کد خبر: ۳۵۳۲۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
به بهانه ضرب و شتم کارشناس اداره دامپزشکی زاهدان در کشتارگاه آن شهر:
شورای نظام دامپزشکی استان به‌دنبال اشد مجازات برای عامل یا عاملین این برخورد زشت و بدور از انسانیت با این همکار پرتلاش و گرانقدر‌مان بوده و تا حصول نتیجه نهایی دست از پیگیری موضوع برنخواهد داشت ...
 

سرت را بالا بگیر برادر، درست اندیشی تبعات دارد!!!

دکتر حامد گنجعلی

رئیس نظام دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان

 

استان سیستان و بلوچستان بعنوان وسیع‌ترین استان کشور (حدود 11% مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده و فاصله دو شهرستان شمالی و جنوبی آن در حدود 1200 کیلومتر مربع می‌باشد)، بیشترین واحد اپیدمیولوژیک دامی کشور با پراکندگی بسیار بالا (3 برابر میانگین 11 استان کشور)، همجواری با دو کشور افغانستان، پاکستان و عمان، واردات دام، آب و هوا و شرایط اقلیمی خاص (خشکی، گرما، دریا، سرما) و... یک بسته کامل برای فعالیت های دامپزشکی در تمام حوزه ها است (پرورش دام، طیور، تمساح، زنبور عسل، آبزیان و...) لذا کمتر استانی در کشور را می‌شناسیم که دارای چنین پتانسیلی باشد. تمام این موارد موجب گردیده تا فعالان جهانی حوزه بهداشت و سلامت جامعه، این استان را دروازه سلامت کشور و حتی خاورمیانه بدانند و بر این عقیده باشند که هرگونه سستی و سهل انگاری بهداشتی در این منطقه تبعات بسیار بدی برای بهداشت کل کشور خواهد داشت، لذا در کنار تمامی سختی‌های مشترک حرفه دامپزشکی، تلاش و کار در این منطقه از حساسیت ویژه بیشتری برخوردار است و نیاز به ایثار چند برابر دارد.

همین تلاش و ایثار و وحدت و هم فکری مناسب مسئولین و دامپزشکان این استان چه در بخش دولتی و چه خصوصی موجب گردیده که در این چند ساله که از بسیاری از مناطق کشور گزارش وقوع بیماری‌ای مثل آنفلوآنزای فوق حاد، تب برفکی و... شنیده می‌شود، این استان علی‌رغم اینکه شاید از نظر زیر ساخت‌های بهداشتی کم بهره تر از سایرین باشد، عاری از این موارد بوده و مشکل بهداشتی غیر عادی نداشته باشد.

در سفری که در ماه اخیر جناب آقای دکتر صفری، ریاست نظام دامپزشکی کشور و هیئت همراه از این استان داشتند، این مطلب را تایید نموده و این وحدت و همگرایی والا را در بین تمامی استانهای کشور، خاص دانستند. همچنین در بازدیدی که اخیراً جناب آقای اوسط هاشمی، استاندار استان از اداره کل دامپزشکی استان داشتند، رضایت خود را از فعالیت­های صورت گرفته توسط فعالین این حوزه بیان نمودند.

تمام این رضایت ها محقق نمی­شد و نمی‌شود مگر در مساعدت و تعامل با تولیدکنندگان واقعی، بالاخص در سالی که توسط رهبر انقلاب مزین به عنوان (اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال) شده و برخورد با کسانی که با هر نام، عنوان، حرفه و جایگاهی بخواهند بهداشت جامعه را تهدید و به سود منافع شخصی قانون را رعایت نکنند و چنین نگاهی مطمئناً به مذاق بسیاری خوش نخواهد آمد و با توجه به اینکه آخرین ابزار چنین انسان هایی تهمت، دروغگویی، مظلوم نمایی و در آخر ضرب و شتم است، این صحنه‌ها همواره در کنار فعالان دامپزشکی این ناظرین بهداشتی و سربازان گمنام عرصه سلامت بوده است .

