کد خبر: ۳۵۸۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: در صورت عدم توقف واردات محصولات تراریخته به کشور، گزارشی در این راستا به دستگاه های نظارتی و شهروندن ارائه می دهیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «علی محمد شاعری» درباره ورود محصولات تراریخته به کشور، گفت: ورود محصولات تراریخته به کشور هنوز پابرجا است و در صورت عدم توقف واردات تولیدات تراریخته به کشور، بطور حتم کمیسیون کشاورزی مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوکاه در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: طبق برنامه ششم، وزارتخانه های بهداشت، کشاورزی و سازمان محیط زیست باید در زمینه وضعیت ورود محصولات تراریخته به کشور گزارش‌هایی به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه دهند.

 وی ادامه داد: طبق گزارش‌هایی که در زمینه ورود محصولات تراریخته به دستمان رسیده است، مشخص شده که روند گذشته همچنان در این ارتباط اصلاح نشده است.

شاعری به خانه ملت تصریح کرد: هم اکنون محصولات تراریخته به طریق قانونی وارد کشور می شوند و کنترل لازم در مبادی ورودی و گمرکات در این زمینه انجام نمی شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با بیان اینکه ورود محصولات تراریخته به کشور بدون رعایت موازین قانونی ممنوع است، ادامه داد: ما در قانون برنامه ششم دولت را مکلف کردیم تا وضعیت واردات محصولات تراریخته به کشور را کنترل کند و نمونه برداری و ارزیابی خطر در آن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: به وزارتخانه های بهداشت، کشاورزی و سازمان محیط زیست، هشدار می دهم در قبال وضعیت محصولات تراریخته به وظیفه قانونی شان عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآور شد: محصولات تراریخته باید برای فروش در بازار کشور برچسب گذاری شوند تا حقوق شهروندان در این زمینه حفظ شود اما متاسفانه هیچ گونه برچسب گذاری بر روی محصولات تراریخته را در بازار شاهد نیستیم.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفی قلاوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
http://hakimemehr.ir/fa/news/33503
نظر شما
ادامه