کد خبر: ۳۵۲۴۰
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر خالد خداویردی» افزود: ساختار تشکیلاتی سازمان دامپزشکی کشور با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای اجرایی این سازمان متحول و به‌روز شد ...
 

حکیم مهر - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با روابط عمومی سازمان، ضمن تشریح وضعیت منابع انسانی، به پویایی این سازمان در سیر به اهداف توسعه اشاره کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر خالد خداویردی» با اشاره به نقش حاکمیتی سازمان دامپزشکی کشور و مسئولیت های گسترده آن در حوزه تامین بهداشت دام، ارتقاء بهداشت عمومی، مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، تامین و تضمین سلامت غذایی (فرآورده های خام دامی) و مرجع صلاحیت دار در صدور گواهی سلامت فرآورده های صادراتی، پاسخگویی سازمان به جامعه، دستگاههای نظارتی و مجامع بین المللی را از اهداف اصلی، وظایف قانونی و تعهدات بین المللی سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد .

دکتر خداویردی به شرط لازم و اساسی تحقق اهداف سازمانی دامپزشکی کشور به عنوان یک دستگاه اجرایی و حاکمیتی یعنی توجه ویژه به ساختار و تشکیلات سازمانی و همچنین بکارگیری نیروهای انسانی متخصص و مجرب اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی گفت: با هدف برخورداری از ساختار و تشکیلات منسجم و کارآمد و با حفظ استقلال، هماهنگی و اقتدار در واحدهای صف به عنوان بازوی اجرایی سازمان و واحدهای ستادی سازمان و همچنین به منظور بهره وری در پیشبرد اهداف سازمانی، با پیگیری مستمر و در راستای ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری و براساس الگوها، ضوابط و شاخص های سازماندهی اعلام شده از سوی معاونت وقت توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس جمهور، در ساختار سازمانی و تشکیلات تفصیلی سازمان دامپزشکی کشور بازنگری شد .

وی افزود: ساختار تشکیلاتی با توجه به ضرورت ها و نیازهای اجرایی سازمان دامپزشکی کشور متحول و به روز شد؛ به نحوی که تعداد پست های سازمانی از 8253 فقره پست به تعداد 10703 پست افزایش یافته است .

دکتر خداویردی گفت: با ابلاغ ریاست محترم دفتر ساختارهای نظام اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در خصوص حذف پست های تصدی گری، کلیه پست های سازمان دامپزشکی کشور (10703 پست) به عنوان پست های حاکمیتی تایید و اعلام شد  و به تبع آن، با مصوبه هیئت محترم وزیران ساختار تشکیلاتی دامپزشکی کشور و ادارات کل تابعه آن در استان ها مستقل و از شمول ماده 30 قانون مدیریت خدمات کشوری استثناء شده است، که از اقدامات بسیار خوب و ضروری برای این سازمان بود .

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی ضمن تقدیر از مسئولینی که با کارشناسی و توجه ویژه به اهمیت و حساسیت ماموریت های سازمان دامپزشکی کشور در دستیابی به این ارتقاء جایگاه سازمانی عنایت ویژه داشته اند، افزود: سازمان دامپزشکی کشور کلید تعامل با دیگر کشورها و نقطه عطف پویایی صادرات غیر نفتی است و به همین دلیل بایستی اقتدار و تشکیلات سازمان دامپزشکی کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

دکتر خداویردی گفت: علیرغم مساعدت های انجام شده از سوی سازمان امور اداری و استخدامی در حوزه نیروی انسانی که منجر به اخذ مجوز جذب نیروی انسانی گردید، به دلیل گستردگی وظایف، این سازمان کماکان با کمبود شدید نیروی انسانی کارشناس و متخصص مواجه است.

وی افزود: با پیگیری های این سازمان در سال 1393 از طریق معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، کمبود نیروی انسانی این سازمان به تعداد 5000 نفر مورد تایید قرار گرفت اما در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی (سازمان برنامه و بودجه فعلی) بدلیل مشکلات اعتباری تنها با جذب 1200 نفر موافقت شد و تدابیری اتخاذ شد تا این تعداد در سه مرحله به جمع کارکنان سازمان دامپزشکی کشور بپیوندند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی تصریح کرد: در مرحله اول بر اساس آزمون استخدامی سال 94، 509 نفر در مرحله اول استخدام و اقدامات مربوط به جذب و بکارگیری آنها انجام شد. در مرحله دوم از بین افرادی که موفق به احراز شایستگی در آزمون کتبی شدند و پس از طی مراحل مصاحبه تعداد 425 نفر دیگر نیز به استخدام سازمان دامپزشکی کشور در  خواهند آمد و نهایتاً مطابق آگهی استخدامی که به زودی منتشر خواهد شد، اقدامات مقتضی برای جذب مابقی سهمیه مذکور به تعداد 266 نفر به انجام خواهد رسید.
 
 
نظر شما
ادامه