کد خبر: ۳۵۷۹۷
برای نخستین بار در کشور:
شرکت در این همایش، دارای امتیاز بازآموزی برای اعضای سازمان نظام دامپزشکی می‌باشد ...
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1396/4/6/7903_505.jpg

حکیم مهر - امروزه در جهان رخدادهای مستعد همه گیری Epidemic-prone که سلامت جمع کثیری از انسانها را به خطر می اندازند اهمیت زیادی پیدا کرده اند. اپیدمی های دهه اخیر نظیر SARS، MERS-CoV، Ebola، Zika، آنفلوانزای پرندگان، پاندمی H1N1 در سال ۲۰۰۹ همگی یادآور چنین بحران هایی هستند. سازمان جهانی بهداشت با تصویب نسخه بروزرسانی شده مقررات بهداشتی بین المللی در سال ۲۰۰۵ (IHR2005) با تلاشی ده ساله و توسط ۱۹۴ کشور عضو عزم جامعه جهانی برای مقابله با چنین رخدادهایی را دو چندان نمود تا شناسایی و پاسخ به چنین وقایعی را سرعت و قوت بخشد تا بیماریهایی از این دست نتوانند براحتی گسترش یابند. به طریق اولی با توجه به اهمیت روزافزون امنیت سلامت جهانی Global Health Security پیش نیازهای آن یعنی اعلام هشدارهای سریع و پاسخ فوری نیز اهمیت دوچندان پیدا کرده اند.

طبق برآوردهای جهانی ۷۵% بیماریهای دارای این ویژگی ماهیت Zoonotic دارند. لذا در راستای نظام هشدار سریع یکی از نکات کلیدی توجه همزمان به رخدادهای بهداشتی در دام و گیاه به موازات نظام شناسایی سریع این وقایع در انسان می باشد زیرا بسیاری از بیماریهای رایج مشترک بین انسان و دام قبل از ایجاد اپیدمی در انسان مشکلاتی را برای دام ها یا گیاهان بوجود می آورند، لذا شناسایی زودرس و پاسخ بهنگام به آنها نیازمند توسعه نظام مراقبت و پاسخدهی یکپارچه انسان، ‌دام و گیاه می باشد. این موضوع در جهان و کشورمان موضوعی جدید می باشد و دستیابی به چنین نظام یکپارچه ای نیازمند نگاهی موشکافانه و دقیق و تعامل تنگاتنگ صاحب نظران این سه حیطه می باشد که بنظر می رسد در یک کنفرانس با ادغام فعالیت متخصصان سه حیطه قابل موشکافی و فتح باب باشد.

اهداف برگزاری

- معرفی ویژگیهای نظام مراقبت هشدار سریع و اجزاء مختلف آن و تجربیات موفق کشور و جهان

- شناسایی اندیکاتورهای بالقوه ارزشمند هشدار سریع در خصوص بیماریهای واگیر مشترک بین انسان، دام، حیات وحش و گیاهان به منظور حفاظت از سلامت انسان ها

- شناسایی کلیه ذینفعان و پتانسیل های کشور (صاحب نظران، وزارتخانه ها و سازمانهای درگیر) مرتبط با نظام هشدار سریع

- اصول پاسخدهی فوری به رخدادهای بهداشتی که هشدار سریع در خصوص آنها صادر شده است

محورهای همایش

- نظام مراقبت هشدار سریع بهداشتی یکپارچه انسان، دام و گیاه با هدف حفاظت از سلامت انسان

- نظام پاسخدهی فوری بهداشتی یکپارچه انسان، دام و گیاه

- وظایف و نقش وزارتخانه ها و سازمانها و صاحب نظران مرتبط در توسعه نظام مراقبت هشدار و پاسخدهی سریع بهداشتی ادغام یافته

نحوه امتیاز دهی و محاسبه حق ثبت نام برای دامپزشکان

http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1396/4/6/7904_866.jpg

 

ورود به وبسایت کنگره

 

نظر شما
ادامه