کد خبر: ۳۵۵۸۲
 

جلسه آموزشی و توجیهی کد شناسه کالا GTIN در تاریخ 20 خردادماه به دعوت و میزبانی انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام در محل اتاق بازرگانی تهران با حضور مدیران وزارت صنعت و معدن، ستاد مبارزه با قاچاق، سازمان دامپزشکی کشور و ... برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر، این جلسه آموزشی و توجیهی به منظور رفع ابهامات موجود در مورد شناسه کد کالا (GTIN ) و و با دعوت انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام و با حضور مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سازمان دامپزشکی کشور، وزارت اطلاعات، نمایندگان انجمن صنفی واردکنندگان، نماینده رسمی شرکت GS1 در ایران و ... در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران برگزار گردید که مورد توجه و استقبال بسیاری از شرکت های تولیدکننده و واردکننده قرار گرفت.

در این جلسه «دکتر عباس تابش» مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت، ضمن ایراد تعریف مجدد از شناسه کالا و GTIN بعنوان کد لازم در جهت ردیابی کالاها تا رسیدن به دست مصرف کننده، از شرکت های واردکننده درخواست نمود که حداکثر تا انتهای تیر 96، نسبت به دریافت این کد برای همه اقلام وارداتی و ثبت سفارش بازرگانی تحت آن، اقدامات لازم را صورت دهند. این ضرب العجل در خصوص شرکت های تولیدکننده انتهای شهریور ماه 96 اعلام گردید.

در ادامه، جلسه به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد که نمایندگان شرکت ها مشکلات، پرسش ها و نقد خود را در این زمینه مطرح کردند.

در انتها بنا گردید مشکلات فیمابین شرکت ها و سازمان دامپزشکی، طی جلسات در انجمن صنفی مورد بررسی قرار گرفته و راه حل مربوطه به صورت کتبی به وزارت صنعت معدن و تجارت و ستاد مبارزه با قاچاق اعلام گردد تا به صورت تبصره یا الحاقیه در دستورالعمل لحاظ گردد.

 
 
نظر شما
ادامه