کد خبر: ۳۵۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
بخش خبری جدید «حکیم مهر»:
در این بخش جدید خبری بنا داریم که اخبار مرتبط با حوزه دامپزشکی در سراسر جهان را بصورت هفتگی به اطلاع بینندگان محترم برسانیم ...
 

حکیم مهر - در این بخش جدید خبری بنا داریم که اخبار مرتبط با حوزه دامپزشکی در سراسر جهان را بصورت هفتگی به اطلاع بینندگان محترم برسانیم.

نخستین بخش «در جهان دامپزشکی چه خبر است؟» را تقدیم شما می کنیم:

 

 

کنگو: بیماری ابولا تحت کنترل درآمده است  (Science Magazine)

وزیر بهداشت کنگو اعلام داشت که ابولا در منطقه «نورث ایست» تحت کنترل درآمده است. در این ناحیه 4 مورد ابتلا و چهار مورد مرگ در افراد مبتلا گزارش شده است. 3 مورد از تلفات به عنوان مورد مشکوک به بیماری گزارش شده اند و تایید نشدند. آخرین مورد تایید شده، مربوط به 21 روز گذشته بود که در دوره کمون بیماری بوده است. بنابراین در حال حاضر هیچ فرد عفونی و بیمار تلقی نمی شود.

سازمان بهداشت جهانی اولین مورد بیماری را در تاریخ 11 می گزارش نمود. کشور کنگو همچنان به برنامه های نظارتی خود ادامه می دهد و اگر در طی 42 روز آینده موردی از بیماری مشاهده نشود، شیوع بیماری به طور رسمی پایان می یابد.

 

 

شیوع آنفلوانزای پرندگان سویه  H5N8 در مزارع صنعتی پرورش طیور در زیمبابوه  (Africa News)

زیمبابوه شیوع آنفلوانزای فوق حاد سویه H5N8  را در مزرعه تجاری پرورش طیور در شهر مشنلند در شرق زیمبابوه گزارش داده است و سازمان بهداشت جهانی WHO نیز تایید نموده است. به گزارش مقامات، 7845 قطعه پرنده کشته شده در حالیکه 75155 قطعه دیگر نیز حذف گردیدند. ویروس فوق در یک مزرعه پرورش در «لانارک» تشخیص داده شده است، که این مزرعه در مجاورت یک سد کوچک بوده  که در آن تعدادی از انواع پرندگان مهاجر مختلف وجود دارد که پرندگان فوق مشکوک به منبع ایجاد این عفونت می باشند.

 

 

شیوع سویه  H3N2 آنفلوانزا در سگ های جنوب شرقی آمریکا  (DVM360)

شواهد حاکی از آن است که ویروس H3N2، مشابه با سویه شایع شده در همه گیری سال 2015 در منطقه شیکاگو، منطقه جورجیا و فلوریدا را درگیر کرده است. این بیماری همراه با تب، سرفه، عطسه و سایر علایم تنفسی است. برخی از  این حیوانات دچار کاهش اشتها به همراه پنومونی پیشرفته و یا ثانویه می شوند. این بیماری به شدت قابل انتقال بوده و حتی حیوانات مبتلا قبل از بروز علایم بالینی قادر به انتشار ویروس می باشند.  بیماری فوق می تواند برای سگ ها کشنده باشد.

 

 

ظهور موارد جدید مشکوک به آنفلوانزای طیور در کره جنوبی  (The Korea Herald)

وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی اعلام داشت که موردی جدید، مشکوک به آنفلوانزای پرندگان در یک مزرعه پرورش طیور واقع در جزیره جنوبی ججو گزارش شده است. سه مورد تلفات طیور مشاهده شده در فارم، مورد آزمایش قرار گرفتند و از نظر ساب تایپH5  مثبت شدند، گزارش فوق با استناد به نتایج این آزمون اولیه می باشد.

 

 

شیوع آنفلوانزای پرندگان در لوکزامبورگ  (Poultry Med)

شیوع آنفلوانزای پرندگان در سه مزرعه پرورش طیور در لوکزامبورگ تایید شد. ویروس فوق در فارم های کیسپلت، نیدرفولن، و اسکراسگ جدا گردیده است. جهت جلوگیری از انتشار بیماری به سایر فارم ها، حمل و نقل پرندگان زنده برای یک هفته ممنوع اعلام شده است.

