کد خبر: ۳۵۴۰۰
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا گفت: 600 کیلوگرم گوشت فاسد گاو و گوسفند در یک خودروی نیسان یخچال دار در ایستگاه بازرسی قلعه محور اردبیل-آستارا کشف و توقیف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «بهرام پورضرب» افزود: این میزان گوشت فاسد به ارزش 220 میلیون ریال در آستانه ماه مبارک رمضان به مقصد رستوران های بین راهی آستارا و تالش حمل می شد و با همکاری عوامل انتظامی و ماموران شبکه دامپزشکی کشف و در این رابطه یک نفر متخلف به محاکم قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: طرح نظارتی شبکه دامپزشکی آستارا به مناسبت ماه رمضان آغاز شده است و چهار نفر از کارکنان در دو نوبت صبح و عصر از واحدهای صنفی نظیر قصابی ها، واحدهای فروش مرغ و ماهی و مراکز عرضه لبنیات بازدید می کنند.

وی اضافه کرد: شبکه دامپزشکی علاوه بر گشت های مستقل، گشت های مشترک با همکاری شبکه بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، شیلات، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام می دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا ادامه داد: شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز و مرغ باید به تاریخ تولید و انقضاء و مهر سلامت دامپزشکی آنها دقت کنند.

وی یادآور شد: با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع بیماری های دامی نظیر زردی، تب برفکی و تب سه روزه گاو، دامداران به محض مشاهده علائم تب و کم اشتهایی در دام ها مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

در شهرستان آستارا 26 واحد رستوران بین راهی، 49 واحد قصابی و 95 واحد مرغ فروشی فعال است.
 
 
نظر شما
ادامه