کد خبر: ۳۵۶۶۶
 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از کشف و معدوم‌سازی بیش از یک تن مرغ فاسد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر تورج کرمیان» پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: در پی گزارشات واصله مردمی مبنی بر بومی نامطبوع و تعفن از مرغ منجمد خریداری شده توسط شهروندان، تیم مشترک دامپزشکی و شبکه بهداشت در محل مورد نظر حضور یافتند.

رئیس شبکه دامپزشکی کرمانشاه افزود: در این بازرسی 962 کیلوگرم مرغ منجمد که از نظر ظاهر دچار تغییر رنگ، بوی متعفن و له‌شدگی گوشت شده بود از مرکز فوق تا حصول نتیجه آزمایشگاهی با نظر کارشناسان ضبط موقت شد.

وی تصریح کرد: پس از محرز شدن غیرقابل استفاده بودن مرغ‌‌های منجمد ضبط شده و با اخذ حکم قضایی، این موارد در واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه بیستون به طریقه بهداشتی از چرخه مصرف خارج شده است.

کرمیان خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر 200 کیلوگرم مرغ گرم نیز که با شرایط مشابه مورد فوق و فاقد شرایط نگهداری صحیح کشف و ضبط و پس از اخذ حکم قضایی معدوم شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم تهیه مرغ و گوشت مورد نیاز از مراکز معتبر و مجاز زیر نظارت دامپزشکی، از شهروندان خواست که از خرید کشتار غیرمجاز با توجه به ایرادات اساسی این نوع کشتار و تهدید سلامت عمومی جامعه اکیدا خودداری کنند.

این مسؤول ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان در خصوص همکاری با دامپزشکی با ارائه گزارش تخلفات، گزارشات مردمی را یکی از راه‌های اساسی کاهش تخلفات توسط سودجویان عنوان کرد و یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.
 
 
نظر شما
ادامه