کد خبر: ۳۵۵۱۶
 

مدیرعامل کشتارگاه اهواز گفت که ورود گوشت به اهواز ممنوع است و اگر قصابی این کار را انجام دهد، قطعاً غیرقانونی است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از اقتصادآنلاین، «البرز کریمی» ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: راه اندازی آغل انتظار دام به منظور استراحت دام قبل از کشتار که منجر به کاهش استرس دام و به تبع آن بهبود کیفیت دام می شود را در این کشتارگاه محقق کردیم.

وی با اشاره به اینکه مراحل کشتار صنعتی در دام های سبک و سنگین انجام می شود، ادامه داد: راه اندازی سالن های پیش سرد گوشت را طی روزهای اخیر انجام دادیم.

مدیرعامل کشتارگاه اهواز با اشاره به اینکه قبل، حین و بعد از کشتار معاینه دام را انجام می دهیم، تصریح کرد: دام در هر سه مرحله معاینه و بعد از آن نیز بین هشت تا ۲۴ ساعت گوشت استحصالی آن را در دمای بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری می کنیم.

کریمی اضافه کرد: پیش سرد به حفظ کیفیت گوش کمک کرده و بسیاری از عوامل بیماری زا از جمله تب کریمه کنگو را کاهش می دهد و از انتقال بیماری های مشترک دام و انسان جلوگیری می کند.

وی با اشاره به فواید بالای پیش سرد برای نابودی عوامل بیماری زا در کشتارگاه گفت: گوشتی که از کشتارگاه صنعتی دام اهواز خارج می شود کاملا بهداشتی است و کوچکترین مشکلی ندارند.

مدیرعامل کشتارگاه اهواز بیان کرد: با نگهداری گوشت در پیش سرد در واقع گوشت یخ نمی زند و کیفیت آن به شدت افزایش پیدا می کند؛ همچنین از لحاظ بهداشتی نیز ۱۰۰ درصد به نفع مردم است.

کریمی در ارتباط با بیماری تب کریمه کنگو گفت: استان خوزستان با توجه به گرمای زیاد خواستگاه این بیماری بوده که سال گذشته نیز هفت نفر مبتلا شدند ولی خوشبختانه با تشخیص به موقع شاهد تلفات این بیماری نبودیم.

مدیرعامل کشتارگاه اهواز توصیه کرد: به مردم توصیه می کنیم که حتما گوشت و مواد گوشتی گرم خود را از مراکز مجاز عرضه که ممهور به مهر کشتارگاه صنعتی، برچسب کشتارگاه و اداره کل دامپزشکی است، خریداری کنند.

کریمی تأکید کرد: ورود گوشت به اهواز ممنوع است و اگر قصابی این کار را انجام دهد قطعا غیرقانونی است و دامپزشکی هم به شدت با آنها برخورد می کند.

وی اظهار کرد: تمامی قصابی های اهواز دارای جواز کسب هستند که اداره کل دامپزشکی استان نیز به صورت مستمر بازرسی دارند ولی با این حال ما نیز گشت های بازرسی داریم که اگر گوشتی بدون برچسب اداره کل دامپزشکی مشاهده شود گزارش آن را به این اداره می دهیم.

مدیرعامل کشتارگاه اهواز بیان کرد: تمامی برچسب های ما کدبندی دارد و با هر شماره روی گوشت متوجه می شویم که در کشتارگاه ذبح شده است یا اینکه خیر؛ مردم تصور می کردند گوشت هایی که در حاشیه جاده ها کشتار غیرمجاز می شد ارزان تر، گرم تر و با کیفیت تر است در صورتی که اصلا درست نیست.

کریمی خبر داد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ رأس دام سبک و ۵۰ رأس دام سنگین را معدوم کردیم. برخی از این دام ها بیماری سل داشتند. همچنین بیش از ۱۸ هزار جگر را نیز معدم کردیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته یکی از دامداران به ما اعلام کرد چون شما دام های ما را ضبط می کنید دیگر اینجا نمی آیم و دامپزشکی وی را در یکی از روستاهای اطراف اهواز حین ذبح دام های مبتلا به سل پیدا کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مدیرعامل کشتارگاه اهواز بیان کرد: متأسفانه دام سنگین نزدیک به ۳۰ کیلو ماده سمی دارد که نباید مصرف شوند و ما این مواد را برای صابون سازی تحویل می دهیم .

تکمیلی: تکذیب ممنوعیت ورود گوشت قرمز به اهواز

مدیرکل دامپزشکی خوزستان خبر ممنوعیت ورود گوشت قرمز به اهواز را که چند روز اخیر در برخی سایت ها منتشر شده بود تکذیب کرد و گفت: ورود گوشت قرمز بنا به هیچ دلیلی به اهواز ممنوع نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر مصطفی کنارکوهی» اظهار کرد: با وجود نزدیک شدن به فصل گرما و احتمال بروز بیماری تب کریمه کنگو، تاکنون هیچ موردی از این بیماری در خوزستان مشاهده نشده و در کشتارگاه ها و دامداری ها نیز مورد مشکوکی وجود نداشته است.

وی افزود: عملیات پیشگیری با سمپاشی دام ها و مناطق حساس با شدت ادامه دارد و در هیچ کارگروه اقتصادی در خوزستان به دلیل احتمال بروز این بیماری و یا هیچ دلیل دیگری ورود گوشت قرمز به اهواز ممنوع نشده است.

کنار کوهی ادامه داد: گوشت قرمز با ضوابط بهداشتی و مهر دامپزشکی مورد تائید اداره دامپزشکی است و مردم دغدغه ای نداشته باشند.

در چند روز اخیر خبری مبنی بر اینکه ورود گوشت قرمز به اهواز به دلیل بیماری تب کریمه کنگو ممنوع شده در برخی سایت ها منتشر شده بود.

تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو ، یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده‌است که ازطریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

شروع علائم ناگهانی حدود یک تا هفت روزطول می کشد و بیمار دچار سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی (به ویژه در پشت و پاها)، گیجی، درد و سفتی گردن، درد چشم، ترس از نور (حساسیت به نور) می‌گردد.

ممکن است حالت تهوع، استفراغ بدون ارتباط با غذاخوردن و گلودرد و احتقان ملتحمه در اوایل بیماری وجود داشته باشد که گاهی با اسهال و درد شکم و کاهش اشتها همراه می‌شود. تورم و قرمزی صورت، گردن و قفسه سینه نیز شایع هستند.

 
 
نظر شما
ادامه