کد خبر: ۳۵۱۶۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
 

طی دو هفته اخیر دو کودک زنجانی مورد حمله گرگ قرار گرفته و به شدت مجروح شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، این دو کودک که به عنوان طعمه توسط گرگ ها انتخاب شده بودند با دخالت اهالی روستا از چنگال گرگ نجات یافته و به بیمارستان منتقل شدند.

حادثه نخست:

روز ۲۹ فروردین ماه سال جاری محمد پسر بچه 1.5 ساله در کوچه های روستای زواجر مورد حمله گرگ قرار گرفته و با تلاش ۲ مرد روستایی پس از طی سه کیلومتر نجات پیدا کرد.

وحید گنج خانلو پدرمحمد در این باره گفت: تعداد گرگ های درنده در این منطقه زیاد شده است و گفته می شود آنها توسط محیط زیست رهاسازی شده اند و حال که این جانوران وحشی بلای جان روستائیان به خصوص کودکان بی دفاع آنان شده اند. بهتر است مسئولان باید در این خصوص چاره جویی اساسی بکنند.

پس از این حادثه محمد به بیمارستان آیت اله موسوی زنجان منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفت.

هم اکنون حال محمد مساعد بوده و پس از ترخیص از بیمارستان در منزل به سر می برد.

حادثه دوم:

پس از این حادثه روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه فاطمه دختر بچه سه ساله در روستای زرند مورد حمله حیوان مهاجم قرار گرفت.

گرگ مهاجم فاطمه را مسافتی حدود یک کیلومتر با خود حمل کرده بود اما با دخالت و سر و صدای خانواده و اهالی روستا نهایتا کودک را رها کرده و فرار می کند.

مادر فاطمه در این باره گفت: گرگ مهاجم پس از ورود به باغچه منزل در یک لحظه کودکم را از دست خواهر ۱۲ ساله و پدربزرگش کشید و رفت اما با تلاش اعضای خانواده و اهالی روستا از مرگ پیدا کرد.

پدر این کودک نیز گفت: در داخل منزل بودیم که با فریادهای بلند دختر ۱۲ ساله ام بیرون آمدیم و وقتی خبر را شنیدیم بی درنگ و به صورت پیاده در پی گرگ مهاجم که هنوز فاصله زیادی با ما نداشت و کودکم (فاطمه) را زنده با خود می برد دویدیم.

امیرعلی کرمی افزود: خودم، اعضا خانواده و اهالی روستا حدود ۲ کیلومتر این گرگ را تعقیب کردیم و این حیوان درنده و وحشی چون صدای داد و فریاد اهالی روستا و شلیک تیر را شنید، کودک را در پای کوه رها کرد و از محل دور شد.

وی با بیان اینکه گرگ دخترم را از ناحیه شکم و کمر بر دهان گرفته بود و با خود می برد اظهار کرد: وقتی بر بالین کودکم رسیدم او را زنده یافتیم در حالیکه از شدت درد و ترس، گریه می کرد.

یکی از پرستاران بخش مراقبت های ویژه کودکان بیمارستان نیز گفت: این کودک (فاطمه) را جمعه شب به این بخش آوردند که به خاطر هماتوم (خونریزی) پشت کبد، شبانه از سوی دکتر علی فتاحی مورد عمل جراحی قرار گرفت که صبح امروز شنبه نیز از دستگاه جدا شد و به بخش مراقبت های ویژه کودکان منتقل شد.

وی با بیان اینکه این کودک درحال حاضر خواب آلود است افزود: خوشبختانه جای زخم ها زیاد عمیق نیست و سرش نیز به خاطر برخورد با زمین زخمی شده بود که بخیه زده شد.

«جواد مرادی» مسئول روابط‌ عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان در این باره گفت: پس از تماس اهالی روستای زرند در ساعت ۱۹روز جمعه ۱۵ اردیبهشت‌ماه، عوامل اورژانس بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

مرادی خاطرنشان کرد: کودک ۳ ساله ای که از نواحی سر و صورت و شکم دچار آسیب شده بود پس از اقدامات درمانی اولیه توسط پرسنل اورژانس مرکز خدابنده به بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) منتقل گردید.

فاطمه همچنان در بیمارستان بستری بوده و تحت درمان است و خوشبختانه وضعیت خوبی دارد.

