کد خبر: ۳۵۴۳۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

مدیر امور درمان و ساماندهی دامپزشکی غیردولتی سازمان دامپزشکی کشور درباره علت دفن عجیب جوان اصفهانی که بر اثر بیماری تب کریمه کنگو فوت کرده بود، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محسن مشکوة» اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو بیماری مشترک میان انسان و حیوان بوده و از طریق ویروس به انسان منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: این ویروس در طبیعت و در مهره سانان نظیر موش، خرگوش، سنجاب و حیواناتی از این قبیل بوده و غالبا این بیماری از طریق کنه انتقال پیدا می‌کند.

مدیر امور درمان و ساماندهی دامپزشکی غیردولتی سازمان دامپزشکی کشور در ادامه در خصوص فوت جوان
۳۸ ساله اصفهانی بر اثر کریمه کنگو و شیوه عجیب دفن این جوان گفت: به دلیل انتقال این بیماری به اطرافیان فرد فوت شده کاملاً به صورت بهداشتی به خاک سپرده شد.

مشکوة گفت: مرگ یک بیمار بر اثر تب کریمه کنگو نیازمند دریافت جواب آزمایش است که تا جواب این آزمایش نیاید نمی‌توان به طور قطعی پاسخ داد.

وی تصریح کرد: تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است و در کشور ما جزو بیماری‌های بومی محسوب می‌شود.

مشکوة افزود: در این ایام که تب کریمه کنگو شیوع بیشتری دارد بهتر است مردم گوشت خریداری تازه شده را با دستکش قطعه قطعه کرده و به مدت 24 ساعت در فریزر قرار دهند و بعد از آن امکان مصرف گوشت بدون هیچ نگرانی وجود دارد.

مدیر امور درمان و ساماندهی دامپزشکی غیردولتی سازمان دامپزشکی کشور یادآورشد: دامداران باید دقت کنند که از تماس دست به کنه و کشتن آن با دست بدون پوشش خودداری کنند.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
قابل توجه اقای دکتر مشکوه : ویروس بیماری در بدن فرد فوت شده بدلیل تغییرات اسدیته بسرعت از بین میرود و همچنین ویروس عامل بیماری با مواد ضد عفونی کننده به سهولت از بین خواهد رفت و ایضاء برای انتقال به این شکل تماس بسیار نزدیک با ترشحات متوفی لازم است تا ویروس منتقل شود ..متوفی داخل کیسه چه نیازی به دفت با اهک و شفته و قعر سه متر دارد ..اقایان احتمالا با بیماری سیاه زخم اشتباه گرفته اند ... رعایت اصول اولیه و ساده بهداشتی به راحتی از انتقال جلوگیری می کند ... نیاز به ادا دراوردن و این اقدامات مضحک نمایش گونه نیست برای اینکه نشان دهند برای جلوگیری از بیماری اقدام می کنند ... بهتر است این اقدامات به شکل دیگری برای جلوگیری از الوده شدن دیگران بکارگرفته شود ... با هزینه کمتر و عدم نمایش ...بعد از این همه سال وقوع بیماری هنوز اقایان در شناخت ویروس دارای مشکلند ..ضمن انکه اقای دکتر فراموش کردید بگویید که یکی از ویروسهایی است که در بیوتروریسم مورد استفاده قرار می گیرد و اقایان به دست خودشان واردش می کنند و ازدیادش می بخشند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
24 ساعت فریزکردن گوشت ویروس را غیرفعال نمی کند شاید منظور از ایشان نگهداری گوشت در دمای یخچال ( سردخانه ) 0 تا 4 درجه سانتیگراد می باشد.
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
گوشت خریداری شده اگر کشتار همان روز است به مدت 24 تا 30 ساعت در یخچال نگه داری شود تا اسیدیته گوشت به حدی که ویروس را غیر فعال کند برسد.سپس با دستکش، گوشت را خرد و مصرف نمود و یاآن را بسته بندی و در فریز نگه داری کرد.
نگه داری گوشت به مدت 24 ساعت در فریزر درست نیست.در یخچال درسته تا مرحله ریگور طی بشه.
محسن مشكوة
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
0
درصورتي كه دام در شرايط مناسب و طبيعي كشتار گردد در حدود 50 درصد خون در بدن مي ماند كه در صورت دارا بـودن ويـروس (دوره يك هفته ويــرمي) بالنسبه مي تواند مخاطره آميز باشد. pH حدود 7 تا 2/7 بعنوان دامنه بهينه رشد و تزايد ويروس است. در تغييرات طبيعي پس ازكشتار پائين افتادن pH گوشت در اثر پديده گليكوليز (تجزيه گليكوژن و توليد اسيد لاكتيك) سبب غيرفعال شدن ويروس مي گردد. pH گوشت بلافاصله پس ازكشتار در شرايط طبيعي 7 مي باشد كه با انجام گليكوليز بتدريج پائين آمده و PH نهائي در لاشه گاو به 8/5-4/5 و در لاشه گوسفند و بز به 3/6- 2/6 مي رسد كه براي بقاء ويروس مناسب نمي باشد.
نظر شما
ادامه