کد خبر: ۳۵۷۰۳
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی:
«مهندس سیداحسن علوی» در جلسه شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان کردستان افزود: این سازمان باید زیر نظر وزارت بهداشت و درمان باشد چرا که نمی‌شود حاکم و محکوم را یکی کرد ...
 

حکیم مهر - نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان رضایتمندی در سطح جامعه از خدمات مدیرکل جوان دامپزشکی کردستان قابل تقدیر و این مصداق توانمندی و اعتماد به نیروهای بومی استان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «مهندس سیداحسن علوی» صبح امروز در جلسه شورای مدیران دامپزشکی کردستان، اظهار کرد: حوزه دامپزشکی از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است اما در اطلاع‌رسانی مسوولیت‌هایی که این سازمان دارد به نحو مطلوب عمل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات گسترده‌ای از سوی این سازمان انجام می‌شود که به بخشی از آنها در این جلسه اشاره شد و بخش عمده‌ای نیز بنا به کمبود وقت مطرح نشده که باید در شناساندن و معرفی این خدمات به مردم به نحو مطلوب عمل شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از مسوولیت دامپزشکی به موضوع فرهنگ‌سازی برمی‌گردد، تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی جامعه را همراه خود بکنید تا بتوانید بهتر به اهداف خود برسید.

وی اظهار کرد: تجهیزاتی که در آزمایشگاه وجود دارد بازدید کردیم که از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

دامپزشکی از برجستگی که باید در جامعه داشته باشد، برخوردار نیست

علوی با بیان اینکه من به عنوان یک نماینده اطلاعات چندانی از سیطره و حیطه گسترده کاری شما ندارم، گفت: اینکه کار شما با امنیت جان انسان‌ها در ارتباط است، اما برجستگی که باید در جامعه داشته باشد برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: اهمیت برخی از دستگاه‌ها به دلیل اینکه به صورت و مستقیم و غیرمستقیم با حیات انسان‌ها در ارتباط است بالا بوده اما مردم آنگونه که باید شناختی از وظایف و رسالت‌های آنان ندارند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کم کاری نیروهای دامپزشکی در عرصه خدمت در هر جایگاهی صدمات جدی را به حیات انسان‌ها وارد می‌کند لذا دقت و تعهد در انجام رسالت‌هایتان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشرفت کشورهای مختلف در دنیا توجه به بهره‌گیری از ظرفیت و بکارگیری افراد نخبه و توانمند در عرصه‌های مدیریتی است.

علوی توجه به استانداردها در تولید و مصرف هر محصولی را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از مسائل مهم در این راستا وجود زیرساخت‌های لازم آزمایشگاهی در بحث تایید استاندارد محصولات است.

وی خاطرنشان کرد: باید با بهره‌گیری از تجهیزات نوین در آزمایشگاه‌های دامپزشکی استان زمینه را برای تعیین سطح استاندارد و بررسی محصولات در سطح بالایی ارتقا بخشید.

سازمان دامپزشکی نباید زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی باشد

نماینده مردم سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی به اهمیت سازمان دامپزشکی با توجه به دایره گسترده فعالیت‌ها و وظایف آن اشاره کرد و گفت: معتقد هستم که سازمان دامپزشکی نباید زیر نظر سازمان جهاد کشاورزی باشد.

وی اظهار داشت: این سازمان برای دستیابی هرچه بهتر به رسالت و وظایف ذاتی خود که نظارت بر روند تولید و توزیع محصولات دامی است باید زیر نظر وزارت بهداشت و درمان باشد، چرا که نمی‌شود حاکم و محکوم را یکی کرد.

علوی افزود: این پراکنده‌کاری‌ها و عدم سنخیت‌ها موجب شده که سازمان دامپزشکی تا حدودی در حاشیه قرار گیرد.

وی با تقدیر از تلاش‌های بسیار خوب مدیرکل دامپزشکی استان کردستان در زمینه ارائه خدمات خوب به مردم استان، گفت: خدمات ویژه این مدیر جوان و توجه جدی وی به ظرفیت‌ها و نیروی انسانی در این استان موجب ایجاد رضایتمندی در سطح قابل قبولی در سازمان و جامعه هدف از وی شده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز این سطح رضایتمندی که از مدیرکل دامپزشکی در استان وجود دارد را در بازدیدی که از کمیته امداد استان داشتیم از مدیر این نهاد نیز شاهد بودیم که جای خوشحالی دارد.

لزوم استفاده از نیروهای بومی استان

وی با بیان اینکه هر دوی این عزیزان از نیروهای بومی و توانمند استان کردستان هستند، گفت: موفقیت مدیران بومی در بدنه این دستگاه‌ها نشان می‌دهد که باید از ظرفیت نیروهای متخصص و بومی در بدنه مدیریتی استفاده شود.

علوی اظهار داشت: بنده انسان متعصبی نیستم، اما معتقدم باید از وجود نیروهای توانمند استان در نقاط مختلف کشور استفاده و نیروهای توانمند سایر استان‌ها نیز در استان ما مورد استفاده قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نیروهای توانمند، متخصص و تحصیلکرده استان بیکار هستند، خاطرنشان کرد: این برای من نماینده درد است که دکترای علوم سیاسی بومی کردستان به کار در آبدارخانه یک اداره راضی باشد و این یک فاجعه است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت نیروی انسانی توانمند استان در پتروشیمی سنندج که از امکانات استان کردستان برخوردارند، خواسته نامعقولی نیست.