عیادت مدیر کل محیط زیست زنجان از فاطمه دختر بچه خدابنده ای

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان و تعدادی از کارکنان این اداره کل با حضور در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان ضمن دیدار با فاطمه دختر بچه خدابنده ای که توسط حیوان مهاجم زخمی شده بود از نزدیک جویای وضعیت بهبودی وی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست زنجان مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶ به همراه جمعی از پرسنل این اداره با فاطمه دختر بچه خدابنده ای که توسط حیوان مهاجم (احتمالا گرگ) زخمی شده و در بیمارستان آیت اله موسوی زنجان بستری بود، عیادت کردند.

سید رضا موسوی مشکینی در این دیدار ضمن ابراز تاسف از این اتفاق ناگوار گفت: بنده و تمامی همکاران از این اتفاق نارحت هستیم و پیگیری های لازم جهت تعیین تکلیف موضوع حمله حیوان مهاجم و ناشناخته توسط کارکنان محیط زیست استان با جدیدت ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان ادامه داد: متاسفانه تاکنون هیچ مدارک و شواهد قابل استنادی جهت شناسایی این گونه مهاجم که در روستاهای زواجر و زرند شهرستان خدابنده به دو کودک حمله و آنان را زخمی نموده اند در دسترس نیست.

وی افزود: پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله نیروهای محیط زیست خدابنده در محل حضور یافته و به پایش منطقه پرداختند و از سایر شهرستان ها نیز نیروی کمکی به منطقه اعزام گردید و حتی میرشکاران نیز از استان کرمانشاه و شهرستان خدابنده به منظور پایش منطقه دعوت شدند که این پایش ها همچنان ادامه دارد.

لانه گرگ مهاجم که پنج توله دارد شناسایی شده است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان در این باره گفت: با توجه به نگرانی اهالی چند روستای اطراف شهرستان خدابنده و تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان ذیربط، میرشکارها در پی شکار گرگ های درنده و مهاجم هستند.

زعفر افشار در گفت و گو با ایرنا افزود: چهار نفر از میرشکاران کرمانشاه به منظور شکار حیوان درنده در این منطقه به سر می برند و لانه گرگ که پنج توله نیز درون لانه وجود دارد را شناسایی کرده اند.

میر شکاران با توجه به اینکه احتمال دارد گرگ مادر برای شیردهی به توله ها به لانه برگردد، اطراف لانه را بطور شبانه روز و به دقت زیر نظر دارند.

اگر این میرشکاران از وجود سگ های تجسس بهره مند بودند در این صورت می توانستند این گرگ را که در همین اطراف بوده و از دور مواظب توله هایش است ردزنی کرده و با شکار آن به نگرانی اهالی روستاهای پیرامون خاتمه دهند.

افشار با تاکید بر اینکه شکار گرگ ها کاری بسیار سخت است، افزود: اهالی محلی نیز در صورت تمایل به همکاری در شکار این گرگ، می توانند از محیط زیست مجوز بگیرند تا با از بین بردن این حیوان به ترس و وحشت خانواده ها در خصوص کودکان روستایی پایان دهند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: یکی از این گرگ های مهاجم که به احتمال زیاد از نوع هیربید (سگ گرگ) بود چند روز پیش توسط محیط بانان و میرشکاران هدف گلوله قرار گرفته اما با استفاده از تاریکی شب از محل گریخته است.

افشار ادامه داد: زوزه این گرگ پس از تیراندازی به گوش اطرافیان در محل رسیده و وجود خون بر زمین نیز حکایت از اصابت گلوله دارد اما تاکنون لاشه ای به دست نیامده است.

افشار تصریح کرد: حیوانات درنده به منظور بقا دست به شکار می زنند اما حمله آنها به انسان ها پذیرفتنی نیست و برای حفظ جان انسان باید حیوان مهاجم معدوم شود.

شکارچیان با شکار بی رویه طعمه های گرگ عامل اصلی این حوادث هستند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده نیز با بیان اینکه اطراف لانه این گرگ برای به دام انداختن این حیوان مهاجم تله گذاری شده است گفت: توله ها همچنان در لانه بوده و میرشکاران نیز به کمین نشسته اند.

سعید کرد، افزود: معدوم کردن توله ها در این شرایط، اشتباه محض است و اگر به این توله ها آسیبی وارد شود در این صورت گرگ مادر عصبانی و مهاجم تر می شود و به همین خاطر بهتر است پس از به دام افتادن گرگ، تکلیف توله ها مشخص شود.

