کد خبر: ۳۵۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی با ۳ شرط آزاد شده است، گفت: ما دو سال و نیم بر روی این موضوع کار کارشناسی انجام داده‌ایم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر فرحمند صالح‌زاده» با بیان اینکه آزاد سازی استفاده  از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس با شرایط خاص انجام شده است، اظهارداشت: یکی از این شرایط آن است که خمیر مرغ در سوسیس و  کالباس ۴۰ تا ۶۰ درصد استفاده شود.

وی با بیان اینکه پوشش این فرآورده‌های گوشتی باید زرد رنگ شود، گفت: تولیدکننده باید حتما اظهار کند که در تولید فرآورده خود از خمیر مرغ استفاده کرده است.

معاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: کارخانجات وقتی این خمیر مرغ را تولید کردند همان روز باید آن را مورد استفاده قرار دهند، حق نگهداری آن را برای روز بعد ندارند.

وی تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد، سازمان دامپزشکی و سازمان غذا و دارو ۲ سال و نیم برای روی این موضوع کار کارشناسی انجام داده اند.

صالح زاده تاکید کرد: بعد از دو سال و نیم بررسی ما به این نتیجه رسیدیم با شرایط فوق استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی بلامانع است.

وی گفت: در مرحله قصد داریم در کارگاه‌های بسته‌بندی و قطعه بندی مرغ تولید خمیر مرغ را بررسی و روی استاندارد آن کار کنیم.

به گفته صالح زاده استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی از بیستم خردادماه سالجاری بلامانع است.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
واقعا جالبه یک سال و نیم کار کارشناسی انجام شده تا به این سه نکته ساده و بدیهی برسند؟!!!
این است هدر رفت بودجه و سرمایه در سازمان های دولتی تا پس از یک سال و نیم به چیزی برسند که شاید یک دانشجوی سال اول بهداشت هم لین نکات را میدانست!
نظر شما
ادامه