کد خبر: ۳۵۸۳

حکیم مهر -  رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به حادثه شب گذشته که با فاصله یک روز دومین پزشک نیز مورد هدف گلوله قرار گرفته بود، ضمن تاکید بر اینکه دستگاه قضایی و امنیتی باید مراقبت‌های بیشتری از مطب‌ها و مراکز پزشکی داشته باشند، از مسئولان ذیربط خواستار تسریع در شناسایی و مجازات سریع عاملان دو حادثه شد.

به گزارش ایسنا دکتر سید شهاب الدین صدر با حضور در بیمارستان امام حسین (ع) ضمن پیگیری وضعیت جسمی دکتر غلامرضا سرابی فوق تخصص قلب و عروق که شب گذشته هدف گلوله افراد ناشناس قرار گرفته بود، با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در بیمارستان ، افزود: دو شب پیش هنگامی که حادثه کشته شدن دکتر سودبخش رخ داد، موضوع به وزیر اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی منعکس شد و خواستار برسی حادثه شدیم و پس از وقوع حادثه شب گذشته نیز مجددا خواستار پیگیری موضوع شدیم.

دکتر غلامرضا سرابی شب گذشته طی حمله فرد یا افرادی از ناحیه پهلوی چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و حدود ساعت 30/20 به بیمارستان امام حسین (ع) منتقل شد.

به گفته مسوولان بیمارستان، این استاد دانشگاه تا ساعت پنج بامداد امروز تحت عمل جراحی قرار داشت و در حال حاضر در اتاق ICU به سر می‌برد.

عیادت دکتر صدر از دکتر سرابی

 

همچنین جام جم در گزارشی نوشت :

 

ساعت 20:45 شامگاه سه‌شنبه افسر نگهبان کلانتری 148 انقلاب در پی تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، موضوع حمله مسلحانه به یک پزشک را در بلوار کشاورز به بازپرس شعبه 7 دادسرای جنایی تهران گزارش کرد.

در پی این تماس بازپرس محمد شهریاری با عزیمت به محل حادثه، تحقیق در این زمینه را آغاز کرد و مشخص شد مقتول عبدالرضا سودبخش نام دارد که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و استادیار بخش عفونی بیمارستان امام خمینی(ره) بوده است.

تحقیقات بازپرس ویژه قتل تهران و کارآگاهان اعزامی از شعبه 10 پلیس آگاهی تهران مشخص کرد، دکتر سودبخش (مقتول) پس از خروج از مطب خود هنگام سوار شدن به خودرو از سوی سرنشینان 2 دستگاه موتورسیکلت مورد حمله قرار گرفته و مهاجمان 2 گلوله به سمت وی شلیک کرده‌اند که گلوله اول به خودروی پژو پرشیای وی اصابت کرده و گلوله دوم به ناحیه کمر وی خورده و موجب مرگ این پزشک شده است.

مرحوم دکتر سودبخش

دستور تحقیقات

محمد شهریاری، بازپرس ویژه قتل تهران در این بــاره  گفت: پس از حضور در محل تحقیق از شاهدان حادثه آغاز و با دستور قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و پرونده این جنایت در دستور کار ماموران شعبه 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

بازپرس شعبه 7 دادسرای جنایی تصریح کرد: بررسی و تحقیقات اولیه نشان می‌دهد مهاجمان ناشناس با نقشه قبلی این جنایت را مرتکب شده و پس از شلیک به پزشک مقتول بسرعت از محل متواری شده‌اند.

وی افزود: ادامه این تحقیقات مشخص کرد این جنایت به هیچ عنوان سیاسی نبوده و به هدف انتقام و انگیزه شخصی صورت گرفته است و در حال حاضر یک تیم ویژه از ماموران پلیس آگاهی تحقیق در این زمینه را آغاز کرده‌اند.

بررسی‌ها ادامه دارد

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران نیز در این باره به «جام‌جم» گفت: پس از گزارش حادثه از سوی مرکز پیام، افسر ویژه صحنه قتل در محل جنایت حضور یافت و در این ارتباط تحقیقات گسترده‌ای از چند شاهد حادثه صورت گرفت و در حال حاضر پرونده برای ادامه تحقیقات به شعبه 10 پلیس آگاهی ارجاع شده است.

محمدیان افزود: با تحلیل و ارزیابی تمام فرضیه‌های ممکن در ارتباط با این جنایت مشخص شد هیچ انگیزه سیاسی در این زمینه وجود نداشته و مقتول هیچ نوع گرایش سیاسی نداشته و احتمالا وی با انگیزه اختلاف مالی یا شخصی به قتل رسیده است که سرنخ‌های به دست آمده از سوی پلیس در حال بررسی است.

خدمتگزار مردم

دکتر صادقپور، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) در این باره گفت: مرحوم دکتر سودبخش یکی از پزشکان متشخص این بیمارستان بود که منشا خدمت به مردم محروم و بیماران نیازمند بود.

وی افزود: این پزشک خدمتگزار بدون هیچ گرایش سیاسی سال‌ها در این بیمارستان به مردم خدمت کرده است و مرگ نابهنگام وی تمامی همکارانش را در سوگ فرو برد.

صادقپور افزود: انتظار ما از مسوولان قضایی و پلیس این است که عامل یا عاملان این جنایت دستگیر و مجازات شوند.

قتل یک ماما در غرب تهران

این گزارش حاکی است، شامگاه روز گذشته نیز یک ماما در منزل مسکونی خود در شهرک غرب تهران به قتل رسید و عامل این جنایت که جوان 20 ساله‌ای بود، 2 ساعت بعد دستگیر شد.

مردی در تماس تلفنی با محل سکونت خود وقتی متوجه شد کسی پاسخگوی تماس‌های او نیست، با منزل یکی از همسایه‌هایش تماس گرفت اما وقتی مرد همسایه مقابل آپارتمان تماس گیرنده رسید، مشاهده کرد جوانی سراسیمه در حال پوشیدن کفش و فرار از خانه است که با دیدن او، با باقی گذاشتن کفش خود از محل متواری شد.

با فرار این جوان، مرد همسایه با ورود به خانه با جسد زن صاحبخانه و پیکر نیمه‌جان دختربچه 5 ساله او روبه‌رو شد که با ضربات چاقو در یک قدمی مرگ قرار داشت. پس از تماس مرد همسایه با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و حضور ماموران در محل، جسد زن جوان که به شغل مامایی اشتغال داشت، به پزشکی قانونی منتقل شد و دختر خردسال نیز به بیمارستان انتقال یافت.

با گزارش موضوع به بازپرس ویژه قتل تهران و حضور بازپرس شهریاری در محل جنایت معلوم شد عامل این جنایت جوانی به نام فرشاد (20 ساله) است که با انگیزه سرقت وارد محل سکونت زن جوان شده و پس از قتل وی و مجروح کردن دختر خردسال از محل متواری شده است.

با مشخص شدن هویت عامل جنایت، ماموران موفق شدند 2 ساعت بعد از حادثه عامل جنایت را در مخفیگاه خود دستگیر کنند.

با اعتراف متهم به جنایت به انگیزه سرقت، دستور بازداشت موقت وی از سوی بازپرس جنایی صادر شد. تحقیق از این متهم در پلیس آگاهی ادامه دارد. براساس آخرین خبرها، حال کودک خردسال رضایتبخش اعلام شده است.

نظر شما
ادامه