کد خبر: ۳۵۷۰۲
اخبار بین‌الملل «حکیم مهر»:
در این بخش جدید خبری، اخبار مرتبط با حوزه دامپزشکی در سراسر جهان را بصورت هفتگی به اطلاع بینندگان محترم می‌رسانیم ...
 

 

حکیم مهر - در این بخش جدید خبری اخبار مرتبط با حوزه دامپزشکی در سراسر جهان را بصورت هفتگی به اطلاع بینندگان محترم می رسانیم.

دومین بخش «در جهان دامپزشکی چه خبر است؟» را تقدیم شما می کنیم:
 

 

تایید آنفلوانزای فوق حاد طیور در بوسان (Yonhap News)

وزارت کشاورزی کره جنوبی اعلان داشت که یک مورد از آنفلوانزای فوق حاد طیور در یکی از شهرهای بنادر جنوبی بوسان تایید شده است.

مزرعه فوق در ماه گذشته ۶۵۰ قطعه جوجه نژاد Korean Ogol را از شهر کانسن (شهری در ناحیه جنوبی) خریداری نموده است. تعدادی از این پرندگان به طور ناگهانی تلف شدند که این امر خود باعث قرنطینه فارم فوق توسط مقامات گردید.

 

 

تایید شیوع آنفلوانزای پرندگان در مزرعه «‌نورفولک» در انگلستان (OvertheCounter)

معاون کارشناس ارشد دامپزشکی بریتانیا گفت: سویه H5N8 آنفلوانزای طیور حدود ۳۵ پرنده را در مزرعه‌ای در نزدیکی «دیس» آلوده کرده و تعدادی از پرندگان تلف شدند و مابقی حذف گردیدند.

تحقیقات گسترده ای راجع به منبع عفونت فوق در دست اجرا می‌باشد. محل دقیق شیوع بیماری دقیقا مشخص نیست، اگرچه در اطراف مکان آلوده تا شعاع ۳ کیلومتری منطقه، تحت حفاظت ویژه و همچنین تا شعاع ۱۰ کیلومتری آن تحت نظارت و بررسی در نظر گرفته شده است.

 

 

به روز رسانی اخبار آنفلوانزای سگها: تولیدکنندگان، منابع واکسن خود را افزایش می‌دهند. (Outbreak News Today )

پیرو شیوع آنفلوانزای سویه H3N2 در سگ ها در فلوریدا، شرکت های جهانی حامی سلامت حیوانات و سازندگان واکسن آنفلوانزای سگ ها، همانند شرکت سلامت حیوانات «مرک»، پیش بینی تقاضای واکسن مازاد بر نیاز و همچنین افزایش منابع واکسن را نمودند.

ویروس فوق تقریبا جدید بوده و تمام سگها نسبت به این عفونت حساس می باشند زیرا بدن آنها فاقد  ایمنی طبیعی در مقابل این بیماری می باشد.     

دامپزشکان توصیه می کنند که صاحبان حیوانات خانگی، سگهای خود را واکسسینه نمایند.

 

 

تایید دو مورد ابتلا به آنفلوانزای سگها در شرق تنسی در آمریکا (Winchester Herald Chronicle)

آزمایشگاه ویروس شناسی دانشکده دامپزشکی در دانشگاه تنسی بیماری آنفلوانزای  تیپ A  را در دو مورد سگ مبتلا، تایید نمود. آنفلوانزای سویه H3N2 اولین بار در سال ۲۰۰۷ در کره گزارش شده و منبع اصلی آن پرندگان بوده‌ است. در سال ۲۰۱۵ نیز این بیماری در ایالت شیکاگو در آمریکا گسترش یافت.

توله سگ ها، سگهای بالغ و سایر سگهای مبتلا به بیماری های دیگر، مستعد ابتلا به این بیماری می باشند. واکسیناسیون علیه آنفلوانزای سویه H3N2  و H3N8 موجود می‌باشد.

 

 

استفاده از طب مکمل چینی، جایگزین درمان های دامپزشکی (Tampa Bay Newspapers )

این درمانها توسط دامپزشکان متبحر به طب سنتی چینی و بویژه در بهبود بیماری های عفونی باکتریایی مقاوم به آنتی‌بیوتیک، کاربرد بسیاری دارد. این روش درمانی شامل چندین پروتوکل، من‌جمله طب سوزنی و درمان با گیاهان دارویی می‌باشد.

