کد خبر: ۳۵۴۵۸
حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در هشتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دامحضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در هشتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دام

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، هشتاد و پنجمین مجمع عمومی (General Assembly ) سازمان جهانی بهداشت دام ((World Organization for Animal Health (OIE) از روز یکشنبه سی و یکم اردیبهشت الی جمعه پنجم خرداد ماه سالجاری (1396) در پاریس تشکیل شد.

مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت دام، مهمترین گردهمایی برای سیاست­گذاری و اتخاذ تصمیم در رابطه با دامپزشکی و بهداشت دام در جهان است. اعضای این مجمع، نمایندگان کشورهای عضو می­باشد که هم­اکنون 180 کشور را شامل می­شود. در این مجمع مقررات مربوط به بهداشت دام به صورت قطعنامه به تصویب می­رسد و از نظر قانونی باید توسط کشورهای عضو رعایت شود.

در سال جاری در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی به غیر از نمایندگان از 149 کشور عضو، 15 وزیر و قائم مقام وزیر از جمله وزیر کشاورزی فرانسه و نمایندگان 43 سازمان بین­المللی و منطقه­ای که با سازمان جهانی بهداشت دام قرارداد همکاری دارند نیز شرکت کرده بودند.

در این جلسه به غیر از تصویب مقررارت بین­المللی بهداشت دام، از فعالان عرصه دامپزشکی در جهان که خدمات قابل توجهی ارائه کرده بودند نیز تقدیر و تشکر شد. مسابقه عکس در مورد دامپزشکی نیز از سایر موارد مربوط به برنامه امسال بود که در هر دو بخش تشکیلات دامپزشکی و بخش دانشجویی در منطقه خاورمیانه، ایران برنده شده بود که ریاست سازمان دامپزشکی جوایز مربوطه را دریافت کرد.

ملاقات با مسئولین دامپزشکی سایر کشورها و هماهنگی با آنها و رفع مشکلات، از برنامه­های جنبی این اجلاس بود که با حدود 15 کشور جلسه ملاقات صورت گرفت و مسائل مربوطه طرح و تصمیم­گیری شد.

 
 
نظر شما
ادامه