کد خبر: ۳۵۴۲۳
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
در پی انتشار خبر یک جراحی کم‌سابقه:
بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، انجام جراحی روی اردک را نمی‌پذیرند. وی با هزینه شخصی تجهیزات لازم را از بیمارستان اجاره کرده و یک اتاق ایزوله در مطب مهیا کرده و از یک دامپزشک نیز برای حضور دعوت به عمل می‌آورد ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: شاید چشم پزشک تبریزی تصور این را هم نمی‌کرد که یکی از بیمارانش که در آخرین ساعت ویزیت در مطب او حاضر شده بود، مقدمه‌ای برای انجام کاری شود که در نوع خود جزء‌ اولین‌های جهان به شمار رود. شروع ماجرا به حدود ۹ سال پیش باز می‌گردد که «خانم اندرزی» مسئولیت مراقبت از یک اردک را می‌پذیرد و آن در خانه آپارتمانی خود جای می‌دهد. این اردک به مرور وابستگی‌های شدیدی بین خود و صاحبش ایجاد و حتی به مرور زمان، مزاج حیوان نیز تغییر می‌کند، تا جایی که اگر یک روز با قورمه‌سبزی بدون گوشت در سفره مواجه شود، قهر می‌کند و ترجیح می‌دهد همان پیتزای همیشگی را بخورد!

 «اودو» حالا بزرگ‌تر شده و وابستگی‌ او به صاحب خود نیز افزایش پیدا کرده است. تا جایی که خانم اندرزی حق ندارد نوه خود را در آغوش بگیرد و حتی بدون اودو خانه را ترک کند. غیر از این باشد، اودو بی‌تابی می‌کند و به دنبال صاحبش می‌دود تا او را از ترک خانه منصرف کند. آخرین بار که این اتفاق افتاد، حادثه دلخراشی رقم خورد. گردن اودو در میان لولای در گیر کرد و سر او آسیب دید. با گذشت زمان کمی، آثار درد در او هویدا و تغییر حالاتی محسوس، در راه رفتن حیوان نمودار شد.

خانم اندرزی دست‌پاچه و حیران به چند کلینیک دامپزشکی مراجعه می‌کند. نظر دامپزشکان قطعی و واحد است: «آب مروارید»، ولی بر اساس ادعای وی، دامپزشکان اظهار کردند که راه علاجی هم ندارد چراکه امکانات درمان آن در ایران موجود نیست. ناامید نمی‌شود و به سراغ مطب «دکتر بهنام غفارزاده» می‌رود.

حالا اینجا و در مطب دکتر، اتفاقی عجیب، قریب‌الوقوع است. بیمار آخر که مراجعه می‌کند نه از مشکل چشم، بلکه از درد جدیدی می‌نالد و از دکتر طلب یاری می‌کند. تلفن همراه خود را از کیف خارج می‌کند و عکس‌های یک اردک را نشان می‌دهد.

تشخیص اولیه دکتر غفارزاده از روی تصاویر، عفونت قرنیه است و نه آب مروارید. بیمار از پزشک اجازه می‌خواهد که اردک را به مطب بیاورد. پزشک مخالفتی نمی‌کند اما مایل است اردک در آخرین ساعات ویزیت و زمانی وارد مطب شود که کسی او را نبیند.

حالا دکتر غفار زاده ماجرا را اینگونه برای «حکیم مهر» شرح می‌دهد: «زمانی که اردک را برای معاینه آورد، متوجه شدم که تشخیص دامپزشکان درست بوده و مشکل حیوان کاتاراکت است. کمااینکه با ضربه‌ای که به سر حیوان وارد شده بود، اصطلاحاً تروماتیک شده بود. لذا از آنجا که داروهای انسانی و حیوانی خیلی تفاوتی ندارند، داروی انسانی تجویز کردم. نظر دامپزشکان این بود که آب مروارید حیوانات در ایران جراحی نمی‌شود. بنده هم گفتم که به هر حال تخصص آنهاست و لذا با چند دامپزشک مشورت کردم. از نظر آنها انجام این عمل به لحاظ اقتصادی هم صرفه‌ نداشت، چرا که نمی‌شد هزینه واقعی را از صاحب حیوان گرفت.»

