کد خبر: ۳۵۵۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

این روزها هشدارهای پزشکی درخصوص   شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور رنگ و بوی جدی‌تری به‌خود گرفته است و تاکنون چند استان کشور درگیر با این بیماری شناخته شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از  همشهری، تب كريمه كنگو، يك بيماري حاد تب‌دار و خونريزي‌دهنده است كه از طريق گزش كنه يا تماس با خون يا ترشحات يا لاشه دام و انسان آلوده منتقل مي‌شود. رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت مي‌گويد ۳۳ مورد ابتلا به تب كريمه كنگو در كشور شناسايي شده و ۳ نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند. البته در برخي استان‌ها نيز موارد مشكوكي ديده شده ولي هنوز به‌طور رسمي‌ ابتلا به تب كنگو تأييد نشده است. داده نماي زير به بررسي وضعيت استان‌هايي مي‌پردازد كه به طور رسمي ابتلا به تب كنگو در آنها اعلام شده است.

خراسان رضوي:

رئيس گروه پيشگيري از بيماري‌هاي واگيردار دانشگاه علوم پزشكي مشهد شمار مبتلايان را 2نفر عنوان كرد كه هر دوي آنها تحت درمان قرار دارند.

يزد:

تاكنون ۱۰نفر در استان يزد مشكوك به بيماري تب كريمه كنگو گزارش شده‌اند كه جواب آزمايش 5نفر منفي بوده و 4نفر ديگر تحت مراقبت هستند. تنها فرد فوت كرده در اين استان نيز، شهروندي بندرعباسي است كه در آمار استان هرمزگان هم محسوب شده است.

كرمان:

درحالي‌كه معاون دانشگاه علوم پزشكي كرمان از شناسايي ۹مورد محتمل مبتلا به بيماري تب كريمه كنگو در شهرستان‌هاي بافت، زرند و شهربابك خبر داده اما تاكنون ابتلاي يك نفر در آزمايش‌ها مثبت اعلام شده. همه اين فراد دامدار بوده و با دام در تماس بودند.

سيستان و بلوچستان:

ابتلا به اين بيماري در سال‌جاري، نخستين‌بار در كشتارگاهي در زاهدان رخ داد و باعث شد 19كارگر كشتارگاه به بيماري مبتلا شوند. ابتلاي 2نفر در ايرانشهر و 1 نفر در زابل هم گزارش شده است.

مازندران:

اولين مورد ابتلا در يك دامداري در شهرستان كلاردشت شناسايي شد. در 2روز گذشته نيز مدير شبكه بهداشت و درمان نوشهر از مثبت بودن نتايج آزمايش‌هاي يك دامدار اهل كجور و 2 مورد مشكوك خبر داد.

كرمانشاه:

تنها مبتلاي به بيماري تب كريمه‌كنگو در كرمانشاه يك فرد شاغل در جگركي بود كه به‌علت دير مراجعه‌كردن براي درمان، فوت شد.

اصفهان:

مرگ يك نفر در اصفهان در پي ابتلا به تب كنگو و شرايط دفن خاص او در گورستان شهر ديزيچه مباركه تأييد شد. 3نفر ديگر هم به اين بيماري مبتلا شده‌اند.

هرمزگان:

از ابتداي امسال 4 نفر مشكوك به اين بيماري بودند همچنين يك نفر جوان قصاب بندرعباسي به‌دليل ابتلا به تب كريمه كنگو در يزد فوت شد.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
0
............ هشت استان را مبتلا به کنگو کردید!!وقتی دامپزشک ،شوفر تاکسی بشه و اهمیت ندید،شرایط بهداشت بدتر از این هم خواهد شد!!!
پاسخ ها
ناشناس دیگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
برای رفع مشکلات اقتصادی و همچنین کاهش یا تعدیل قیمت گوشت و سایر اقلام خوراکی، هر ساله شایعه انواع بیماری ها از رسانه های کشور منتشر و با بروز مشکلات سیاسی از خاطره مردم پاک میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
با عدم اجرای ماده 19 انواع بیماریها در اینده در راه هستند - پس کی باید از فارغ التحصیلان دامپزشکی استفاده شود - 6 سال وقت جوانان را گرفتید ............................
نظر شما
ادامه