اقدام شهرداری اصلا منطقی نیست.

 


او ادامه می‌دهد: دفتر ما در ساختمانی تجاری قرار دارد، البته حتی اگر ساختمان تجاری هم نبود به دلیل اینکه ما سازمان مردم‌ نهاد (NGO) هستیم و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند در دفاتر مسکونی هم فعالیت داشته باشند، نباید پلمپ می‌شدیم.
مدیر روابط عمومی انجمن می‌گوید: ما در دفتری که پلمپ شد هیچونه فعالیت تجاری انجام نمی دادیم و شرکت ما هم ثبت سازمان شرکت‌ها است‏‌ و فعالیت ما هم که آن را دفاع از حقوق حیوانات تعریف کرده‌ایم، کاملا قانونی است و هیچ دلیلی برای پلمپ دفتر وجود نداشته است.
او در پاسخ به این سوال که گمان نمی‌کنید، اعتراض همسایه‌ها باعث پلمپ این دفتر شده باشد، ‌می‌گوید:‌ امکان ندارد که همسایه‌ها شکایتی داشته باشند، ‏‌چون در این دفتر رفت و امد خیلی کم انجام می‌شود و حیوانات هم در این دفتر نگهداری نمی‌شوند و روزی هم که دفتر پلمپ شد، خیلی اتفاقی چهار بچه گربه در آنجا بودند و قرار بود عصر همان روز گربه ها از آنها به شخصی تحویل داده شوند.
باقری می گوید: چندی پیش به دستور وزارت ارشاد حکمی صادر شد که بر اساس آن درج آگهی مربوط به حیوانات در نشریات با استناد به فتوای آیت الله مکارم شیرازی ممنوع است که به دنبال آن انجمن نامه به این مرجع عالیقدر نوشت و منتظر استفتاء از جانب ایشان بودیم که دفتر پلمپ شد.
او ادامه می دهد: ‌البته در تماس تلفنی که با دفتر آیت الله مکارم شیرازی داشتیم‏‌، گفتند چنین فتوایی از سوی ایشان صادر نشده و قرار است که در این باره پاسخ ارسال شود.
مدیرروابط عمومی انجمن دفاع از حیوانات در پاسخ به این سوال که آیا انجمن هیچگونه آگهی در رابطه با خرید و فروش حیوانات منتشر کرده است یا خیر، می گوید:‌ انجمن هرگزچنین آگهی هایی نداده است اما وجود چنین آگهی هایی در نشریات لازم است زیرا حیوانات نیاز به غذا و دارو و دکتر دارند و اگر چنین آگهی‌هایی وجود نداشته باشد کسانی که حیوانات خانگی نگهداری می کنند‏‌، چگونه باید اطلاعات لازم را به دست بیاورند؟
باقری اضافه می کند:‌ دفتر انجمن اجاره ای بوده و مالک خانه از روز چهارشنبه پیگیری های لازم را برای بازگشایی دفتر انجام داده‏‌ و در مراجعاتی هم که به شهرداری انجام شده ‏‌دفترهیچ‌گونه بدهی نداشته است‏‌، ظاهرا به مالک دفتر قول داده شده است که تا روز شنبه یا یکشنبه مشکل حل شود و دفتر انجمن دوباره بازگشایی شود.

این پلمپ در حالی رخ داده که دکتر سید جاوید آل داود رئیس انجمن حمایت از حیوانات در پی پلمپ دفتر این انجمن در نامه به آیت الله مکارم شیرازی ، پلمپ دفتر را به نامه قبلی خود مرتبط دانسته و از این موضوع ابراز گلایه کرده است.

 

نکته جالب توجه آنکه وی در فراز پایانی این نامه از پیروی انجمن حمایت از حیوانات از دستورات دین مبین اسلام سخن گفته است. این در حالی است که انجمن حمایت از حیوانات با انتشار یک بروشور معروف برخلاف نظر مسلم مشهور فقهای اسلام حکمی فقهی را بدون ارائه دلیل محکم و منطقی زیرسؤال برده و به مردم توصیه کرده بود در این زمینه به فتوای خود عمل کنند!

گفتنی است مدیرمسئول حکیم مهر در تماس تلفنی با رئیس انجمن حمایت از حیوانات علت پلمپ دفتر این انجمن را جویا شد و در جریان چگونگی پلمپ قرار گرفت.

دکتر محمد لطفی‎زاده در گفتگو با دکتر آل داود ابراز امیدواری کرد که پلمپ به زودی رفع شود.

وی به تازگی از رئیس انجمن حمایت از حیوانات خواسته بود نسخه‎ای از پیش‎نویس "قانون حمایت از حیوانات" که توسط انجمن حمایت از حیوانات تهیه شده و از مجلس پنجم تاکنون معطل مانده را در اختیار مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی قرار دهد تا ضمن پرهیز از کاری تکراری، اقدام مثبت انجمن حمایت از حیوانات با جدیت بیشتری توسط این مرکز پیگیری شود.

 

 

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
0
0
........... پس سودی نداشته که باز بذارنش
محفوظ
|
-
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
0
0
باسلام
درمشهد ساعت 2 بامداد 29/5/91 دراثرتصادف خودروبادوقلاده سگ وتماس باهمیاران وانجمن حمایت از حیوانات درمشهد و اعضای پناهگاه مشهد( ....) ازتحویل حیوانات خودداری کردند که یکی از سگها فوت شد و دیگری دچارشکستگی درناحیه کمر و دستها شده بود که متاسفانه هیچکس بدادانهانرسیدودرمشهدافرادی که به اصطلاح خودراحیوان دوست می نامندبیشتر ..... کارمی کنند باتشکر 91510..533 ازمشهد
...
|
-
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
0
0
با سلام:
من یک بچه گربه در خیابان پیداکردم.متاسفانه به علن مسافرت مجبورشدم ان رابه این موسسه تحویل بدم اما انها ازدریافت این بچه گربه خوداری کردن.بچه گربه رابه محل اولیه اش انتقال دادم بد از6ساعت متوجه شدم با ماشینی تصادف کرده...
اشکان
|
-
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
0
0
من می خواستم عضو انجمن بشوم.ام آیا حالا هم بااینکه دفتر پلمپ شده باز هم میتوانم؟
نظر شما
ادامه