وی در ادامه افزود: «قرار شد که بنده بررسی‌های لازم را انجام داده و سپس اطلاع ‌دهم. طبق تحقیقاتی که از طریق اینترنت انجام دادم، به این نتیجه رسیدم که این جراحی تاکنون در ایران صورت نگرفته است. گویا قرار است که چشم یک سگ را در تهران عمل کنند اما هنوز این کار را انجام نداده‌اند. در خارج از کشور عمل آب مروارید روی حیوانات انجام می‌گیرد. مثلا تازگی‌ها یک ببر را در استرالیا پیوند قرنیه زده بودند یا یک طوطی را همین‌طور، اما این جراحی روی اردک انجام نشده بود. مشکل دیگر این بود که چون اردک پستاندار نیست، نزدیکی زیادی به انسان ندارد.»

اولین گزینه‌ای که به ذهن دکتر غفارزاده می‌رسد، انجام جراحی در بیمارستان دامپزشکی است. اما به گفته دامپزشکان، تجهیزات لازم برای انجام عمل آب مروارید در بیمارستان‌های دامپزشکی مهیا نیست. لذا انجام جراحی در بیمارستان‌ عمومی پیشنهاد می‌شود. اما نه بیمارستان‌های دولتی و نه خصوصی، انجام جراحی روی اردک را نمی‌پذیرند. حالا دکتر غفارزاده تصمیم دیگری می‌گیرد. با هزینه شخصی خود تجهیزات مورد نیاز را از بیمارستان اجاره کرده و به مطب خود منتقل می‌کند. یک اتاق ایزوله در مطب مهیا کرده و از یک دامپزشک نیز برای حضور دعوت به عمل می‌آورد.

وی ادامه می‌دهد: «چندین برابر وسایل چشمی مورد نیاز در اتاق عمل انسانی را آماده کردیم. از یک دامپزشک هم به دلیل تجربیات ارزشمند دامپزشکان، تقاضا کردیم که در مطب حضور داشته باشد. متخصص بیهوشی ما نیز انسانی شد، چرا که دامپزشک متخصص بیهوشی پیدا نکردیم. اگرچه فراموش کرده بودم که از صاحب اردک بخواهم آن را شست‌وشو دهد، اما خود او قبل از عمل این کار را کرده و سشوار هم زده بود!»

دکتر غفار زاده تصریح کرد: «ابتدا سعی کردیم که حیوان را با داروی خوراکی بیهوش کنیم اما بیهوشی عمل نکرد. به ناچار از آمپول استفاده کردیم اما لوله قرار ندادیم. در نهایت اردک را به شکل بی حسی عمل کردیم. تکان می‌خورد اما با مشکلات زیاد عمل را نجام دادیم. چشم اردک کوچک است و به همین دلیل نتوانستیم داخل چشم آن لنز قرار دهیم. اما در حیواناتی مثل سگ و گربه می‌توان لنز گذاشت. البته از آنجا که اردک وحشی نیست و برای سیر کردن خود نیاز به انجام شکار ندارد، ‌مشکلی برایش پیش نمی‌آید. قبل از جراحی یکی از چشمان حیوان نمی‌دید و لذا سرش را کج می‌گرفت تا میدان دید بیشتری داشته باشد. اما بعد از عمل خوشبختانه مستقیم نگاه می‌کرد و این نشان از این دارد که بینایی را به دست آورده است.»

