کد خبر: ۳۵۳۹۰
 

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت:‌ کمیته مبارزه با تب کریمه کنگو را در اداره کل دامپزشکی و همچنین ستاد مدیریت بحران استانداری تشکیل دادیم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر شهرام موحدی» اظهار داشت: گوشتی که آلوده به تب کریمه کنگو باشد هیچ گونه علامتی ندارد و با آغاز فصل گرما این بیماری تشدید می‌شود .

وی بیان داشت: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی هست که در کشور ما جزو بیماری های بومی محسوب می‌شود .

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان بیان داشت: مردم در این ایام که تب کریمه کنگو وجود دارد، گوشت خریداری شده را با دستکش قطعه قطعه و با نگهدای ۲۴ ساعت در یخچال و سپس فریز کردن آن را مصرف کنند .

وی با اشاره به اینکه فریز کردن مستقیم گوشت بدون نگهداری در یخچال سبب ماندگاری میکروب در گوشت می‌شود، اضافه کرد: تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین انسان و دام است که بیشتر انسان‌ها را درگیر می‌کند و بسیار خطرناک است .

موحدی با  اظهار اینکه با چسبیدن کنه به بدن دام و بروز یک تب گذرا در دام تب کریمه کنگو بروز می‌کند، گفت: دامداران باید دقت کنند که از تماس دست به کنه و گشتن آن با دست بدون پوشش خودداری کنند .

وی با بیان اینکه  پرسنل بیمارستان‌ها، پرسنل دامپزشکی،دامداران، قصاب ها و تمام افرادی که با دام آلوده یا با فرد آلوده برخورد کنند احتمال ابتلا به تب کریمه کنگو را دارند، ادامه داد: با آغاز فصل گرما و بروز تب کریمه کنگو وظیفه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بسیار سنگین است و موظف به تامین بهداشتی انسان است .

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه امکان ابتلا به تب کریمه کنگو بر اثر تماس خون و ترشحات دام های الوده به انسان نیز وجود دارد، اظهار داشت: سم‌پاشی یکی از اقداماتی است که برای کنترل بیماری تب کریمه کنگو انجام می دهیم .

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار لیتر سم برای مقابله با تب کریمه کنگو در نظر گرفتیم، ادامه داد: برای مبارزه با این بیماری به بیش از این میزان سم نیاز است .

موحدی از مردم و دامداران خواست که خود آنها سم را تهیه و برای مبارزه با تب کریمه کنگو استفاده کنند، ادامه داد: سمپاشی اماکن دام و محل‌های خاص یکی از ضروریات است .

وی گفت: از له کردن کنه با دست، خرید گوشت خارج از کشتارگاه‌ها باید به طور جد خودداری کرد .

موحدی اعلام کرد: با بروز تب کریمه کنگو، هیچ گونه تلفاتی در دام نداریم .

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: کمیته مبارزه با تب کریمه کنگو را در اداره کل دامپزشکی و همچنین ستاد مدیریت بحران استانداری تشکیل دادیم و بیش از ده هزار پمفلت برای اطلاع رسانی تهیه کرد .
 
نظر شما
ادامه