کد خبر: ۳۵۲۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رشتخوار گفت: سم پاشی غیر اصولی در یک دامداری در روستای باسفر شهرستان رشتخوار تلف شدن 4 راس گاو از این دامداری را در پی داشت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از چهل ماه نیوز، «دکتر جعفر کامیاب پور» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رشتخوار صبح امروز در گفتگو با خبرنگار گفت: در پی گزارش تلف شدن ۴ راس گاو در در یکی از دامداریهای روستای باسفر شهرستان رشتخوار، با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان، سم‌پاشی غیر اصول در این دامداری‌ باعث تلف شدن این چند راس گاو گزارش شده است.

وی در ادامه افزود: طبق شواهد موجود و نمونه برداری‌های صورت گرفته، سم در غلظت مناسب توسط دامدار استفاده نشده، و همچنین رعایت نکردن اصول سم پاشی و به‌جای گذاشتن مقداری از سموم بروی بدن حیوانات باعث ورود سم از طریق بزاق به دام‌ها و تلف شدن این چند راس گاو شده است.

وی در پایان ضمن درخواست از دامداران در جهت رعایت نکات اصولی سم‌پاشی در این رابطه اظهار داشت: رعایت دستور العمل‌های دامپزشکی و مطالعه بروشورهای استفاده از سموم و همچنین رعایت موارد توصیه شده در هنگام سم‌پاشی توسط دامپزشک برای جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث الزامی است.

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
1
1
باسلام
از جناب رئیس سوال شود که چند تا بروشور توزیع و چند تا کلاس آموزشی در این خصوص برگزار کرده است
فقط زمانیکه اتفاق روی میدهد خطابه و توصیه ها شروع می شود.
سرمایه یک خانواده به همین راحتی از بین میرود
رشتخوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
0
2
با سلام
احتراما به اطلاع می رساند بروشور سموم در روی قوطی سم موجود است و با توجه به تنوع سموم نیاز به توزیع بروشورنمی باشد ثانیا می بایست به این نکته توجه داشت که بعضا همکاران به دامدار راهنمایی اشتباه نموده و توصیه غلظت بیشتر سم را داشته اند لذا همکاران محترم توجه داشته باشند ارائه اطلاعات اشتباه به دامداران ممکن است عواقب سوء داشته باشد
رشتخوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
1
عکس یادگاری یادشون رفته!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
سلام.ایا سم باعث میشود دهان گوساله زخم شود.
نظر شما
ادامه