وی افزود: «فرایند جراحی به این دلیل که حیوان چون بیهوش نشد و چشمش را تکان می‌داد حدود نیم ساعت طول کشید. از طرفی حرکات سر حیوان نسبت به انسان بسیار سریع‌تر است و حتی لرزش هم داشت. اما به هر حال اردک را با هوشیاری کامل تحویل صاحبش دادیم و اگر از نظر عفونت به مشکل نخورد،‌ ان شاالله بهبود می‌یابد. چشم حیوان احتمال داشت که آب سیاه شود. کمااینکه آب مروارید وقتی شدید می‌شود، مجاری چشم تحت فشار قرار می‌گیرد و وقتی آب سیاه بیاید، درد شدید پیدا می‌شود. تا جایی که ممکن بود حیوان خودکشی کند. معروف است که وقتی اسب آب مروارید می‌گیرد، آن قدر به سرش ضربه می‌زند تا تلف شود.»

یکی از نکات جالب این عمل جراحی، این بود که دکتر غفارزاده هیچ هزینه‌ای را از صاحب حیوان دریافت نکرد. وی انگیزه خود را از انجام این جراحی، جلب توجه بیشتر به حیوانات و مبارزه با تبلیغات منفی علیه ایران می‌داند.

وی توضیح می‌دهد: «سگی که مدتی پیش در ایران مورد آزار قرار گرفته بود، بارها از سوی رسانه‌های بیگانه پخش شد و تصویری منفی از روحیه ایرانیان در زمینه برخورد با حیوانات به وجود آورد. از طرفی بنده دیدم که صاحب حیوان بسیار ناامید شده و در عین حال وابستگی زیادی به اردک دارد. البته شاید بینایی او مانند روز اول نشود چراکه لنز داخل چشمی برای بیمار قرار ندادیم. کمااینکه اگر می‌خواستیم لنز با این اندازه استفاده کنیم، باید سفارش ساخت آن را به یک شرکت خارجی می‌دادیم و این از نظر اقتصادی به صرفه نبود و ارزشی نداشت.»

