کد خبر: ۳۵۶۶۸
 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از نظارت و کمک سازمان دامپزشکی برای ادای نذر قربانی مردم جهت جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمدمهدی گویا» رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو امسال در کشور تفاوتی با سال‌های گذشته نداشته، اظهار کرد: هر سال شاهد تعدادی موارد ابتلا به این بیماری هستیم و سال ۹۶ نیز مانند سال‌های قبل موارد ابتلا در کشور مشاهده شده است.

وی در ادامه با اشاره به راه‌های ابتلا به بیماری عنوان کرد: این بیماری عمدتاً از طریق تماس مستقیم با دام مبتلا، انتقال کنه عامل بیماری تب کنگو به انسان یا هنگام ذبح به فرد منتقل می شود.

گویا با اشاره به تعداد موارد ابتلا به تب کریمه کنگو در سال ۹۶ تاکنون اظهار کرد: سال جدید ۴۶ مورد از ابتلا به کریمه کنگو در کشور را شاهد بودیم و موارد مرگ و میر نسبت به سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو به طور طبیعی حتی با درمان نیز ۳۰ درصد جان خود را از دست می‌دهند، امسال از ۴۶ مورد ابتلا به این بیماری فقط سه مورد فوتی داشتیم که نشان از آن است که سیستم بهداشت و درمان ما برای مواجه، اقدامات کنترلی، پیشگیرانه و درمانی آماده است.

وی با بیان اینکه ذبح دام ممنوع است، عنوان کرد: اقدامات کنترلی و پیشگیرانه به شکل گسترده در سراسر کشور اعمال می‌شود و جلوی کارهایی مانند ذبح دام که خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد گرفته می‌شود.

گویا با اشاره به اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم قربانی نذر می‌کنند، تاکید کرد: ذبح دام غیر مجاز است و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می‌گیرد، ما از مردم تقاضا داریم که به توصیه‌های بهداشتی در این زمینه عمل کنند و برای ادای نذر قربانی سازمان دامپزشکی آماده است تا کمک‌های لازم در این زمینه را در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآور شد: به کمک سازمان دامپزشکی مردم می‌توانند با رعایت کامل نکات بهداشتی بتوانند نذورات خود را ادا کرده و از ابتلا به تب کنگو پیشگیری صورت گیرد.

 
 
نظر شما
ادامه