کد خبر: ۳۵۲۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
‌مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر صادق صالحی» افزود: امیدواریم ماده ۱۹ را که فرصتی برای ارتقای بهداشت عمومی و همچنین ارتقای جایگاه همکاران شاغل به عنوان مسئول فنی به شمار می‌آورد، اجرایی کنیم ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: تهدید کمبود اعتبارات همواره بر سر بخش‌های مختلف سازمان دامپزشکی کشور سایه افکنده و مدیران کل استانی گلایه‌های زیادی نسبت به این معضل دارند. در اردبیل اما اتفاق دیگری در حال وقوع است و آن‌گونه که مدیرکل دامپزشکی این استان به حکیم مهر می‌گوید، سفر رئیس سازمان دامپزشکی به استان و دیدار با استاندار، مقدمه‌ای شده تا حجم اعتبارات استانی اداره کل در بودجه عمرانی سال جاری افزایش پیدا کند. «دکتر صادق صالحی» معتقد است که حتی یک یا ۲ درصد افزایش اعتبار هم، برای مجموعه او یک غنیمت است.

حکیم مهر: ضمن عرض خسته نباشید به خاطر چند روز پرکاری که به دلیل سفر ریاست سازمان دامپزشکی به استان اردبیل داشتید. ارزیابی شما از این سفر چیست و این سفر دقیقاً چه دستاوردهایی برای استان اردبیل به همراه داشت؟

هدف از سفر دیدار با همکاران دامپزشکی استان، بررسی وضعیت دامپزشکی استان و کارهای انجام شده در این حوزه، بررسی وضعیت بیماری‌ها و مشکلات دامپزشکی استان در این بخش بود. در حاشیه این سفر ملاقات با استاندار اردبیل و رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز پیش‌بینی شده بود که انجام و شکر خدا توفیقاتی نیز حاصل شد. در کل ارزیابی بنده از این سفر مثبت بود. برخی مشکلات اعتباری اداره کل، هم در حضور آقای دکتر خلج از جانب ما مطرح شد و هم توسط دکتر خلج به مقام عالی استان انتقال داده شده تا پشتیبانی لازم از سوی مجموعه سیاسی استان چه از طریق شخص استاندار و چه اداره کل صورت گیرد.

حکیم مهر: وضعیت اعتباری اداره کل دامپزشکی استان به چه شکل است؟ در جلسه به کدام موارد اشاره کردید؟

دامپزشکی همیشه با کمبود اعتبار برای انجام واکسیناسیون، اجرای طرح‌های مراقبتی و برخی معدوم‌سازی‌ها روبروست. خوشبختانه  با توجه به اینکه استان توفیقات خوبی در زمینه صادرات و کنترل آنفلوانزا داشت، نظر آقای استاندار نسبت به اقدامات دامپزشکی کاملاً مثبت بود و به همین دلیل در این سفر توافقاتی حاصل شد.

حکیم مهر: چه توافقاتی حاصل شد؟

طبق قول مساعدی که به آقای دکتر خلج دادند، ‌مقرر شد که حجم اعتبارات استانی اداره کل در بودجه عمرانی سال جاری افزایش پیدا کند. همچنین مقرر شد درصد تخصیص اعتبار به اداره کل استان از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز زیاد شود.

حکیم مهر: این درصدی که می‌فرمایید دقیقاً چه عددی است؟

رقم کلی مشخص نیست و فعلاً نمی‌توان آن را بیان کرد. اما در کل حتی یک یا ۲ درصد افزایش هم خیلی به نفع اداره کل خواهد بود. سیاست فعلی استان به شکلی است که تعهد دقیقی در مورد افزایش بودجه داده نمی‌شود اما در حوزه دامپزشکی آقای دکتر خلج این قول را از استاندار اردبیل گرفتند که نسبت به دامپزشکی نگاه ویژه‌ای داشته باشند و اعتبارات مورد نیاز را تامین کنند.

حکیم مهر: یکی از اتفاقات خوب این سفر، افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور در استان اردبیل بود.

این کشتارگاه مجهزترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور است که در آن فضایی بسیار عالی و مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا آماده شده است. البته این افتتاح به صورت آزمایشی انجام شده و آقای دکتر خلج هم از نزدیک در جریان روند کار کشتارگاه و نظارت بر آن هستند.

