کد خبر: ۳۵۵۰۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران به همراه کارشناسان بهداشتی این اداره بطور سرزده از کشتارگاه دام گچساران بازدید کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کبنانیوز، «دکتر هایده حافظ قرآن» به اتفاق رئیس دامپزشکی گچساران و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان از محل ذبح دام، سردخانه و دستگاه لاشه سوز کشتارگاه گچساران بازدید بعمل آوردند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در حاشیه نظارت و بازرسی و بازدید از کشتارگاه دام گچساران به کبنانیوز گفت: با توجه به اینکه در سطح کشور چند مورد تب کریمه کنگو گزارش شده است و یکی از محل های که این بیماری خطرناک شیوع پیدا می کند کشتارگاه دام می باشد.

حافظ قرآن افزود: شبکه بهداشت و درمان با توجه به اهمیت و حساس بودن موضوع، نظارت و بازرسی خود را مستمر و فعال تر کرده است تا یک گوشت سالم و بهداشتی بدست شهروندان برسد و شهروندان عزیز ما در این مورد دغدغه ای نداشته باشند و خوشبختانه تا کنون هیچ گونه گزارشی در مورد این بیماری در سطح شهرستان گچساران نداشته ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه در مورد بیماری تب کنگو اظهار داشت: تب خونریزی دهنده ویروس کریمه کنگو یکی از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان است که بوسیله حشره کنه منتقل می شود و علائم این بیماری به این صورت است که ۱ تا ۷ روز گزش کنه یا تماس با فرد بیمار، سردرد شدید، تب و لرز، درد عضلانی، گیجی، درد و سفتی گردن، درد چشم، حساسیت به نور و خونریزی های زیر پوست می شود و همچنین گاهی باعث تهوع، گلودرد، اسهال درد شکم ، کاهش وزن، خونریزی در بینی،دهان و رحم و مقعد، خون در ادرار، بزرگی کبد و طحال می شود.

وی در مورد تشخیص و درمان این بیماری عنوان کرد: تشخیص تب کریمه بر اساس آزمایش خون و علائم بیماری است و درمان آن بایستی فورا در شرایط ایزوله بیمارستانی و با داروهای حمایتی و ضد ویروسی و با تزریق خون شروع شود.

حافظ قرآن افزایش آگاهی مردم درباره راههای انتقال بیماری، بهبود شرایط محل نگهداری دام، ذبح حیوانات در کشتارگاه بهداشتی، جلوگیری از عرضه غیر بهداشتی و استفاده از گوشت مورد تایید دامپزشکی، نگهداری گوشت حیوان تازه ذبح شده به مدت ۲۴ ساعت در یخچال، استفاده افرادی که دام ذبح می کنند از وسایل ایمنی، روپوش، ماسک، دستکش، چکمه، روپوش از موارد پیشگیری این بیماری عنوان کرد.

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
1
از کشتارگاه بازدید کردن ایشون یا تالار پذیرایی! با کیف و مانتو و ... راستی مگه کشتارگاه بدون کشتار برای رییس شبکه بهداشت بازدید سرزده حساب میشه؟! ایشوناتفاقا باید در زمانی که اوج کشتار هست تشریف ببارن تا وضعیت پرسنل کشتارگاه رو ببینن، اون چیزی که از وظایف اونهاست. البته معمولا بهداشتی ها خیلی به وظایف شون آگاهی ندارن یا به نوعی شونه خالی می کنن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
0
بازدبد سر زده!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
لابد خانوم كفش پاشنه بلند پوشيدن!!!!!
کارشناس اداره دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
(شبکه بهداشت و درمان با توجه به اهمیت و حساس بودن موضوع، نظارت و بازرسی خود را مستمر و فعال تر کرده است تا یک گوشت سالم و بهداشتی بدست شهروندان برسد و شهروندان عزیز ما در این مورد دغدغه ای نداشته باشند) عجب!!!!!. اینها که وظایف دامپزشکی هست. نکنه دامپزشکی ریر مجموعه وزارت بهداشت شده ما خبر نداریم. در ضمن این چه اداره دامپزشکی هست که مسوول بهداشت و درمان شهرستان بخودش اجازه می ده سرزده از یکی از مجموعه های ان بازدید کنه. واقعا تاسف اوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
0
0
ایشون (خانومه) اجازه می‌دهند رئیس دامپزشکی گچساران بطور سرزده از یک مرکز بهداشت یا بیمارستان بازدید بفرمایند عایا؟؟!!
اینگونه رفتارها بیشتر نمایشی و اظهار وجود است تا انجام وظیفه و مسئولیت.
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
سلام.من خودم ذابح همین کشتارگاه هستم .اگه دلسوز هستن بیان شب ببینن که چطور کشتار میشه.ی چیزایی هست که بجز سلاخ که یکیش من هستم رو نمیشه گفت.هم وضعیت کشتار کردن هم وضعیت گوشت که تا صبح روی قلاب بی در و پیکر میمونه تا صبح ک مهر بشه.گوشت تا صبح همینجوری روی قلابه، اونم که الان تابستونه پشه و مگس و .......روی گوشت ضیافت میگیره.نوش جون مردم گچساران.خیلی چیزها هست که فقط سلاخ میدونه ....
نظر شما
ادامه