کد خبر: ۳۵۳۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
درمان سیاهگوش زخمی منطقه حفاظت شده آلموبلاغ اسدآباد
«دکتر علیرضا موسوی» در این خصوص گفت: سیاهگوش از ناحیه استخوان دست دچار شکستگی شده بود و با ضعف خیلی شدید، دمای بدن پایین، کم آبی بدن، پارگی قسمت ران و دست‌ها و کرم‌زدگی قسمت‌های آسیب دیده، دست و پنجه نرم می‌کرد ...
 

حکیم مهر - سیاهگوش زخمی که در منطقه حفاظت شده آلموبلاغ اسدآباد مشاهده شده بود، توسط تیم دامپزشکی تحت عمل جراحی قرار گرفت .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، «دکتر علیرضا موسوی» دامپزشک در این خصوص گفت: سیاهگوش از ناحیه استخوان دست دچار شکستگی شده بود و ضعف خیلی شدیدی داشت .

موسوی ادامه داد: دمای بدن پایین، کم آبی بدن، پارگی قسمت ران و دست ها و کرم زدگی قسمت های آسیب دیده، شرایطی بود که سیاهگوش با آن دست و پنجه نرم می کرد .

وی بیان کرد: بر این اساس در محل 2 استخوان شکسته این حیوان کمیاب پلاتین کار گذاشته شد و پوست نیز بخیه خورد، همچنین اقداماتی برای درمان میاز و کرم زدگی انجام شد و سرم غذایی به حیوان تزریق شد .

وی اضافه کرد: درمان سیاهگوش آسیب دیده 5 ساعت به طول انجامید و اکنون وضعیت عمومی خوبی دارد و در صورت تغذیه مناسب، یک هفته دیگر درمان و بهبودی کامل می یابد .

این دامپزشک گفت: سیاهگوش مذکور، نر بوده و حدود 8 سال سن دارد که سن معمول گونه های گربه سانان حدود 15 سال است .

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
انوری دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
سلام
ببخشید این میز معاینه است یا میز کار برقکار!
(این دامپزشک گفت: سیاهگوش مذکور، نر بوده و حدود 8 سال سن دارد که سن معمول گونه های گربه سانان حدود 15 سال است )
منظور دکتر عزیز طول عمر طبیعی است یا سن همه گربه سانان 15 سال است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
ممنون خدا خیرشون بده
نظر شما
ادامه