این روش‌های درمانی، با اینکه در غرب تازه و جدید می باشند در چین صدها سال است که رواج دارند.

 

 

هشدار مسئولین در رابطه با بیماری واگیر دار در سگهای شهر تاکسون در آمریکا (Arizona Public Media )

در پی تایید سه مورد بیماری لپتوسپیروز در تاکسون به صاحبان سگها هشدار داده شده است. تاکنون این بیماری به طور معمول در این شهر مشاهده نشده بود. اما هم اکنون یکی از موارد بیماری مربوط به جمعیت بسیار زیاد سگها در یکی از پارکها می‌باشد که در این صورت تعداد بسیار زیادی از این حیوانات در معرض بیماری هستند.

علایم اولیه لپتوسپیروز خیلی اختصاصی نمی ‌باشد. می توان به بی‌حالی، بی اشتهایی، گاهی به همراه تب، ادرار زیاد و نوشیدن آب فراوان اشاره کرد. افراد در صورت مشاهده این علایم در حیوان خود، در اسرع وقت به دامپزشک مراجعه نمایند. این بیماری به راحتی با تجویز آنتی‌بیوتیک، درمان می‌شود اما می‌تواند زندگی حیوان را به سرعت به مخاطره بیندازد.

 

 

افزایش کنترل سلامت طیور در اندونزی جهت پیشگیری از ابتلا و شیوع آنفلوانزای پرندگان (Daily News & Analysis )

ماموران اداره کل دام و سلامت حیوانات اندونزی به همراه تجهیزاتی همانند ماسک، دستکش، پیشبند، و کلاه در بازدید هفتگی از مزارع پرورش طیور، جهت تشخیص و کنترل آنفلوانزای طیور نمونه‌برداری بعمل می‌آورند.

از آنجاییکه بزرگترین بازار خرید و فروش طیور در «یوکیاکارتا» در جزیره جاوا اندونزی واقع است، که روزانه بالغ بر ۳۰۰۰۰ قطعه مرغ و اردک، در آن فروخته می شود، لذا این مکان، منطقه ای مهم از جهت آنفلوانزای طیور محسوب می‌شود که از طریق تماس مستقیم با پرندگان آلوده بین گله ها منتشر می‌گردد.

 

 

درس هایی از شیوع آنفلوانزای طیور جهت آمادگی تولید کنندگان خوک در مواجهه با شیوع بیماری کشنده (DesMoinesRegister.com )

آنفلوانزای مرغی در ایالت «آیووا» آمریکا در طی دو سال گذشته باعث تلفات ۳۱ میلیون قطعه مرغ و بوقلمون شده و در حدود ۲۱ بیلیون دلار خسارت اقتصادی ببار آورده است. اما دو بیماری دیگر تب برفکی و تب آفریقایی خوکها نیز می تواند برای این ایالت خطرآفرین باشد.

در حدود ۲۰ هزار تولید کننده خوک و غرفه داران شرکت های مختلف، در نمایشگاهی واقع در «دس مواینز» ایالت آیووا شرکت داشتند. در این نشست و ملاقات، تولید‌کنندگان این صنعت، به بیماری بسیار واگیردار تب برفکی اشاره داشتند. این ایالت در میان ایالات آمریکا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت خوک بوده و سالانه حدود ۵۰ میلیون خوک خرید و فروش دارد. همچنین هفتمین ایالت تولیدکننده گوشت گاو نیز می‌باشد و دارای ۳/۵ میلیون راس گاو است. سردمداران این صنعت امید داشتند با برنامه‌ریزی صحیح تولیدکنندگان، مبنی بر تولید ایمن گوشت خوک بتوانند بر مشکلات شیوع بیماری فائق آیند.

 

 

منع وادرات محصولات طیور از زیمبابوه به بوتسوآنا (Bulawayo24 News (press release) (blog) )

دولت بوتسوآنا اعلام داشت مجوز واردات محصولات طیور از زیمبابوه لغو شده است.

 در پی شیوع آنفلوانزای طیور در زیمبابوه، واردات پرندگان خانگی و وحشی و محصولات طیور (گوشت، تخم مرغ و غیره) و همچنین خوراک دام به کشور بوتسوآنا با فوریت، لغو شده است.
 
 
نظر شما
ادامه