کد خبر: ۳۵۳۴۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رئیس دانشگاه اصفهان خبر داد:
«دکتر هوشنگ طالبی» گفت: در صورتی که مجوز از سوی وزارت علوم اخذ شود، این دانشکده در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد ...
 

حکیم مهر - رئیس دانشگاه اصفهان گفت: برنامه داریم در سال جاری دانشکده تخصصی تحصیلات تکمیلی دامپزشکی را راه اندازی کنیم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر هوشنگ طالبی» گفت: درخواست راه اندازی دانشکده تخصصی تحصیلات تکمیلی دامپزشکی را به   وزارت علوم ارائه کردیم و منتظر دریافت مجوز از این وزارتخانه هستیم.

وی افزود: در صورتی که مجوز از سوی وزارت علوم اخذ شود، این دانشکده در سال جاری راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه استان اصفهان یکی از استان های مهم کشور در زمینه تولید دام و لبنیات است، بنابراین لازم است در این استان دانشکده تخصصی در این حوزه راه اندازی شود.

طالبی اظهار داشت: با راه اندازی این دانشکده می توانیم به صورت تخصصی در حوزه دامپزشکی تربیت نیروی متخصص داشته باشیم .

پینوشت حکیم مهر:

پیش از هر سخنی، به بخشی از گفتوگوی استاد «دکتر حسن تاج‌بخش» چهره ماندگار دامپزشکی ایران با خبرنگار حکیم مهر که اتفاقاً در روز گذشته منتشر شد (اینجا)، توجه بفرمایید: «تعداد متخصصین هم زیاد شده و آنها هم بیکار هستند. از روی بیکاری دانشکده‌های دیگری تاسیس می‌کنند و این سیکل معیوب همچنان وجود دارد».

اکثر قریب به اتفاق صاحبنظران، اساتید و بزرگان دامپزشکی کشور معتقدند که ریشه اصلی بسیاری از مشکلات صنفی حوزه دامپزشکی کشور در سال های اخیر، ناشی از تاسیس بی رویه دانشکده های دامپزشکی و افزایش بی حد و حصر تعداد فارغ التحصیلان دامپزشکی کشور می باشد.

راه اندازی دانشکده تخصصی تحصیلات تکمیلی در دانشگاهی که تاکنون در مقطع عمومی دامپزشکی پذیرشی نداشته است و استان های مجاور آن نیز سالانه صدها دامپزشک را روانه بازار کار می نمایند، به هیچ عنوان چه از نظر علمی و چه از نظر منطقی توجیهی نخواهد داشت.

به جرأت می توان گفت، در حال حاضر که استان اصفهان فاقد دانشکده دامپزشکی می باشد، با توجه به جمعیت دامی منطقه، این استان از نظر نیروی دامپزشک عمومی و متخصص به حد اشباع رسیده است و راه اندازی دانشکده تخصصی تحصیلات تکمیلی دامپزشکی، می تواند منجر به ایجاد یک فاجعه صنفی در استان گردد.

برای درک بهتر این فاجعه، به نقشه زیر توجه بفرمایید (استان اصفهان با رنگ سبز و استان های مجاوری که دارای دانشکده دامپزشکی هستند، با رنگ نارنجی نمایش داده شده اند):

http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1396/3/2/7294_311.jpg
 
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
خدا به داد برسد.مگر میشود در دانشگاهی بدون داشتن مقطع عمومی, در مقطع بالاتر رشته ایجاد کند.
بزرگان و پیشکسوتان دامپزشکی لطفا فبل از وقوع حادثه به فریاد برسید.
حکیم مهر عزیز لطفا بزرگان دامپزشکی را بطور ویژه خبر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
بله میشود مثل دانشگاه علوم و تحقیقات و خواهید دید که اصفهان هم دانشکده میزنن مثل بنز! هیچ کسی هم هیچ کاری نمیتونه بکنه.
دكتر دامپزشك
|
United States of America
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
داستان اژدها کشی- کیوان پاشاییيکي بود يکي نبود. غير از خدا هيچکس نبود.سال ها پيش(شايد هم چند سال پيش بود، نمي دانم)پدري بود و پسري. پدر از تمام علايق دنيا دست شسته و بر دو چيز دل بسته بود: آينده فرزند و اژدها کشي!
دوران کودکي پسر به شنيدن قصه هاي اژدها کشي پدر سپري گشت و دوران دبستان او به خواندن کتاب هاي مصور کودکان(البته از نوع اژدها کشي اش).
القصه، پدر با خريدن کتاب هاي اژدها کشي در دوران راهنمايي و دبيرستان، بر آتش اشتياق فرزند، بنزين بدون سرب مي ريخت؛ تا اينکه پسر، دوران دبيرستان را با موفقيت پشت سر گذاشت و از آنجايي که دنيا، دنياي تکنولوژي است، براي تحصيل فن اژدها کشي وارد دانشگاه شد.
به صد مصيبت واحد مي گرفت و به هزار بدبختي پاس مي کرد. پنج بار درس "مباني اژدها کشي" را به خاطر نيم يا حداکثر يک نمره افتاد و استادش هم هر بار به خاطر اينکه به دانشجويان ديگر ظلم نشود و يا دانشجوي بي سواد تحويل جامعه نداده باشد درخواست نمره پسر را رد کرد. تا اينکه در دفعه ششم با کمک هاي ناافلاطوني، اين درس هم پاس شد.
الغرض، ترم ها گذشت تا اينکه پسر ليسانسش را گرفت و با الحاح پدر فوق ليسانس و دکترا را هم از "دانشگاه بين المللي اژدها کشي" اخذ کرد. به جامعه آمد تا تيغ دانش را در کوره تجربه صيقل بخشد و دمار از روزگار هرچه اژدهاست در آورد؛ اما همانگونه که شما هم مي دانيد، هر چه گشت اژدهايي براي کشتن پيدا نکرد که نکرد. حدس مي زنيد که پسر عاقل قصه ما که حالا براي خودش مردي هم شده بود، چه کار کرد؟
احسنت! مرد قصه ما که به بازي اژدها کشي عادت کرده بود به تدريس در اين رشته روي آورد و تا آخر عمر به خوبي و خوشي زندگي را هم پاس کرد.
بالا رفتيم دوغ بود؛ پايين اومديم ماست بود؛ قصه ما راست بود.