حکیم مهر: اگر افتتاح نشد، پس دقیقا چه اتفاقی افتاد؟

در این سفر در خصوص اختصاص کد IR اقداماتی انجام و نظرات مساعد جلب شد و ان شاالله در اولین فرصت کد هم صادر خواهد شد تا بخش صادرات به روسیه انجام شود. افتتاح رسمی کشتارگاه توسط مقامات عالی‌رتبه کشور و خود سازمان دامپزشکی در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد.

حکیم مهر: حجم صادرات مشخص نیست؟

فعلاً چون صادرات انجام نشده، رقم آن مشخص نیست. ان شاالله از اوایل خرداد ماه مقرر است که اولین محموله ما به کشور روسیه صادر شود.

حکیم مهر: اخیراً محدودیت‌هایی در زمینه صادرات فراورده‌های دامی برای ایران اعمال شده بود. این محدودیت‌ها تاثیری روی فعالیت‌های این کشتارگاه ندارد؟

خوشبختانه ایران به عنوان کشور پاک از آنفلوانزا معرفی شد و همه محدودیت‌هایی که از طریق بعضی کشورها اعمال شده بود به خودی خود با توجه وضع ایران در سایت سازمان جهانی بهداشت دام، منتفی شد. با این اتفاق دیگر مشکلی در این زمینه نداریم.

حکیم مهر: آقای دکتر، چند روز پیش جلسه‌ای در استان اردبیل در خصوص هماهنگی اجرای دستورالعمل ماده ۱۹ آیین‌نامه نظارت بهداشتی برگزار شد. ماحصل جلسه چه بود؟

ما امیدواریم و تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که ماده ۱۹ را که فرصتی برای ارتقای بهداشت عمومی و همچنین ارتقای جایگاه همکاران شاغل به عنوان مسئول فنی به شمار می‌آورد، اجرایی کنیم. خوشبختانه درخصوص این دستورالعمل اتحاد خوبی در استان حاکم شده و نماینده مربوطه از اداره کل کار استان نیز معرفی شده است.

حکیم مهر: پس گیر کار کجاست؟

متاسفانه از آنجاکه استان ما انجمن صنفی کارفرمایان ندارد و از طرف دیگر خود مسئولین فنی هم فاقد انجمن صنفی بودند، در اولین جلسه تصمیم بر این شد که با همفکری یکدیگر نمایندگانی از طرف کارفرمایان و همچنین از طرف مسئولین فنی معرفی شوند و ان شاالله هفته آینده اولین جلسه رسمی را با حضور نماینده اداره کار، نماینده کارفرمایان و نماینده مسئولین فنی برای اجرای دستورالعمل داشته باشیم. در این زمینه هماهنگی خوبی هم بین سازمان نظام دامپزشکی استان و اداره کل وجود دارد که به نحو احسن بتوانیم دغدغه همکاران مسئولین فنی را رفع کنیم.

حکیم مهر: به عنوان حرف آخر...

لازم است در پایان به این نکته اشاره کنم که حضور آقای دکتر خلج در استان و عیادت ایشان از یکی از همکاران خوشنام عرصه دامپزشکی که به دلیل یک حادثه نخاعی در بیمارستان بستری هستند، فضای بسیار مثبتی را ایجاد کرد. ایشان این ملاقات را در شرایطی انجام دادند که یک برنامه دیگر پیش‌بینی کرده بودند اما با شنیدن این خبر، برنامه را لغو کرده و به دیدار همکار محترم ما رفتند و از ایشان با اهدای هدایایی دلجویی کردند. این اقدام تاثیر مثبتی هم در روحیه خود بیمار و هم روحیه سایر همکاران داشت که جا دارد اینجا از رئیس سازمان دامپزشکی تشکر و قدردانی کنم.
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
0
0
تنها کار مثبت نماینده حاکمیت در سازمان دامپزشکی در این سفر همان عیادت از همکار بیمار بوده .امیدوارم از این دست کارها تداوم داشته باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
این هم به خاطر این بوده که همکار محترم ما جناب آقای جباری از بستگان آقای دکتر صالحی هستن وگرنه این بازدید هم انجام نمیشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
0
0
سازمانی که بین مردم کشور خود اعتبار ندارد چطور میخواهد در خارج از ایران حرفی برای گفتن داشته باشد - ماده19
نظر شما
ادامه