 
 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
عرفان
|
Austria
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
8
0
خیلی خوشحالم که مشکل اردک حل شد ولی ناراحتم. ناراحتم از اینکه پزشکا به خودشون اجازه میدن تو کار دامپزشکا مداخله کنن. ناراحتم از اینکه ارجاع داده نشد کیس به دامپزشک و ناراحتم از ضعف نظام دامپزشکی، سازمان و دامپزشکامون که باعث میشه چنین اتفاقاتی پیش بیاد قدیمتر هم عقابی بود که در قزوین توسط پزشکان درمان شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
11
0
متاسفانه دخالت در امور دامپزشکی در سکوت مسئولین امر بی داد می کند! سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی فاقد هرگونه قدرت اجرایی در این زمینه هستند. این کار از نظر حقوقی جرم است!
پاسخ ها
اندرزی
| United States of America |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
چه جرمی ؟ وقتی کاری از دست دامپزشک بر نمیاد امکانات ندارند تا عملی انجام دهند باید حیوان زبان بسته درد بکشه تا بمیره من دست آقای دکتر را میبوسم که اردک عزیزم را عمل کرد مهربانی و نور خداوند درقلب دکتر مهربان دوستار حیوانات از خداوند منان سلامتی وموفقیت برای دکتر وخانواده ارجمندش خواستارم
دکتر قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
8
این نشان دهنده ضعف علم دامپزشکی در ایران هست نشان دهنده این هست که علم ما ضعیف و به روز نیست
یک حمال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
1
17
شما فکر کنم اصلا خبر رو نخوندید در 3 جا عنوان شد که دامپزشکان عدم توانایی خود را اعلام کردند باز شما میگید که پزشک در کار دامپزشک دخالت کرده .واقعا یا خوابید یا خودتونو به خواب زدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
1
14
دوستان دامپزشک همچنان از دخالت جراح چشم نوشته اند که انگار هرکدام 120 تا کیس اب مروارید چشم انجام داده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
2
3
دامپزشکی بدون داشتن متولی قدرتمند عرصه ماجراجویی سایر دوستان شده!
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
10
1
اگر من دامپزشک در یک شهرستان که دور از امکانات هست یک جراحی سزارین انتخابی روی یک خانم انجام بدهم با این استدلال که در آن شهرستان هیچ پزشک عمومی این کار را نمیکرد آیا الان بازداشت نبودم؟؟ آقای دکتر به تهران ارجاع میکردید مانند بسیاری دیگر از بیمارانتان. چگونه عرصه ی تخصصی جراحی دامپزشکی شده محیط کارآموزی و کسب شهرت پزشکان؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
8
0
با سلام
لازم است دکتر صفری عکس العمل مناسب نشان دهد
جراح دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
6
1
سلام
متاسفانه حكيم مهر با نوشتن راجع به اين عمل جراحي بيشتر تبليغات انجام كار غير تخصصي از افراد غير متخصص روي حيوانات رو ميكنه.
من نمي دونم ايشون و دامپزشك تيم چطور تحقيق كردند ولي جراحي اصلاح كاتاراكت چشم حيوانات در چند مركز در تهران انجام مي شه. حتي لنزشون هم جايگزين مي شه.
ممكنه كاتاراكت چشم پرنده تابحال انجام نشده باشه ولي درستش اين بود كه ايشون به مركز دامپزشكي درست ارجاع مي دادند و اين اردك هم مثل بقيه اردك ها و پرنده هايي كه تحت عمل چشم قرار مي گيرند با بيهوشي مناسب و استنشاقي و بدون حركت جراحي درست و واقعي براش انجام مي گرفت.
