کد خبر: ۳۵۱۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در رشتخوار با اشاره به حمایت‌های دولت از دامداران بخش خصوص جهت حضور در مناطق محروم، گفت: کمبود دامپزشک خصوصی در شهرستان رشتخوار به دلیل نبود متقاضی در این بخش است.

به گزارش چهل ماه نیوز، «دکتر مجید روحانی نژاد» مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در رابطه با تقویت حضور دامپزشک خصوصی با توجه به جمعیت بالای دام موجود در سطح شهرستان رشتخوار، گفت: یکی از سیاست‌های دامپزشکی واگذاری خدمات به بخش خصوصی در کشور است؛ مجموعه دامپزشکی نسبت به سایر نهادهای کشور در این بخش به صورت بسیار موفقی عمل کرده است.

وی در ادامه با توجه به اینکه خرید خدمات دامپزشکی در کشور به بخش خصوصی واگذار شده، در ادامه افزود: در بخش دامپزشک خصوصی نیاز به متقاضی در این بخش وجود دارد، شبکه دامپزشکی در کشور با حمایت از دامپزشکان بخش خصوصی در مناطق محروم حمایت ها و طرح‌های خوبی در جهت خرید خدمات دامپزشکان و همچنین تقویت این موضوع در این مناطق در دستور کار قرار داده است.

روحانی نژاد با تاکید بر اینکه شهرستان رشتخوار دارای شرایط دامپرروی خوب و کشاورزی پر رونقی است، در ادامه بیان داشت: در شهرستان رشتخوار با توجه به سابقه کار با دستگاه های اجرایی، در این شهرستان توسط مردم مراجعه بسیاری خوبی وجود داشته و در بحث دامپزشکی با توجه به کمبود نیرو بسیار خوب و مطلوب کار شده است.

وی در ادامه در رابطه با کمبود داروخانه دامپزشکی و دامپزشک متخصص در سطح این شهرستان گفت: در بحث دارو و تحویل دارو و حضور افراد متخصص در داروخانه‌های دامپزشکی شهرستان، به دلیل استقبال کم دامپزشکان در شهرستان با کمبود داروخانه و نیرو در این بخش مواجه هستیم.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در رابطه با جذب نیروی استخدامی در مرکز شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز گفت: با توجه به آزمون استخدامی که در ۲۸ اردیبهشت ماه انجام می‌شود، ۲ نیروی استخدامی به زودی به مجموعه شبکه دامپزشکی این شهرستان افزوده و با جذب این دو نیرو بخش جنگل این شهرستان با توجه به وجود کشتارگاه و لزوم نظارت شبکه دامپزشکی در این بخش به صورت ویژه تقویت خواهد شد.

وی در ادامه به افزایش حدود ۳۰۰ درصدی صادرات دام در استان خراسان رضوی به سایر کشورهای همسایه خبر داد و تصریح کرد: در منطقه رشتخوار، تربت حیدریه و و دیگر شهرهای استان کار‌های خیلی زیاد صورت گرفت تا شرایط صادرات دام به سایر کشورهای همسایه فراهم و برای دامداران پرورش دام به نحوی مقرون به صرفه باشد، حدود ۳۰۰ درصد رشد صادرات دام در خراسان انجام شد، که بیشتر مرتبط به حوزه تربت حیدریه، رشتخوار و شهرستان‌های اطراف بود.

روحانی نژاد در ادامه با اشاره به نکات مهم پیش‌روی دامداران در جهت توسعه خدمات و صادرات در این بخش نیز تصریح کرد: قدمی که در جهت توسعه خدمات و صادارت وجود دارد مراقبت از دام است.

وی ضمن در خواست از بهره‌مندی بیشتر دامداران از امکانات شبکه دامپزشکی شهرستان و استفاده از راهنمایی‌های متخصصین این نهاد در زمینه‌های مختلف دامداری اذعان داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و شیوع بیماری‌هایی همچون سالک، و تب کریمه کنگو، دامداران با هزینه اندک ضمن بهره‌وری بیشتراز ضعف و تلف شدن دام‌ها جلوگیری کنند.

وی طی چند توصیه جدی به دامدارن در سطح این شهرستان نیز گفت: سم پاشی گله ها و حمام دام‌ها برای جلوگیری از وقوع بیماری‌ها، انجام واکسیناسیون‌های دام، خوراندن داروی ضد انگل و … حتما توسط دامداران در دستو کار باشد.

وی در پایان نیز مشاهده نکردن برخی بیماری‌ها در دام توسط دامداران را دلیل بر بیهودگی ندانست و افزود: بیماری‌های همچون آبله، شاربن و دلیل مشاهده نکردن این بیماری در دام‌ها به دلیل واکسیناسیون های است که در قبل توسط دامدار صورت گرفته است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
با سلام در صورتی که پروانه داروخانه صادر بشه بنده حاضرم بیام و خدمت کنم به شرطی که درآمد منطقی و باانصاف باشه، نه اینکه بعد یه مدت دست از پا درازتر برگردم، در صورتی که مسئولان پیام بنده رو بخونن و مایل باشن با بنده تماس بگیرن: ۰۹۳۸۹۶۶۹۹۶۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۲
0
0
تو رشتخوار آقای ....نامی هسن با مدرک کاردان دیپلم و سالیانه سال هم هست که اونجاست و جالبیش اینه مسئول فنی نداره.کسی بخاد مسئول فنی اش شه میپیچونه ...................... من خودم خاستم مسئول فنی اش شم ولی گفت ماهی سیصد تومن.هرروزم بیا...حکیم مهر عزیز لطفا سانسور نکن تا همه بدونن با این همه دکتر بیکار یه دیپلم داره خوب سو استفاده میکنه. و شبکه هم کاری بهش نداره.خبر دارم از داروهی تاریخ گذشته کارهای درمانی فروش واکسن.لطفا درج کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
با توجه به کمبود نیرو در بخش خصوصی رشتخوار ولی اگر کسی خواسته باشه داروخانه تاسیس کنه آنقدر سنگ می اندازند که طرف جرات نکنه به فکر کار بیفته اولا می گویند مجوز داروخانه لغو شده بعد می گویند یک داروخانه هست درآمدی نداره نمی خوای مسول فنی اون بشی خلاصه که از تاسیس داروخانه منصرفت می کنند بعد می روند روی مسول فنی بعد خسته ات می کنند بعد از خستگی زیاد می روی در مغازه بابات کار میکنی
رحمت نیاهسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
0
0
چندراس گوسفنددارم سیدرمی خوام بزارم.چکارکنم
نظر شما
ادامه