کد خبر: ۳۵۱۹۶



دوره آموزشی آشنایی با سامانه کارشناسی و کنترل تجارت اتحادیه اروپا (TRACES) با همکاری دوجانبه اتحادیه اروپا و سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، این دوره برای اولین بار در خاورمیانه ، طی مدت چهار روز به صورت کارگاه عملی و با تدریس چهار نفر از مسئولین و کارشناسان بخش بهداشتی اتحادیه اروپا به سرپرستی دکتر دیدیر کارتون رئیس بخشTRACES اداره کل سلامت و ایمنی غذایی کمیسیون اروپا ؛ در محل سالن جلسات هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

تعداد45 نفر در این دوره با نحوه کارکرد این سامانه آشنا شدند.

این افراد شامل مسئولین فنی و مدیران عامل شرکت های صادرکننده فراورده های خام دامی مانند روده، پوست، چرم، میگو به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین کارشناسانی از سازمان دامپزشکی کشور که با حوزه قرنطینه و استانهای مرتبط با صادرات و واردات مواد غذایی و دامی بودند.

سامانه (TRACES) به 23 زبان از جمله فارسی و با هدف هماهنگی کامل دستگاههای حاکمیتی و تجار و صادرکنندگان بین المللی در صدور گواهی های بهداشتی انواع صادرات فرآورده های دامی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا راه اندازی شده است. و سطوح مختلف سیستمهای دامپزشکی کشورها به عنوان نماینده حاکمیتی و نظارتی و همچنین شرکت های تجاری بین المللی به آن دسترسی دارند.







نظر شما
ادامه