وی یادآورشد: صبح شنبه گرگ مادر را در نزدیکی لانه مشاهده کردیم و با خودرو به تعقیب گرگ پرداختیم اما سطح ناهموار مسیر مانع از ادامه تعقیب شده و گرگ متواری شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خدابنده گفت: اینکه در بین روستائیان، شایع شده است که محیط زیست اقدام به رها سازی گرگ در منطقه کرده است این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و این بی انصافی در حق محیط زیست است. هرچند این حیوانات درنده و وحشی بر حسب غریزه و به منظور تغذیه توله ها به دنبال شکار هستند اما با توجه به هجوم آنها به ۲ روستای نزدیک شهر خدابنده باعث شد تا این تصمیم اتخاذ شود که گرگ ها شکار شوند.

سعید کرد، افزود: در واقع این شکارچیان هستند که با شکار بی رویه طعمه های گرگ ازجمله خرگوش و گراز، باعث شده اند که آنها برای یافتن طعمه به حریم روستاها وارد می شوند.

کرد، از اهالی این روستاها خواست مواظب کودکان خود باشند و آنها را تنها در کوچه پس کوچه های روستا رها نکنند چراکه گرگ ها از فرط گرسنگی و به منظور تغذیه توله ها به انسان حمله می کنند.

 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
زینب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
2
3
به فکر توله های گرسنه گرگ باشید حادثه وحشتناکی می باشد
تا حیوان گرسنه نباشد که به انسان حمله نمی کند گنه کرد دربلخ
آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری از خطاها وزیاد خواهی های
بشر گرگ گرسنه می ماند به انسان حمله می کند این میان باکمک
خدا به خیر می گذرد باید این توله ها از گرسنگی هلاک
شوند.آیا این امتحان الهی نیست که مابه خود بیاییم رحم داشته
باشیم وخدا را در نظر بگیریم خدا به ما رحم کرد ما توله های از
همه جا بی خبر را به گرسنگی مردن محکوم می کنیم یادمان باشد
خدا گرگ را آفریده
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
2
2
این گرگ چطور آدم خوار شد به فکر مسائلی که یک گرگ
آدم خوار می شود باشید بله زدید وکشتید ونابود کردید
وقتی که خانه از پایبست ویران می باشد باز هم شاهد
این اتفاقات خواهید بود. خدایی رفتار کنید نه فقط
کشتن وکشتن وکشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
شما اگه به بچه خودت گرگ حمله میکرد باز دم از عطوفت و مهربونی میزدی؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
1
3
خدایا شکر که بچه ها نجات پیدا کردند خداوند ما را تامرز
بردو برگرداند ولی ما در عوض توله های گرگ را به گرسنه
مردن محکوم کردیم.بچه من وشما پدرو مادرانمان آدمها
وهمه مخلوقات فرقی باهم نداریم خدارا نظر بگیریم در
این سفر زندگی درست رفتار کنیم.ریشه ایی عمل کنیم
پاسخ ها
حمید اسماعیلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
بنده خدا شما راست میگید ولی موقعی که جان بچه ات درکار باشه گرگ که سحله شیر هم باشه می‌کشید این گرگ به گوشت شیرین بچه عادت کرده دیگه هیچ راهی نداره باید کشته بشه یا تا آخر عمرتوقفس توله ها رو هم بگیرن ببرن تو قفس ولی هیچکی از خون بچه اش نمیگذره شما خودتو بزار جا اون بنده خدا بچه اش گرگ دریده چکار میکردی
شیرخان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
1
1
خداشکرکه بچه هاجون سالم بدربردن
امااین مسولین محیط زیست واقعا شعورشون نمیرسه که لااقل توله گرگها به یه یاغ وحش بفروشن .ترابخداافرادبی سواداستخدام ومسول چنین کارای حساس نکنید
مرتضی@
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
0
0
حتی درچندخانه درمیان یک سگ خوب نگهداری شود درروستاها گرگها جرات ورود به روستا رادروز پیدانمیکنند چون از سروصدای سگ میترسند
حمید اسماعیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
1
بله جان بچه آدم درمیون هست سگ الابای پژدر سرابی قهدرجونی بیارن نسل هرچی گرگ میکنن یا جرات آمدن در افتادن با این نوع سگ ندارن من باشم بدرک پول چهارتا غول سگ میبندم توخونم
نظر شما
ادامه