کد خبر: ۳۵۷۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت: مصرف غذا در رستوران‌های غیربهداشتی خطر شیوع تب کریمه کنگو را به ویژه در مناطق شمال کشور افزایش می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر محمدحسین عزیزی» رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: مردم در مسافرت‌های تعطیلات عید فطر سعی کنند از مکان‌های غیر بهداشتی خرید نکنند تا در طول مسافرت بیمار نشوند.

وی بیان کرد: برای غذا خوردن در سفر باید مواد اولیه سالم و تازه را تهیه کرده و شخصا طبخ کنید، باید توجه داشته باشید که از خریداری موادغذایی در کنار جاده پرهیز کنید.

رئیس انجمن صنایع غذایی تاکید کرد: با توجه به اینکه رطوبت زیاد، رشد و تکثیر میکروب‌ها را بیشتر می‌کند، باید سعی کنید از غذا‌های نیمه خشک با رطوبت کم استفاده کنید که در این میان، غذا‌های کاملا داغ و تازه، میوه‌های تازه پوست کنده، انواع کنسروها، بستنی‌های پاستوریزه، غذا‌های خشک و نان تازه جزو غذا‌های سالم تلقی می‌شوند اما سالاد‌ها به‌ویژه سالاد‌هایی که در آنها کاهو به کار رفته و غذا‌های دریایی در غذاخوری‌های بین راهی مناسب نیستند.

وی افزود: از خوردن میان وعده‌های بین‌راهی مثل لواشک‌های محلی، فلافل، سمبوسه و پیراشکی به دلیل عدم نظارت بهداشتی خودداری کنید.

عزیزی تصریح کرد: برای غذا خوردن سعی کرده از رستوران‌های معتبر و شلوغ استفاده کنید، زیرا مناطق غیر بهداشتی خطر شیوع تب کریمه کنگو و حتی وبا را افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: در اثر مصرف غذای غیر بهداشتی مشکلاتی مانند اسهال دامنگیر افراد در طول سفر شده و در مواقعی مسافران مجبور هستند در یک مرکز درمانی بستری شوند
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
اگر اون رستوران بین راهی شلوغ مشکلی داشته باشه و باعث اسهال ملت بشه هیچ کدوم از بیمارستان های منطقه ای توان کنترل اپیدمی و رسیدگی به بیمار ها رو ندارند.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
تب کنگو در رستوران منتقل نمی شود لطفا استفاده ابزاری از این بیماری نفرمایید
این بیماری برای سلاخ ها و زمان ذبح خطر ناکند و افرادی که در دامداری کار می کنند نه در رستوران .
نظر شما
ادامه