کد خبر: ۳۵۲۱۴


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: حسب اعلام نظر قطعی دامپزشکی، علت مرگ پلنگ تلف شده در منطقه حفاظت شده درونه بردسکن، کهولت سن بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، «حمید صالحی» عنوان کرد: چندی پیش حسب پیگیری یک گزارش مردمی، محیط بانان منطقه حفاظت شده درونه درشهرستان بردسکن با لاشه تلف شده یک قلاده پلنگ در محل چشمه انجیری این منطقه مواجه شدند که به علت فساد لاشه قابلیت تشخیص علت مرگ در برخورد اول کار دشواری بود و پس از آن تلاش برای ردیابی موضوع و بررسی علت اتلاف دردستور کار قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به اینکه لاشه پلنگ بر اثر گرمی هوا و گذشت زمان دچار فساد شده بود، ادامه داد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه درمعیت کارشناسان دامپزشکی به محل عزیمت کرده و بدلیل عدم مشاهده آثار خونریزی و زخم جدی، هرگونه نظریه برخورد گلوله و یا ضرب و شتم حیوان دروهله اول مردود شد.

صالحی ادامه داد: جنسیت این پلنگ بالغ، نر بوده و لاشه علی رغم فساد زیاد، تا حد ممکن بیومتری و مشخصات لاشه این گربه سان به ثبت رسید.

وی افزود: حسب بررسی‌های کارشناسی، با توجه به وضعیت دندان‌ها و سائیدگی‌های آن، پلنگ تلف شده مسن تشخیص داده شد و مرگ در اثر کهولت سن پر رنگ‌تر شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پاسخ به برخی رسانه‌ها درارتباط با عدم اطلاع‌رسانی این اتلاف گفت: مرگ در اثر کهولت سن درمورد هر گونه زنده امکان‌پذیر است و این موضوع چندان عجیب و دور از باور نیست و موضوع به محض دریافت نظرات مکتوب کارشناسان دامپزشکی اطلاع‌رسانی شد.


نظر شما
ادامه