کد خبر: ۳۵۳
دکتر آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی در نامه‌ای خطاب به مهندس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتقاء ساختار سازمان دامپزشکی کشور حتی به عنوان یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری تاکید کرد.
متن نامه دکتر آقامیری بدین شرح می باشد:
بسمه تعالی
 
جناب آقای مهندس رجائی
رئیس محترم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی
 
با اهداء سلام و تحیات و آرزوی قبول طاعات و عبادات؛
احتراماً همانگونه که استحضار دارید اینجانب حضرتعالی را بعنوان فردی مؤمن، متدین، ولایت‌مدار، و مزین به دیدگاه علمی و کارشناسی به مسائل و مشکلات بخش کشاورزی کشور می‌شناسم و ارادت خالصانه‌ای نسبت به جنابعالی و خانواده محترمتان دارم که با تقدیم سه (3) شهید والامقام در پاسداشت از آرمان‌های امام عزیز(ره) و انقلاب برای حفظ و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دین خود را به احسن وجه ادا کرده است و اکنون که با تقدیر الهی و تکیه بر سوابق ارزشمند مدیریتی و انقلابی در جایگاه مقدس و خطیر قانون‌گذاری قرار گرفته‌اید، تردید ندارم که راه پرفروغ و با عظمت شهیدان بزرگوارتان که همان خدمت به اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه است را با تدوین و تصویب لوایح و طرح‌های علمی‌ و کاربردی در مسیر توسعه و اعتلای میهن عزیز اسلامی‌مان را ادامه می‌دهید. که از آن جمله می‌توان به طرح افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی اشاره کرد و ایمان راسخ دارم که حضرتعالی و همکاران محترمتان در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی جز دغدغه و نیّت پاک و خالصانه برای خدمتگزاری بیشتر به محرومان و مستضعفان و عشق به میهن اسلامی نیت و تفکر دیگری را مد نظر قرار نداده‌اید.
جناب آقای مهندس رجائی همان‌طور که در جلسات و مذاکرات متعدد حضوری به استحضار عالی رساندم سازمان دامپزشکی کشور در بهداشت و اقتصاد کشور نقش انکارناپذیر دارد. چرا‌که هرگونه افزایش تولید و شاخص‌های بهداشتی مواد پروتئینی خام با منشاء دامی مستلزم افزایش اعمال نظارت بهداشتی می‌باشد که این مهم منجر به کاهش خسارات ناشی از بیماری‌های واگیر دامی و بویژه بیماری‌های مشترک انسان و حیوان می‌شود، بنابراین ضرورت دارد که سازمان دامپزشکی کشور از لحاظ ساختاری و تشکیلاتی مستقل و حتی بعنوان یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری ارتقاء یابد.
همانگونه که مستحضرید اینجانب بعنوان خدمتگزاری کوچک با اعتقادی راسخ به اجرای منویات مقام معظم رهبری (دام‌ظله‌العالی) و سیاست‌های کلان دولت خدمتگزار در جهت تحقق اصل 44 قانون اساسی نسبت به واگذاری امور تصدی‌گری‌های دولتی به بخش خصوصی ابرام و اصرار دارم لکن اکنون روندی که بر بررسی و تصویب این طرح در کمیسیون محترم کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی حاکم است بیم آن دارم که ساختار تشکیلاتی سازمان دامپزشکی کشور نه تنها تقویت نشده باشد بلکه ناخواسته موجبات تضعیف ساختار آن فراهم شده باشد.
رجاء واثق دارم که منویات آن جناب و اعضای محترم کمیسیون کشاورزی در جهت تقویت ساختارهای بخش کشاورزی می‌باشد لکن شایان توجه است که هرگونه اغماض نسبت به جایگاه خطیر سازمان دامپزشکی کشور، چالش‌های مهم بهداشتی و اقتصادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحمیل خواهد نمود. حتماً به خاطر شریف دارید که گوشت‌های آلوده در سال 81 چگونه امنیت اجتماعی، روانی و اقتصادی جامعه را تحت تأثیر قرار داد و یا در سال 1986 میلادی با بروز بیماری جنون گاوی (BSE) در انگلیس، دولت آن کشور را به چالش‌های مهم سیاسی و اقتصادی مواجه ساخت و خسارات اقتصادی عظیمی را به تولید‌کنندگان و مردم آن کشور تحمیل نمود.
بنابراین به نظر می‌رسد برخی موارد پیشنهادی در طرح مذکور درخصوص ساختار سازمان دامپزشکی کشور و تشکیلات استانی آن برخلاف سیاست‌های کلان تأمین امنیت بهداشت فردی و عمومی جامعه بوده که مسلماً موجب بروز معضلاتی خواهد شد که مجال جبران نخواهد داشت.
بنابراین اینجانب بعنوان سربازی کوچک و خدمتگزار در عرصه بهداشت عمومی جامعه و دوستدار و عاشق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقتدر در جهت حفظ آرمان‌های امام عزیز و انقلاب و منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از حضرتعالی و اعضای محترم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی استدعا دارم که به عرایض صرفاً کارشناسی اینجانب و اساتید محترم دانشگاه و مسئولین مربوطه عنایت ویژه‌ای داشته باشند، و با نگاه علمی و کارشناسی که از اعضای محترم آن کمیسیون انتظار می‌رود، نسبت به اصلاح موارد ذکر شده در طرح مذکور مساعدت و همکاری لازم را مبذول و معمول فرمایند.
قبلاً از مساعدت حضرتعالی و سایر سروران گرامی و بزرگواران عضو محترم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌گردد و از خداوند متعال برای آن‌ جناب و اعضای محترم کمیسیون و کلیه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی سعادت و سلامتی، توفیق روزافزون در جهت خدمتگزاری به مردم فهیم و قدرشناس ایران عزیز را در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) مسئلت دارم.
                                                     دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا
 
 
نظر شما
ادامه