کد خبر: ۳۵۷۱۰
 

اگرچه بسیاری از کشورها بعد از تحمل خسارت‌های قابل توجه، با اقدامات صورت گرفته توانستند از بیماری آنفلوآنزای پرندگان رهایی یابند، اما هنوز روند این بیماری در دنیا به پایان نرسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، کمیسیون بهداشت و تنظیم خانواده ملی چین طبق گزارشی اعلام کرد که در طول هفته گذشته از پنج مورد انسانی ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان نوع H7N9 یکی از آنها منجر به فوت شده است.

چهار نفر از مبتلایان مرد و یک نفرشان زن هستند. این افراد از استان‌های مختلفی مانند پکن، گوانگشی، گوئیژو، هونان و ژجیاگ بوده و بین ۴۱ تا ۶۸ سال سن دارند. گزارش این موراد که از ۲۵ آوریل آغاز شد، نشان داد که سه نفر از این افراد، در تماس مسنقیم با طیور بوده‌اند. باید اضافه کرد که تعداد افراد مبتلا به این ویروس، از سال ۲۰۱۳ تاکنون با احتساب آخرین مبتلایان، به یک هزار و ۵۳۳ نفر می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید: به این خاطر در اواسط ماه مه، مقامات بهداشت استان گوانگدونگ با سفر به هنگ‌کنگ و دیدار با مسئولان بهداشتی آن منطقه به دنبال دستیابی به راهکارهای کنترلی هستند تا از شیوع بیشتر آنفلوآنزا جلوگیری کنند. در همین راستا آمارها نشان می‌دهند که از اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون در ۲۵ استان، شهرستان، و مناطق خودمختار چین، بالای ۷۰۰ مورد انسانی ابتلا به ویروس H7N9  گزارش شده که در این میان بیش از ۶۰۰ نفر آنها از استان گوانگدونگ بوده است؛ بنابراین دیدار مقامات بهداشتی دو منطقه می‌تواند نقطه عطفی در راستای استفاده از تجربیات دو طرف و ارتقای اجرای عملیات کنترلی برای جلوگیری از پیشروی آنفلوآنزا باشد.

نظارت آزمایشگاهی، تشخیص و مدیریت بالینی، مشاوره بهداشتی و آموزش عمومی، واردات و صادرات مرغ، نظارت بیشتر بر کانون‌های بیماری و اقداماتی از این دست، محور بحث دو طرف قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایانا، در حالی هنوز برخی استان‌های چین از آنفلوآنزای پرندگان رنج می‌برند که از اعلام پاکی ایران به سازمان جهانی بهداشت دام بیش از یک ماه می‌گذرد. ضمن اینکه ویروس این بیماری در ایران از نوع H5N8  بود.

منبع: outbreaknewstoday.com
 
 
نظر شما
ادامه