«کيوان پاشايي»
http://www.rj-mindengineering.com/ShowItems.aspx?ID=Ne_داستان--اژدها-کشی---کیوان-پاشایی_MjU=
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
ما در زمینه تحصیلات تکمیلی دامپزشکی هنوز جای کار داریم. آنچیزی که نیاز نیست دوره رزیدنسی است. ولی دوره هایی تحقیقات محور که بتواند بر روی معضلات این حوزه که در بهداشت عمومی و اقتصاد بسیار گسترده است کار کند میتواند راه گشا باشد. مشکل آن است که دانشکده های موجود در مقطع تحصیلات تکمیلی بیشتر کلینیسن تربیت می کنند که نیاز به آنها نیست ولی در حوزه طب مقایسه ای، بیماریهای مشترک، فنآوری های نوین در سلولهای بنیادی و .... بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی هنوز جای کار بسیاری وجود دارد. وزارت بهداشت دارد در این حوزه ها برنامه ریزی می کند و اگر دیر بجنبید ممکن است برخی از این حوزه ها که جزء ماموریت دامپزشکی است از ان بگیرد
دکتر کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
من ماندم این همه دانشکده و این همه نیروی انسانی که تربیت می کنیم باز هم مدیران ارشد کشور مدارک تحصلیشان مشکل دارد،پیدا کنید پرتقال فروش را.کی به کیه،اینهمه متخصص بیکار .باید شغل ایجاد کرد.یکی از دانشجویان ترم اخر دکترای عمومی می گفت ما هنوز از نزدیک یک اسب را ندیدیم،یا خود ما واقعا در دانشکده چی یاد گرفتیم.استاد و دانشجو با هم کسب تجربه می کنند،معتقدم در اولین فرصت ممکن باید تعدادی از دانشکده های دامپزشکی تعطیل گردند ،متاسفانه دامپزشکان تنها صنفی هستند که هنوز یک بار تحصن و یا اعتراضی بصورت سازمان دهی شده نداشته اند،فقط حرف و شعار تو خالی و البته التماس برای حل مشکلات این صنف .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
........................ از دامپزشكي مظلوم تر وجود نداره.
دامپزشک 83
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
استان همجوار چهارمحال و بختیاری دارای دو دانشکده دامپزشکی آزاد و دولتی با خروجی حدود صد دامپزشک در سال است!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
آنوقت بفرمایید اگر زیر نظر وزارت بهداشت برویم حل میشویم!!. وزارت بهداشت به احدی اجازه تاسیس دانشکده بدون امکانات و پذیرش بی رویه دانشجو نمیدهد و با کسی هم شوخی ندارد.
باشد همان زیر نظر وزارت بهداشت باشیم حل شویم و به شکل محلول دربیاییم بهتر از حالت گازی شکل بودن زیر نظر وزارت جهاد و علوم است که!!!
ناشناس
|
Finland
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
حسن اقای عزیز
با سلام اگر واقعا دلتان برای دامپزشکی میسوزد لطفا دانشکده هایی که داریم را استاندارد سازی و بهینه کنید.
دانشکده جدیدی نسازید خدای ناکرده شائبه اژدها کشی در ذهنمان نقش می بنددها.
پاسخ ها
حسن
| Japan |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
اگر قرار باشد آنچه که ميخواهد اتفاق بيافتد تکرار دانشکده هاي موجود باشد، سخن شما درست است. ولي اگر چيز متفاوتي از نظر شکلي و محتوايي باشد، و بر اساس يک کار کارشناسي قوي صورت گرفته باشد، مي تواند الگويي براي ساير دانشکده ها باشد.
نظر شما
ادامه