خيلي راحت عرصه دامپزشكي مسيري شده براي تبليغات وجهه فردي افراد. مشابه كاري كه حامي ها بعضا مي كنند انگار در گروه هاي مختلف اجتماع ديده مي شه.
و مخصوصا متاسفم براي دامپزشك تبريزي كه بدون اطلاع از اتفاقات درماني در كشور به ايشون مشاوره دادند.
دامپزشک متخصص طیور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
2
12
همکاران دامپزشک کدام یک حاضر بودید رایگان این کار را انجام دهید اینکه یک اردک را ببرند تهران فلان مرکز -که نشد حالا هم که یک نفر کاری خیر انجام داده با سعه صدر برخورد کنید مگر سالی چندبار این اتفاق ها میافتد متاسفم شغلم دامپزشک هست درود بر پزشک عزیز درود
پاسخ ها
اندرزی
| United States of America |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
احسن به شما دکتر ممنونم از حمایتتان
محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
10
سلام.
طاعات همه ي دوستان قبول حق.
با مطالعه ي مطلب بالا و نظرات دوستان كه ذيل ان نوشته شده بود، ياد داستان ارزو افتادم!!!
پلنگي كه هيچكس حاضر به درمان او نبود و بعد از درمان، همه مدعي چگونگي درمان حيوان شدند...
و حالا هم اردكي كه تنها راه درمان او چاقوي زير گلو بوده و شخصي با مقاصد خيرخواهانه اقدام به درمان ان نموده و بحث هاي حاشيه اي متعاقب ان...
ايا واقعا اين درمان، اقدامي شايسته تقدير و تشكر نيست؟؟؟
و چون اين درمان رو من انجام ندادم، بايد نفس درمان زير سوال بره؟؟؟
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
احسنت به نظر شما. آقای دکتر واقعا کارشون درست بوده. ما باید یاد بگیریم به هر کسی تونستیم کمک کنیم. همه چی پول نیست. انسانیت حرف اولو میزنه. خدا خیرتون بده دکتر مهربان
اندرزی
| United States of America |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
ممنون از لطف ونظرتان حرف حق همینه
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
خیلی ممنون از نظرات روشنفکرانه تون
رضا شیخ زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
8
من جسارت این چشم پزشک را تقدیر می کنم و بعنوان یک دامپزشک فعال در زمینه درمان پرندگان زینتی از این به بعد در موارد مشابه یا غیر مشابه از جراحان دامپزشک تقاضای جراحی خواهم کرد حتی اگربرای اولین بار در نوع
خود باشد.
بنظر من بجای اینکه قهرآمیز با موضوع برخورد کنیم و خواهان جلوگیری از تکرار چنین مواردی باشیم سعی کنیم
توانائی ها، مهارت ها و خدمات دامپزشکی خودمان را ارتقا
دهیم.
پاسخ ها
اندرزی
| United States of America |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
ممنون از نظر ولطف تان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
2
2
دوستانی که میگویند قصدشون کار خیر بوده. این پزشک میتوانستند هزینه ای که برای اجاره ی دستگاه ها کرده اند را برای عمل چشم این حیوان در تهران هزینه کنند. ولی داستان کار خیر نیست. داستان کسب شهرت ولو به قیمت ضربه به مرزهای شغلی دامپزشکان است.
پاسخ ها
مربم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
این حرفا چیه میزنید؟ حتما که اون خانم به دامپزشک مراجعه کرده و اون دکترای دامپزشک گفتن نمیشه. چرا الکی بزرگش میکنید. چه شهرتی آخه؟! مگه کامل متنو نخوندید؟ تا یه شخصی کار نیک میکنه به جای تقدیر و تشکر چرا حرف درست میکنید براش، دست برداریم از حسادت. زشته واقعا. این همه هزینه کردن برای اینکه دل صاحب اردکو شاد کنن .
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
حرف بیخود نزن من به دکتری ک