وزارت کشاورزی لوکزامبورگ اعلام داشته که مزرعه داران بایستی در اسرع وقت هرگونه تلفات غیر عادی را به دامپزشکان اطلاع دهند. همچنین توصیه می شود پرندگان اهلی در داخل محیط پرورش در خانه نگهداری شده و در همان مکان از آب و مصرف نمایند و در فضا و محیط بیرون منزل نباشند.

 

 

9 روش جهت پیشگیری از ابتلای افراد به آنفلوانزای پرندگان  (Premium Times)

پیرو شیوع آنفلوانزای پرندگان در نیجریه، مردم بایستی جهت پیشگیری از گسترش و کاهش شیوع  این بیماری، از اصول و مواد زیر آگاهی داشته و عمل نمایند:

1. خودداری از تماس با پرندگان اهلی و وحشی، بویژه اگر مشکوک به بیماریبوده و یا تلف شده اند.

 2. طبخ کامل گوشت مرغ در دمای حداقل 74 درجه سانتی گراد (165 درجه فارنهایت) به طوری که آب مرغ کاملا کشیده شود؛ گرما ویروس فوق را از بین می برد.

 3. شستشوی دست ها با مایع ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل (دارای حداقل 60 درصد الکل) بویژه بعد از تماس با گوشت خام مرغ

 4. خودداری از حضور در بازارهای فروش پرندگان زنده و مزارع محلی نگهداری و پرورش طیور

 5. واکسیناسیون با واکسن آنفلوانزای موجود در بازار؛ واکسن فوق به کاهش خطر ابتلا به آنفلوانزای پرندگان و انسان کمک می نمابد.

 6. از آنجایی که پوسته تخم مرغ معمولا آلوده به مدفوع مرغ می باشد، دقت کنید از تماس تخم مرغ خام و یا در حال پخت با سایر مواد غذایی جلوگیری نمایید.

 7. جلوگیری از آلودگی متقاطع سطوح و وسایل آشپزخانه در زمان تماس با گوشت خام مرغ و یا مدفوع پرندگان.

 8. اجتناب از تماس نزدیک با اعضای خانواده در گیر بیماری فوق و یا افرادی که در معرض تماس با ویروس آنفلوانزای پرندگان بوده اند.

9. گزارش موارد مشکوک به بیماری و یا افرادی که دارای هرگونه علایم مشابه آنفلوانزا می باشند.

 

 

گزارش چین در رابطه با شیوع آنفلوانزای مرغی سویه  H7N9 در مغولستان  (Outbreak News Today)

کمیسیون بهداشت منطقه خودمختار مغولستان، اولین مورد انسانی مبتلا به آنفلوانزای نوع A  طیور (H7N9) را در یک مرد بیمار از ایالت وویوان در شهر بایانور، گزارش داد. مسئولین بهداشتی می گویند وی در شرایط پایداری است و منبع عفونت مربوط به طیور پرورشی در منزل وی می باشد.

 

 

چگونگی  انتقال  ویروس  آنفلوانزای خوکی A سویه H6N6   (Pig Progress)

محققین با تجزیه تحلیل جزئیات و طبقه بندی ویروس فوق، در پی یافتن اطلاعات بیشتری راجع به انتقال و بیماریزایی این نوع از ویروس می باشند. آنها دو جدایه از ویروس فوق را روی موشهای آزمایشگاهی تست کردند و با استفاده از تماس مستقیم و یا با استفاده از ذرات آلوده آئروسول تنفسی آنها را آلوده نمودند.

دانشمندان با توجه به یافته های آزمایشات فوق بدین نتیجه رسیدند که: در حال حاضر ویروس آنفلوانزای خوکی IAV(SIV)  سویه H6N6 باعث ایجاد خطراتی در بهداشت عمومی مردم می شود اما هنوز بایستی سیر تکاملی و انتشار این ویروس مورد بررسی های دقیق و نظارت قرار بگیرد.

 

 

ممنوعیت واردات گوشت مرغ و محصولات مرتبط از کنگو به هنگ کنگ به علت شیوع آنفلوانزای پرندگان  (Africa News)

پیرو شیوع آنفلوانزای پرندگان در کنگو، هنگ کنگ واردات گوشت مرغ و تخم مرغ را از جمهوری دموکراتیک کنگو ممنوع اعلام کرده است. به گفته مقامات، این حرکت در جهت حفظ بهداشت عمومی حاصل از معاملات تجاری بوده است.

مرکز ایمنی مواد غذایی  (CFS)  بیان داشت: این تصمیم مربوط به هشدار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5 در کنگو می باشد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رامین
|
-
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
بخش اخبار بین المللی ایده جالبیه ... تشکر
نظر شما
ادامه