کد خبر: ۳۵۴۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در کشور مانند سالهای گذشته است و جای نگرانی ندارد، فقط از مردم می خواهیم گوشت را از مراکز بهداشتی و مورد تایید سازمان دامپزشکی خریداری کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر ایرج حریرچی» روز دوشنبه در نشست خبری دو هفتگی خود در وزارت بهداشت افزود: بیماری تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق دام آلوده به انسان منتقل می شود، از 20 سال پیش تاکنون هر سال در بهار و تابستان مواردی از این بیماری در کشور مشاهده شده و موارد این بیماری در سال جاری از سالهای گذشته کمتر است.

وی ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو در کشور تحت کنترل است و موارد ابتلا به این بیماری با تشخیص به موقع و با استفاده از داروهای گرانقیمتی که در اختیار وزارت بهداشت است، درمان می شوند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون فقط 28 نفر به این بیماری در کشور مبتلا شده اند که از سال گذشته کمتر است و فقط دو نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که از متوسط جهانی مرگ ناشی از این بیماری کمتر است.

وی افزود: متوسط مرگ ناشی از بیماری تب کریمه کنگو در دنیا حدود 30 درصد است و در کشور ما این میزان بسیار پایین تر و در حدود 15 درصد در سالهای مختلف گزارش شده است.

حریرچی گفت: به جز یک مورد که در یک کشتارگاه در زاهدان به علت خرابی سردخانه حدود 19 کارگر به این مبتلا شدند، پدیده خاصی از این بیماری نداشته ایم و همه این 19 نفر نیز درمان شده اند.

وی افزود: دو مورد مرگ ناشی از این بیماری نیز در بندرعباس و کرمانشاه بوده است و موردی از مرگ ناشی از این بیماری در اصفهان تایید نشده است.

وی گفت: مواردی که در فضای مجازی با غلو درباره این بیماری بیان می شود درست نیست؛ البته اگر در مواردی فرد متوفی ناشی از این بیماری را در سه متر زیر زمین و با استفاده آهک دفن می کنند برای ایمنی مردم و رعایت نکات بهداشتی است و نباید با بزرگنمایی این مسائل در مردم نگرانی ایجاد کرد.

حریرچی ادامه داد: بیماری تب کریمه کنگو از سه طریق به انسان منتقل می شود، یکی کنه آلوده که از حیوان مبتلا به این بیماری، بدن انسان را نیش بزند، دوم بر اثر برخورد با خون و ترشحات حیوان مبتلا در هنگام ذبح یا تماس با لاشه حیوان مرده و سوم انتقال بیمارستانی است که بر اثر تماس با ترشحات بدن فرد بیمار ممکن است به کادر درمانی منتقل شود.

وی گفت: مردم به هیچوجه نگران نباشند، تنها نکته ای که مردم باید رعایت کنند این است که گوشت را از مراکز بهداشتی تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه کنند و اگر گوشت تازه تهیه می کنند حداقل 24 ساعت آن را در یخچال نگهداری کنند البته گوشت هایی که در مراکز مجاز عرضه می شود، این مدت در سردخانه بوده است.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
اول که مثل سالهای قبل و سال قبل هم نیست ..و بعد انکه خب مردم از همه چیز میمیرند ..از این هم بمیرند ..مهم نیست ..اقایان پولهای مدیریت انچنانی دریافت می کنند ... مهم که نیست ...
نظر شما
ادامه