حرفت گزافه هست
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
برای چی باید تو تهران هزینه میکردن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
5
1
دقیقا با نظر شما موافقم کم کم داریم به جایی میرسیم که دامپزشکان و متخصصان این رشته کاملا محو شوند .ما در ایران هم متخصص جراحی دامپزشکی هم متخصص بیهوشی داریم که اتفاقا همه از دانشجویان ممتاز و بسیار بالیاقت می باشند .بحث بر سر عمل خیر خواهانه نیست بحث بر سر شهرت است .ومن الله توفیق
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
اره بحث برسر عمل خیر خواهانه است وبس و به شما هم ربطی نداره اردک من بود ودوست داشتم چشم پزشک عمل کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
1
3
حسادت!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
1
3
درود به شرفت دکتر
تو حرفه ی ما هم بیاید شما لایق تر از تکنسین واکسیناییونین که ویزیت میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
2
1
در شهر تبریز دو دانشکده دامپزشکی وجود دارد که هر کدام چندین متخصص جراح دارند. با پیگیری که بنده انجام دادم، این کیس به هیچ کدام از این دانشکده ها مراجعه نکرده بود. اینکه اینقدر زود نتیجه گرفتند که امکان درمان وجود نداره عجیبه. در ضمن کافی بود یک دامپزشک بیمار انسانی را عمل میکرد. مثلا بیماری که امیدی به درمانش وجود نداشته باشه. آیا مسئولین پزشکی به این راحتی از کنار این موضوع عبور خواهند کرد؟ یا دامپزشکی را که انسان را جراحی کرده به محاکمه خواهند کشید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
1
2
سلام برای آن چشم پزشک عزیزی که اعتبار و آبرویش را در این عمل جراحی حساس گذاشته و دست به این کار زد .دوستان عزیز اگر دامپزشکان ما توانایی اینکار را داشته اند می توانستند متاسفانه ندارند و این خانم مجبور شده به سراغ چشم پزشک انسانی برود خداوند اجر این دکتر را در آخرت بدهد و همیشه سرافراش کند .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
ممنونم از نظرتان وآگاهیتان من یکی از مراجعه کنندگان چشم آقای دکتر هستم .زمانیکه ارددکم چشمش آسیب دید مدتی بعد متوجه شدم سفیدی تو چشمش ظاهر شده بردم تو کلینیکی که همیشه اردک را میبردم برای واکسن وسایر موارد دکترش گفت که آب مروارید آورده وقطره انسانی داد دستش درد نکنه وازش خیلی راضی وتشکر میکنم گفت اگه با این قطره دردش کم میشه گفتم میشه عملش کرد گفتن نه اینجا امکاناتش کمه وخیلی هزینه بر هست مثلا شاید تو جای دیگه میشه دامپزشک عمل کنه اما بیخود هزینه نکن چون ۵ درصد هم نمیشه بینایش برگرده ومن که اردکم را مثل بچه ام دوست داشتم وعشق زیادم به او مرا افسرده کرده بود چون خودم برگش کرده بودم علاقه شدیدی بهش داشتم همه چی را یادش داده بودم فقط نمیتونست جوابم را بده وبا جست خیز وصدایش متوجه مهربانیش میشدم باراه رفتن نازش میدوید توی بغلم مثل بچه .تو فکر بودم یادم افتاد که ببرم پیش چشم پزشک خودم اما باز هم مردد بود که ببرم یا نه نمیدونستم چطور بهش بگم اما گفتم موضوع را مطرح میکنم بلکه بهم کمک کرد تا این عزیزمن درد نکشه .از چشم اردک عکس گرفتم وبردم مطب وخیلی دلهره داشتم مجبور شدم نشونش دادم وازش خواهش کردم بهم کمک کنه وگفتم دکترش (دامپزشک طیور ) این توضیحات را داد ومن خیلی نگران شدم و پیش شما آوردم وایشان زحمت قبول کردند وعمل هم با موفقیت انجام شد وتاآخر عمرم برای دکتر مهربان دعا میکنم ومنت دارش هستم
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
1
من سلام و درود بسیارم رو خدمت این انسان شریف و والا مقام میکنم. انسانی که با علم و دانش خود ، توانست نور و روشنایی رو به حتی یک حیوان هدیه دهد آن هم رایگان. این دکتر عزیز لطف کردند واقعا. خدایا مثل این دکتر عزیز در کشورمون بیشتر و بیشتر کن. آقای دکتر ممنونتیم. ممنونتیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
خیلی ممنونم هموطن عزیز با نظرات روشنفکر منو سرافراز کردید وهم دکتر غفارزاده را تشکر میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
0
0
سلام آقای دکتر بچه یک ساله من .............. گفتین چشمش آب مرواریدم آورده.توروخدا براش دعا کنین تشکر
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
1
هنوز انسانیت باقیست ...
درود بر شرف ایشون و امثالشون
از گوشه چشم اشک ریختم ...
اگه میخاین اسمش و بزارید کسب شهرت بزارید طوری نیس
ولی کاش ما هم عرضه داشته باشیم با کمک به خلق و خدمت به آفریده های خدا کسب شهرت کنیم
نه با اینستاگرام نصب کردن و عکس و فیلم از خودمون و زندگیامون گذاشتن و بلاگر شدن و کسب شهرت و درآمد کردن

خدا بهمون لیاقت بده در عرصه کاری خودمون ،هر شغلی که هستیم خالصانه و مهربانانه خدمت کنیم

خداقوت دکتر جان
مصطفی یوسفی پیربستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
1
اقا سلام به وجود گرم پر مهر شما من اصلا کاری بااردک و غآز این چیزا ندارم ولی خدا پدر مادرشو بیامرزه ک چنین کار بزرگی و در حق یک حیوان دهان بسته کرده خیرش قبول

شهربانوشهریاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
0
سلام به این پزشک عزیزومهربون من به عنوان کسی که عاشق پرنده هاوحیوانات هستم دست شمارومیبوسم وبه قلب مهربان ودلسوزشماسرتعظیم فرودمی اورم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
0
0
دکتر .یکسری هم به شهر دامغان بزن کاناراکت
مردم را جراحی کن
نظر شما
ادامه