کد خبر: ۳۵۵۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس آخرین آمار تا کنون از ۳۳ نفری که مبتلا به این بیماری شدند، سه نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر کریم امیری» با اشاره به آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار داشت: براساس آخرین آمار تاکنون از ۳۳۳ نفری که مبتلا به این بیماری شدند سه نفر از آنها در استان‌های اصفهان، بندرعباس و کرمانشاه جان خود را از دست دادند.

وی افزود: خوشبختانه شیوع تب کریمه کنگو روبه خاموشی است که انتظار می‌رود در روزهای آتی دیگر گزارشی مبنی بر انتقال بیماری به انسان داده نشود.

امیری با اشاره به اینکه آموزش و هشیاری مردم و دامداران نقش اساسی در کاهش شیوع این بیماری داشت، بیان کرد: اقدامات دامپزشکی در خصوص سم پاشی به موقع اصطبل‌ها و دامداری‌ها در صورت رویت کنه تا شعاع سه کیلو متری روستاهای اطراف، جلوگیری از کشتار غیر قانونی دام در منازل و خرید از مراکز مجاز تاثیر بسزایی در کنترل این بیماری داشته است.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامپزشکی در پاسخ به این سوال که شیوع تب کریمه کنگو به تهران رسیده است، تصریح کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری در تهران گزارش نشده است .
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
0
عجب!!
انفلوانزا هم اوایل رو به خاموشی بود
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
0
ببخشید شیوع انسانی چه ارتباطی به جنابعالی داره! شما فقط اجازه دارید از اقداماتتون در حوزه بهداشت دام بفرمایید. نه قاچاق دام از کشورهای همسایه، نه عدم رعایت بهداشت انسانی بعنوان عامل مهم انتقال بیماری از دام و نه آموزش و اطلاع رسانی به مردم از نظر مراقبتهای شخصی خودشون ، هیچکدام به دامپزشکی ارتباط نداره. اطلاع رسانی به دامداران، روستاییان و ... جهت حفظ بهداشت دام و جایگاه دام از وظایف شماست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
0
خاموشی از نظر سازمان دامپزشکی سعنی طی نامه ای به کلیه استانها دستور داده شود هیچ گزارشی ندهند ..هیچ گونه مصاحبه ای نکنند ... این روش سالهای زیادی است بطور کامل و قانونی انجام می گردد ... همچنان که در مورد تب برفکی تلفات بیش از 500000 راس سیزده هزار راس گزارش شد و انفلونزای فوق حاد هم هرگز در کشور نداشته ایم تنها چند پرنده وحشی ... بودند که خبر نداشتند ... تب مالت هم سالهاست رو به کاهش است ..سل گاوی هم اصلا وجود خارحی ندارد ..بیماریهای دایناسورها هم کاملا ریشه کن شده است .... والسلام ... بیماریها همه خوب شدند .....

بشکنی ای قلم، ای دست اگر / پیچی از خدمت محرومان سر
نظر شما
ادامه