کد خبر: ۳۵۳۷۰
 

رئیس گروه مطالعات دارویی سازمان دامپزشکی کشور در برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد گفت: ۹۰ درصد از دارو‌ها و واکسن‌های مورد نیاز دامی مملکت در داخل تولید می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر نسرین محمودان» ضمن اشاره به این جمله که تولید داروهای دامی پیشرفت خیلی خوبی در کشور داشته است، افزود: این صنعت نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه مملکت دارد.

وی در ادامه ضمن تقسیم بندی واحدهای دامداری به صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی اظهار داشت: نظارت در دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی بصورت مستقیم از طریق دامپزشکان و مسئولان فنی مستقر در واحدها و در دامداری های سنتی از طریق اداره های دامپزشکی صورت می گیرد.

رئیس گروه مطالعات دارویی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این جمله که نقش دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه امری غیر قابل انکار است، گفت: تلاش های وسیع و همه جانبه دامپزشکی در کنترل، پیشگیری، درمان و ریشه کنی بیماری های دامی که منجر به تولید فرآورده های خام دامی سالم شده و بطور مستقیم در تغذیه و بهداشت انسان ها نقش دارد بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه افزود: سازمان دامپزشکی کشور وظیفه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دام و حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور را به عهده دارد که هم از نظر اقتصادی و هم نظارت بر فرآورده های خام دامی و حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام بسیار پر اهمیت است.

محمودان با بیان اینکه دامپروری از جمله شاخه‌های مهم کشاورزی در کشور است، اظهار داشت: این صنعت در اشتغال زایی، ایجاد ارزش افزوده، امنیت غذایی، رشد اقتصادی، سلامت انسان و جامعه نقش بی بدیلی دارد.
 
 
نظر شما
ادامه