کد خبر: ۳۵۵۵۵
دلیل مرگ مشکوک به تب کریمه کنگو زن باردار دهدشتی مشخص شددلیل مرگ مشکوک به تب کریمه کنگو زن باردار دهدشتی مشخص شد
 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نتایج آزمایش های صورت گرفته بر روی بیمار فوت شده مشکوک به ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در دهدشت منفی بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از کبنا نیوز، «دکتر اورنگ ایلامی» در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: نتیجه آزمایش خون این مادر باردار از سوی آزمایشگاه مرجع در تهران منفی اعلام شده است.

وی ادامه داد: آزمایشگاه مرجع تشخیص دقیق علائم تب کریمه کنگو در تهران مستقر است و همه نمونه برداری های صورت گرفته از افراد بستری در بیمارستان های کشور نیز به این آزمایشگاه ارسال می شود.

دکتر ایلامی همچنین گفت: وضعیت ابتلا به بیماری در استان کهگیلویه و بویراحمد کاملاً تحت کنترل است و انتظار است که مردم از مجاری رسمی و معتبر اطلاعات خود را دریافت کنند، چرا که فضاسازی درباره شیوع و فراگیری این بیماری در استان بی اساس است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه از مردم خواست تا موازین بهداشتی و آموزه های سلامت در خرید و استفاده از گوشت قرمز را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه گاه علایم تب کریمه با علایم سایر بیماری ها اشتباه گرفته می شود، از همگان خواست تا از پیش داوری درباره ابتلا به تب کریمه کنگو با مشاهده علایم مشکوک پرهیز و در این زمینه به نظرات کارشناسان دانشگاه توجه کنند.
 
 
نظر شما
ادامه