کد خبر: ۳۵۳۱۳
 

کارشناسان معتقدند که افزایش دمای هوا به مقدار بیش از اندازه، می‌تواند برای مرغ خطرآفرین باشد و این موضوع به‌طور مستقیم سود مرغدار را هدف قرار داده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، افزایش دمای هوا و گرمای زیاد هند در روزهای منتهی به تابستان موجب نگرانی مرغداران و دست‌اندرکاران تولید گوشت مرغ شده است. زیرا در حال حاضر، گرمای هوا در استان‌هایی مانند کریشنا و گانتور هند به بیش از ۴۷ درجه سانتی‌گراد رسیده و مرگ و میر پرندگان را روز به روز افزایش می‌دهد. این در حالی است که به گفته کارشناسان، گرمای بیش از ۳۵ درجه سانتی‌گراد، برای جوجه‌ها خطرآفرین بوده و می‌تواند تلف شدن ۵ هزار تا ۷ هزار قطعه مرغ در روز را رقم بزند.

در مناطقی از هند که از محدودیت منابع آبی رنج می‌برد، وضعیت بدتر است و پرورش‌دهندگان برای زنده ماندن مرغ خود، تقلا می‌کنند. در چنین مناطقی، صاحبان مرغداری مجبورند برای خرید آب، پول بیشتری پرداخت کنند تا بلکه بتوانند در کنترل درجه حرارت از طریق آبپاش‌ها در سالن‌های پرورشی، کاری کرده باشند.

در همین ارتباط، یکی از تولیدکنندگان که در منطقه گانتور صاحب یک مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای است، می‌گوید: "مرغداران چاره‌ای ندارند جز پرداخت یک‌هزار و ۱۰۰ روپیه برای خرید یک تانکر آب در روز. البته وضعیت در منطقه کریشنا کمی بهتر است، اما مرغداران این ناحیه نیز برای تهیه کولر به منظور کاهش دمای سالن‌های‌شان به تکاپو افتاده‌اند."

با این حال، گزارش‌های میدانی در کریشنای هند، این موضوع را تأکید کرد که تولیدکنندگان جوجه یکروزه به دلیل گرمای شدید هوا و ناتوانی در کنترل آن، تولید این نهاده را متوقف کرده‌اند.

منبع: thehansindia.com

 
 
نظر شما
ادامه