کد خبر: ۳۵۷۱۵
 

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار گفت: مرغ های چربی‌دار از این پس برای تولید خمیر، تنها تحت نظارت سازمان دامپزشکی باید کشتار و استخوان آنها کاملاً جدا شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر ناصر نبی پور» رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، از آزاد شدن استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس خبر داد و گفت: پس از گذشت سه سال کشمکش، دستگاه‌های مسئول در استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های سوسیس و کالباس به توافق رسیدند.

به گفته وی ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس گسترش کارهای زیر پله ای را به همراه داشت.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران تصریح کرد: مرغ های چربی دار که از این پس برای تولید خمیر از آنها استفاده می شود، تنها زیر نظر سازمان دامپزشکی کشتار و استخوان آنها کاملاً جدا می شود.

گفتنی است؛ در اطلاعیه پژوهشگاه استاندارد سازمان ملی استاندارد آمده است: پس از 2 سال مذاکره و برگزاری نشست های تخصصی کارشناسی، بین روسا و کارشناسان سازمان ملی استاندارد، سازمان غذا و دارو و سازمان دامپزشکی کشور، در مورد تعیین مقررات و چگونگی استفاده از گوشت مرغ جداسازی شده مکانیکی (خمیر مرغ) در سوسیس و کالباس، سرانجام اصلاحیه استاندارد ملی سوسیس و کالباس در مورد شرایط فنی و بهداشتی تولید سوسیس و کالباس با استفاده از خمیر مرغ مصوب شد.

بر اساس این اصلاحیه، کلیه واحدهای تولیدی برای بسته بندی سوسیس و کالباس حاوی خمیر مرغ، باید از پوشش رنگی متمایز به "رنگ زرد" استفاده نمایند و عبارت "حاوی خمیر مرغ" در نشانه گذاری این نوع فرآورده ها درج گردد.
 
 
نظر شما
ادامه