کد خبر: ۳۵۱۶۶
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور آرتا پروتئین اردبیل گفت: در تولید، اتکاء به تجربه و آخرین ره آوردهای علمی، عین اقتصاد مقاومتی است و در حال حاضر که کشور ما روی صادرات متمرکز است، شرط لازم و اصلی برای صادرات مرغ از کشور بهداشت است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «دکتر مهدی خلج» افزود: ما از صادرات دانش بنیان و از محصولات دامی صادراتی که با معیارهای بین الملی همخوانی و ارتقاء می یابد حمایت می کنیم و بدین جهت است که در حال حاضر اعتماد کشورهای همسایه در زمینه واردات فراورده های دامی از کشور ما خیلی افزایش یافته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به نقش کشتارگاهها به عنوان پالایشگاه و فیلتر بیماریها اشاره و با تأکید بر اینکه دامپزشکی مسئولیت سلامت جامعه را بر عهده دارد تصریح کرد: تضمین سلامت مردم برای ما خیلی مهم است و همه ما در این زمینه مسئولیم.

دکتر مهدی خلج کشتارگاه صنعتی طیور آرتا پروتئین را یکی از بزرگترین و مدرن­ترین کشتارگاه­های طیور کشور عنوان کرد و افـزود: این کشتارگاه با دریافت کد IR  از سازمان دامپزشکی کشور که مراحل آن در سازمان در حال پیگیری و صدور است، می تواند به یکی از مراکز کشتارگاهی صادرات مرغ به کشورهای همسایه علی الخصوص روسیه، آذربایجان، عراق و افغانستان تبدیل شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید از بخش­های مختلف کشتارگاه، خطوط کشتاری، سیستم سردخانه، تونل انجماد، سیستم های دپوی مرغ منجمد و گرم، سیستم های انتقال ضایعات، سیستم انتقال آب و فاضلاب و تصفیه خانه فاضلاب کشتارگاه، آب انبار، دیزل های ژنراتور برق اضطراری، کمپرسورهای هوای فشرده و دیگ آب گرم جهت تأمین باد در قسمتهای پنوماتیکی بازدید کرد.

در این بازدید «دکتر عباس عباسی» رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر صادق صالحی» مدیرکل دامپزشکی و جمعی از مسئولین فنی و ستادی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، رئیس سازمان دامپزشکی کشور را همراهی می کردند.

کشتارگاه صنعتی طیور آرتا پروتئین در زمینی به مساحت 26 هزار مترمربع با زیربنایی بالغ بر 8 هزارمتر مربع احداث شده و ظرفیت کشتار آن 6 هزار قطعه در ساعت است. این کشتارگاه دارای دو خط کشتار مدرن بوده و دارای تجهیزات مدرن و به روزی مانند تخلیه اتوماتیک، نای کش، گردن کش و وکیوم شش، مقعد بر و چاک زن بوده و دارای سردخانه جانبی به ظرفیت 3500 تن است.
 
 
 
نظر شما
ادامه