سهم نیروی کار استان در سرمایه‌گذاری‌ها لحاظ شود

وی تصریح کرد: یک سرمایه‌گذار که از امکانات استان کردستان برای اجرای یک طرح استفاده می‌کند باید سهمی را برای نیروی کار این استان در بحث اشتغالزایی در این واحد در نظر بگیرد.

علوی اضافه کرد: سرمایه‌گذار که از امکانات استان کردستان استفاده می‌کند و به دلیل درخواست استفاده از نیروهای استان، ادعا دارد که می‌توانست در این استان سرمایه‌گذاری نکند، بهتر است که نباشد چون تنها آلودگی آن نصیب مردم استان می‌شود.‌‌

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به وجود بیش از 4.5 میلیون دانشجوی فارغ التحصیل بیکار در سطح کشور گریزی زد و اظهار داشت: باید در راستای اشتغالزایی این افراد با برنامه‌ریزی درست گام‌های اساسی برداشته شود.

برخی مدیران غیربومی در حق نیروی کار استان ظلم می‌کنند

وی در ادامه با انتقاد از نحوه عملکرد برخی مدیران، گفت: برخی از مدیران غیربومی وقتی در کردستان منصوب می‌شوند تعداد زیادی از اطرافیانشان را نیز به همراه می‌آورند و با این کار در حق نیروی کار بومی استان ظلم می‌کنند.

علوی تصریح کرد: گاهی وجود برخی قوانین و مقررات دست و پای مدیر را می‌بندد، اما اینکه اکثر قریب به اتفاق پرسنل دامپزشکی از نحوه عملکرد مدیرکل این اداره در استان راضی هستند واقعا جای خوشحالی دارد.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان رضایتمندی در سطح جامعه از خدمات مدیرکل جوان دامپزشکی کردستان قابل تقدیر و این مصداق توانمندی و اعتماد به نیروهای بومی استان است.

وی نسبت به پیگیری مشکلات و محدودیت‌ها از طریق سازمان دامپزشکی استان قول مساعد داد و گفت: مشکلات موجود را کاملا احصا شود و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ما انتقال داده شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه کاری نیروهای دامپزشکی گسترده و از اهمیت بالایی برخوردار است لذا باید تمام امکانات و ظرفیت‌های لازم را برای تحقق اهداف و انجام رسالت‌ها در اختیار داشته باشید.

 
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
1
1
س.امید که این امرانجام.گردد.آمین.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
1
1
خدا از دهنت بشنوه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
جناب مهندس اگه دامپزشکی زیر نظر بهداشت یشه خود بخود توجه به دامپزشک به مراتب بیشتر میشه خواهش میکنیم اینکار و عملی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
از حکیم مهر خواهش میکنم ,ب عنوان نماینده وپل ارتباطی و رسانه ی معتمد دامپزشکی در پیشبرد لین رسالت کوشش کنه.تا ان شاالله دامپزشکی ب وزارت بهداشت بپیوندد.هم چنین تاکید بر اجرای ماده نوزده برای حفظ سلامت جامعه,امری بدیهی ست...ماده ی نوزده بیشتر از اینک احقاق حق دامپزشکان دربرابر کارفرما باشد..احیای حق سلامت وبهداشت تک تک
افراد جامعه است..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
انشالله ،این کار زود عملی بشه ،وبه این قشر زحمت کش ،توجه بشه ،چون اول غذای سالم در بدن سالم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
درود بر این نماینده با سواد واقعا حرف بجا و درستی زدند که اگر دامپزشکی با جهاد باشد حاکم و محکوم یکی میشود و اصلا بهداشت و سلامت جامعه چه ارتباطی به تولید خیار و سیب زمینی داره واقعا آدم گیج میشه! مهندس عزیز خواهش میکنم پیگیری بفرمایید بخاطر سلامت مرم هم که شده اینکار رو انجام بدین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
به امید انتقال هرچه سریعتر به وزارت بهداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
احسنت به شما . خداکند همت کنیم که این کار عملی شود .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
با این وضعیت انتخاب مدیران فرقی نمیکند تابع کدام وزارتخانه باشد.وقتی مدیر کل فقط در فکر ریاست جهاد باشد وقتی معاونین در فکر تحصیل باشند وقتی روسای ادارات در محل کار حضور ندارند وقتی تبعیض در پرداختها هست .
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
سازمان دامپزشکی یکی از مهمترین ارگانها در کنترل بهداشت عمومی ومبارزه با بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک می باشد لذا سازمان دامپزشکی باید یک سازمان مجزا و زیر نظر ریاست جمهوری باشد مثل انرژی اتمی ..
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
با سلام حضور دامپزشکی در جهاد کشاورزی باعث ضربه به این حرفه و بهداشت عمومی است. امیدوارم این رشته به جایگاه اصلی خود در وزارت بهداشت انتقال یابد
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
سلام خدا نگهدار اين چنين نماينده هاي باسواد و فهميده باشه كه از حق دفاع ميكنن به اميد تحقق اين امر حياتي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
دامپزشکی اصلا از اول نباید به وزارت کشاورزی می رفت.دامپزشکی سدی است که از ایجاد و انتقال بیماریهای دام به انسان جلوگیری و پیشگیری می کند.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
درود بر مهندس علوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
دامپزشکی پیشگیری کننده از حداقل 800 بیماری مشترکه و تضمین کننده سلامت و امنیت غذایی. اصلا دامپزشکی جزئی از پزشکیه یا میشه گفت یکی از ارکان اصلی سلامته. و هیچگونه ارتباطی با کشت و کار و زراعت نداره. ما و جهاد ی ها اصلا در یک مقوله نمی گنجیم مهندس کشاورزی کجا و دامپزشک کجا؟ واقعا تفاوت از زمین تا آسمان است
نظر شما
ادامه