کد خبر: ۳۵۴۷۳
 

یک قلاده گرگ هار در هفته جاری تعدادی از روستائیان شهرستان آوج را زخمی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، «دکتر امین یوسفی» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج گفت: با عنایت به اهمیت مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام و از آنجایی که بیماری هاری به عنوان یک بیماری مشترک مهم مطرح می باشد، اداره دامپزشکی آوج اقدام به مبارزه با این بیماری در سگ های موجود در شهرستان نموده است.

وی افزود: کنترل بیماری در مناطق تحت پوشش این شهرستان با مایه کوبی جمعیت سگ های صاحبدار گله ها در روستاهای تابعه شهرستان آغاز شده است.

دکتر یوسفی همچنین افزود: با توجه به مجموع اقدامات صورت گرفته در سال 95 تا کنون حدود 750 قلاده از سگ های صاحبدار موجود در شهرستان بر علیه این بیماری مایه کوبی شده اند.پیش بینی می شود امسال نیز با مجموع اقدامات لازم سطح بیشتری از جمعیت سگ های صاحبدار موجود در روستاها مورد مایه کوبی قرار گیرند.

دکتر یوسفی تصریح کرد: با توجه به حمله یک قلاده گرگ هار به 7 نفر از از روستائیان، اداره دامپزشکی شهرستان آوج به اهالی روستاهای قهوج، چوبینه، خروس دره راهکارهای پیشگیری از هاری را آموزش داده و نسبت به توزیع بروشور در روستا اقدام کرد.

دکتر یوسفی همچنین اظهار داشت: پس از معدوم سازی سگ مهاجم با همکاری اداره محیط زیست و ضدعفونی محل دفن لاشه، از مغز گرگ نمونه برداری و به موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ارسال که نتیجه بیماری هاری مثبت اعلام شد.

دکتر یوسفی اظهار داشت: متعاقب اعلام نتیجه آزمایش، کمیته بیماریهای مشترک در محل فرمانداری تشکیل و ضمن وظایف هر یک از دستگاه­های اجرایی ذیربط تبیین شد.

گفتنی است اداره دامپزشکی شهرستان آوج با آمادگی کامل همچنان در حال مونیتورینگ بیماری در منطقه می باشد.
 
 
نظر شما
ادامه