کد خبر: ۳۵۶۴۹
 

رئیس اتحادیه فروشندگان دل، جگر و قلوه، در خصوص تاثیر تب کریمه کنگو بر میزان فروش اعضای این اتحادیه گفت: متاسفانه شیوع این بیماری و  طرح  شایعات  در مورد آن، تاثیر مستقیمی بر فروش گذاشته است به طوری که امروز اعضای این اتحادیه با مشکلات زیادی رو به رو شده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایلنا، «غلامحسین شیرازی» ادامه داد: با وجود کنترل این بیماری و اظهار نظر وزیر بهداشت اما باز همه مردم از خرید جگر و یا صرف آن در جگرکی‌ها خودداری می‌کنند. ما حتی به اعضایمان ابلاغ کردیم که سخنان وزیر بهداشت مبنی بر کنترل تب کریمه کنگو را در مغازه‌ها نصب کنند.

وی ادامه داد: از اول ماه مبارک رمضان که این بیماری شیوع پیدا کرد، فروش اعضا نزدیک به 80 درصد کاهش یافت. بعضی واحدها حتی در طول روز 10 دست هم فروش ندارند و دخل آنها نهایتا روزی 200 هزار تومان است که کفاف پول کارگر را نیز نمی‌دهد.

شیرازی تصریح کرد: ترس مردم از مصرف جگر در واحدهای صنفی دارای مجوز بیهوده است زیرا تمام مواد اولیه ما از کشتارگاه‌های مجاز اطراف تهران که زیر نظر دامپزشکی فعالیت می‌کنند تهیه می‌شود و با وجود 15 کشتارگاه صنعتی بزرگ، دیگر نیازی به تهیه گوشت قاچاق نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان دل و جگر و قلوه با اشاره به تاثیر رسانه‌ها گفت: این وظیفه رسانه‌ها است که حرف مسئولین را منعکس و خیال مردم را از بابت کنترل این بیماری راحت کنند. ضمن آن که مردم باید بدانند که اگر جگر، دل و قلوه کاملا پخته شود دیگر هیچ خطری برای مصرف کننده ندارد.

تصریح کرد: تاکنون از هیچ نهادی اعم از سازمان نظارتی و یا خود مردم شکایتی مبنی بر آلوده بودن یک واحد صنفی مجاز در سطح شهر تهران به تب کریمه گنگو نداشته ایم و همین امر نشان می دهد همکاران ما نسبت به سلامتی مردم تعهد دارند.

 
 
نظر شما
ادامه