دقیقاً از همان زمانی که همه ما قسم یاد کردیم که برای مردم و آسودگی بهداشتی آنها جلوی متخلفین این حوزه بایستیم و لباس سفید درست اندیشی را بر تن کرده و سوگند یاد کردیم تا مدافع سلامت مردممان باشیم، برای چنین روزها و برخوردهایی آماده شده‌ایم، آماده شدیم تا گلوله بخوریم اما یک گام عقب نرویم، تهمت و افترا را به جان بخریم اما برای رضای خدا کار کنیم، دروغ بشنویم اما در مسیر درست گام برداریم، چون بر این باوریم که حق الناس بالاتر از همه امور و قدرت خدا بالاترین قدرت‌هاست (و مكروا و مکر الله والله خير الماكرين - و آنان دست به فريب زدند و خدا هم مكر كرد و خداوند بهترين مكر كنندگان است).

لذا بنده به عنوان یک عضو کوچک نظام دامپزشکی استان این قول را به همه اعضای محترم می‌دهم که شورای نظام دامپزشکی استان، در کنار سایر همکارانمان بدنبال اشد مجازات برای عامل یا عاملین این برخورد زشت و بدور از انسانیت با این همکار پرتلاش و گرانقدر‌مان بوده و تا حصول نتیجه نهایی دست از پیگیری موضوع برندارد. بی شک هتک حرمت به همکار ما در حین انجام وظیفه، توهین به همه ما است و ما از آن براحتی نخواهیم گذشت. لذا از تمام سیاسیون و مسئولین قضایی استانی و کشوری می‌خواهیم تا با رسیدگی به این تخلف آشکار، محیط را برای انجام وظایف قانونی همکارانمان که برای آن، بهترین روزگار عمر را سپری کرده (نتیجه آن ضمانت بهداشت، سلامت و امنیت مواد غذایی مردم است) مهیا سازند تا دیگر چنین موارد زشتی که منجر به آزردگی خاطر تمامی وجدان­های آگاه شده می‌گردد را شاهد نباشیم .

در این راه می توان همکاران بیشماری را نام برد که خاطره‌هایی از این قسم دارند و در گوشه گوشه این خاک عزیز مورد بی مهری قرار گرفته‌اند، اما هدف مقدس است و ما با هم و در کنار هم برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم، بدون هیچ چشمداشتی چون سرباز گمنام عرصه سلامت بودن کم چیزی نیست، می‌خواهیم ثابت کنیم که لایق آن بوده و هستیم .

 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
1
دمت گرم که لااقل یک واکنشی نشان دادی.متاسفانه از اداره کل سیستان هیچ واکنش عملی دیده نشده که نتیجه را ببینیم.
کارشناس دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
2
ابراز حمایت اداره کل دامپزشکی استان سیستان وبلوچستانم از کارشناس زیر مجموعه خود که در راستای انجام وظیفه ذاتی ،دچار هتک حرمت شده ،قابل تقدیر بوده ولیکن انشاالله با گزارشی که ظرف ماه های آینده در خصوص پیگیریهای قضایی ونتایج حاصل شده،ارائه نماید تمامی این مسایل در حد حرف باقی نمانده ویا خدای ناکرده به انحراف نرود.انشاءالله
امیدوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
2
یک هفته کشتارگاه تعطیل شود جماعت جسور دست و بالشان را جمع می کنند و گرنه برخورد با کارگر مزد بگیر فقط پاک کردن صورت مساله است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
1
باسلام ،متاسفانه این حملات در کل ایران هست ،که رسانه ای نمیشه ، با توجه به اینکه کسی حاضر به شهادت نیست متاسفانه پرونده هم به جایی نمی رسه
مسئول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
2
اون موقع که ما مسئول فنی تو یکی از کشتارگاه های استان س و ب بودیم و این اتفاق افتاد،اداره کل دامپزشکی چندان رسانه ای نکرد و اهمیت نداد الان که یکی از کارمندان دولت به این وضع گرفتار شد چه حمایتی نشون می دن.اگه اون موقع که این کار رو با مسئول فنی انجام دادن که هیچ کس رو به جز اداره کل دامپزشکی نمی شناخت و در منطقه کاملا غریب بود،واکنش قاطعانه نشون می دادین الان حساب دست بقیه هم می افتاد که جرات این کار ها رو نداشته باشن.اینگار مسئولین فنی بخش خصوصی از این کشور نیستن.هدف بیشتر مسئولین فنی هم اینه که مردم گوشت آلوده یا انگل دار نخورن.حالا فرق نمی کنه این کار رو یه مسئول فنی انجام بده یا کارمند دامپزشکی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
رطب خورده منع و تقبیح رطب خوردن میکنه ...
نظر شما
ادامه