کد خبر: ۳۵۷۲۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری استان اصفهان که به ریاست استاندار تشکیل گردید از دکتر موحدی به واسطه عملکردی که در کنترل و پیشگیری بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور داشت تقدیر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، در این جلسه دکتر زرگرپور استاندار استان اصفهان، ضمن تقدیر از تمام تلاش هایی که مدیران و کارکنان دامپزشکی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور انجام دادند، اظهار داشت: اگر تلاش و اقدام به موقع دامپزشکی نبود، ضررهای اقتصادی که به صنعت پرورش طیور وارد می شد غیرقابل جبران بود.

وی در ادمه افزود: پیگیری مدیران و آماده باش کارکنان اداره کل و شبکه های دامپزشکی شهرستان ها در زمان اجرای برنامه های کنترل و پیشگیری از این بیماری ستودنی است که بی ادعا و ایثارگرانه بدون هیچ چشم داشتی در حال خدمت هستند.

دکتر زرگرپور در پایان ضمن تقدیر از دکتر موحدی به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان، بیان کرد: متاسفانه در برخی موارد عدم همکاری و یا ناهماهنگی های برخی از دستگاه ها باعث شده بود که کار مدیران و کارشناسان دامپزشکی افزایش پیدا کند که امیدوارم در اجرای طرح های بعدی این کاستی ها جبران شود.

در ابتدای این جلسه دکتر موحدی گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور ارائه داد و گفت: اقدامات صورت گرفته سبب شد تا فقط یک درصد از طیور بومی استان معدوم شوند و در مرغداری های مادر هیچ موردی از بیماری مشاهده نشد، که نسبت به تراکم مرغداری ها و نزدیکی به روستاها بروز بیماری و معدوم سازی هایی که صورت گرفته بسیار کمتر از پیش بینی های محاسبه شده بود.

وی در ادامه افزود: برای کنترل این بیماری مطابق دستورالعمل ها و پرتکل های اعلام شده مجبور به عدم اجازه جوجه ریزی به واحدهای پرورش شدیم که بعد از رفع این محدودیت تاکنون بیش از 14 میلیون قطعه جوجه گوشتی یک روزه و 961 هزار جوجه یک روزه تخمگذار به فارم های پرورش وارد شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو پرداخت و بیان کرد: کلاس های آموزشی- ترویجی برای گروه های در معرض خطر، تهیه و توزیع بروشور و پوستر، گزارش های خبری، حضور در برنامه های تلویزیونی، تهیه و پخش برنامه ای در خصوص پیشگیری از این بیماری، کنترل و بازدید میادین توزیع دام و کشتارگاه ها، تهیه سم و سمپاشی دام و اماکن دامی و... همگی در راستای افزایش سطح آگاهی جامعه در رابطه با این بیماری می باشد.

دکتر موحدی در پایان خاطر نشان کرد: مدیران و کارشناسان تمام تلاش خود را در جهت افزایش سطح بهداشت عمومی جامعه انجام می دهند و این فعالیت ها در حالی انجام می شود که این افراد در معرض بیشترین خطر ابتلا به بیماری های قابل انتقال از دام به انسان هستند، ولی این مورد هیچگاه سبب کم کاری یا کاستی در کار این افراد نشده است.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
من نمی دانم استانی که بیشترین خسارت را از بیماری آنفلونزا داشت و ............ بیماری از یکی از شهرستان به کل استان سرایت کرد کجا جای تقدیر دارد البته متاسفانه این جور تقدیرها در کشور ما مرسوم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
اگر شما تراکم مرغداری ها و میزان جوجه ریزی که در سال در این استان انجام می شود را در نظر بگیرید کاملاً متوجه می شوید آیا جای تقدیر و تشکر دارد یانه.
انتقال بیماری بواسطه برخی از تخلفات و عدم همکاری برخی ارگان هایی بود که باید به وظایف خود در جهت جلوگیری از انتقال طیور بصورت غیرمجاز از محل های آلوده به مناطق دیگر. اگر تمامی این موارد را در کنار هم بگذارید متوجه می شوید کار کوچکی نبوده.
ناشناس
| Finland |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
این نشان از همت اداره کل در انجام صحیح مراقبت فعال و غیر فعال بیماری و موفقیت در انجام سریع عملیات معدو سازی داشته و اتفاقا" تقدیر کمترین کاری هست که بدرستی صورت گرفته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
1
دکتر موحدی عزیز
خسته نباشی.خدا قوت
نظر شما
ادامه