کد خبر: ۳۵۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

نیوزیلند پس از یک دهه، صادرات محموله های گوشت بره را به ایران، پس از برجام از سر می گیرد.

 

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، قرار است در ۲۲ ماه می، تیلور پرستون" Taylor Preston"، بخش فراوری ولینگتون نیوزیلند، به طور میانگین ​​۶۰ تن گوشت منجمد به علامت از سرگیری تجارت، به ایران حمل کند.

 

Simon Gatenby ، مدیر اجرایی تیلور پرستون، گفت: "این شرکت به دنبال تجارت با ایران است." این درحالی است که گوشت بره نیوزیلند برای نخستین بار پس یک دهه، به ایران صادر می شود.


کارگری در کارخانه تیلور پرستون در ولینگتون درحال اماده کردن گوشت برای حمل به ایران

 

وی گفت: "ما تصمیم به توسعه تجارت داریم، چراکه به ما امکان می دهد تا حجمی از بازار را به دست بگیریم ." همچنین به کشاورزان در قبال عرضه گوشت بره در اواخر فصل، برای هر کیلوگرم ۶,۱۰ دلار پرداخت شده است.

Silver Fern Farms ، بزرگ ترین شرکت فرآوری گوشت بره نیوزیلند در حال مذاکره با مقامات ایرانی است، اما محموله به احتمال زیاد تا آمدن فصل جدید، انجام نمی شود.

این درحالی است که اوج تجارت، دردهه ۱۹۸۰ زمانی که ، وزیر صنعت Nathan Guy ، کسی که توافقنامه دامپزشکی برای فعال کردن صادرات گوشت منجمد بره و گاو به جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد، تمدید شد.

 


کارگران در حال تقسیم لاشه، برای ارسال به ایران هستند

 

ایجاد روابط گرم با تهران پس از توافق هسته ای در سال ۲۰۱۵ حاصل شد، در زمانی که نیوزیلند ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را در دست داشت. به گفته Gatenby ،ما این محموله را برای مصرف خرده فروشی و داخلی صادر می کنیم.

تیم ریچی "Tim Ritchie" ، مدیر اجرایی انجمن صنعت گوشت، گفت :" ایران یک مسیر خوبی برای نیوزیلند به شمار می رود چراکه نیوزیلند در حال توسعه ظرفیت و تخصص برای خدمت به نیازهای مشتریان مسلمان است."

وی افزود:"در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از صادرات ما حلال هستند، که حدود یک سوم به مقصد کشورهای مسلمان در خاورمیانه و آسیا و دو سوم دیگر برای مشتریان مسلمان در کشورهای غیر مسلمان - از جمله چین ارسال می شود."

ریچی گفت:" زمانی که با مقامات ایرانی دیدار کردم ، آنها «بسیار مشتاق" به انجام تجارت با نیوزیلند بودند."

صادرات گوشت بره به ایران از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۸.

وی یادآور شد:"ایران در حدود ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز در سال وارد می کند به طوری که ۱۰ درصد از گوشت مصرفی شان را شامل می شود. این درحالی است این حجم واردات شامل گوشت گاو از کشورهایی همچون برزیل است ."

ایران با داشتن ۸۰ میلیون نفر، دارای بازار خوبی است. از آنجا که بازاریابی گوشت نیوزیلند در حال حاضر بسیار متنوع تر شده اند ، به طوری که به ۱۲۰ کشور، صادرات دارد.

دردهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ صادرکنندگان و مقامات نیوزیلند با وجود شرایط سیاسی دشوار ، در باره معاملات تجاری مذاکره کردند.

براساس این قرارداد در اواسط دهه ۱۹۸۰ به دلیل نفت خیز بودن ایران، در زمینه پرداخت، عنوان شد تا پرداخت گوشت بره در برابر بشکه نفت انجام شود که تجارت، برای یک زمان کوتاهی رونق داشت.

سرانجام این قرارداد در سال ۱۹۹۸ به تدریج تحلیل رفت و میزان و تولید کاهش یافت، این درحالی بود که بازارهای دیگر همراه با قیمت های بهتر (اروپا، آمریکا شمالی) ابراز تمایل کردند، و همچنین بر گوشت قطعه بندی شده (یخ زده) به جای لاشه تاکید داشتند.
 
ترجمه: فرحناز سپهری
 
منبع: stuff.co.nz
 
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
در آینده نزدیک دنیال مافیای گوشت نیوزیلند بگردیم. بعد تمامی لیسانسه های علوم دامی و وامپزشکان هم بروند نماینده مجلس بشوند.
نظر شما
ادامه