کد خبر: ۳۵۶۷۴
 

طبق خبرهایی که طی روزهای گذشته پیرامون بیماری «تب کریمه کنگو» منتشر شده، اخبار و اطلاعات حاکی از این است که این بیماری در حال حاضر تحت کنترل بوده و هیچ نگرانی بابت شیوع دوباره این بیماری در کشورمان وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان ایران، «دکتر محمد نعیم امینی فرد» در رابطه با روند کنترل این بیماری گفت: تب کریمه کنگو، یک بیماری مشترک دام و انسان است و جزء بیماری های بومی ایران است.

عضو نمایندگان مجلس دهم ادامه داد: روند انتقال این بیماری با همراهی کمیسیون بهداشت و درمان و همچنین سازمان دامپزشکی کشور در حال حاضر تحت کنترل است و مردم عزیز ما باید حواسشان باشد که فقط گوشت مصرفی خود را از مراکز معتبر تهیه نمایند، در غیر اینصورت  دل نگرانی خاصی نسبت به این بیماری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ریشه کن شدن این بیماری تقریباً غیر ممکن است؛ باید توجه داشت که مردم باید از ذبح غیر اسلامی دام جلوگیری کنند و در موارد اضطراری در صورت ذبح دام، از ماسک و دستکش و انواع ابزار و البسه ایمنی و مناسب استفاده کنند.

امینی فرد افزود: با توجه به فرارسیدن شب های قدر و همچنین نزدیک شدن به عید فطر و عید قربان، ما با افزایش ذبح حیوانات از جمله گاو و گوسفند مواجه می شویم که توصیه ما به همه مردم این است که ضمن رعایت لازم اصول ذبح اسلامی در این ایام، رعایت موارد ذکر شده را تا پایان سال هم ادامه دهند تا مشکلی پیش نیاید.

نماینده مردم ایرانشهر در پاسخ به مسئله روند کنترل و تغییرات تب کریمه نسب به سال گذشته اظهار کرد: از ابتدای سال 33 مورد ابتلا به این بیمار مشاهده شده که 3 مورد از آنها متاسفانه فوت شده اند، در صورتی که تعداد مبتلایان به این بیماری در سال گذشته 67 مورد گزارش شده بود. تب کریمه در حال حاضر در کشور قابل کنترل است و امکان شیوع دوباره آن در آینده وجود دارد اما امکان ریشه کن شدن آن امکان پذیر نیست.

محمد نعیم امینی فرد در رابطه با آگاهی رسانی شبکه های اجتماعی و آشنایی مردم با این بیماری بیان کرد: امروزه شبکه های اجتماعی نقش عظیمی در آگاهی و اطلاعات رسانی مردم را دارند؛ درباره این بیماری نیز نقش فعالیت و آگاهی رسانی شبکه های اجتماعی بی تاثیر نبوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این بیماری یک نوع رویداد اجتماعی محسوب می شود و از طریق این راه های ارتباطی جمعی می توان در جهت آگاهی رسانی و همچنین توصیه نکات جلوگیری از شیوع تب کنگو استفاده درست کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در رابطه با شیوع بیماری وبا تشریح کرد: تاکنون گزارش رسمی حاکی از مبتلایان وبا در سراسر کشور به کمیسیون بهداشت و درمان ارائه نشده است، اما با شروع فصل گرما احتمال شایع شدن این بیماری وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون بیماری وبا در جنوب کشور به ویژه در شهرهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و شمال کشور  بیشتر دیده شده است.

 
 
نظر شما
ادامه