کد خبر: ۳۵۸۴۱
 

تمرکز بیشتر فعالان عرصه فناوری‌های پوشیدنی، بر گجت‌هایی است که سلامت انسان‌ها را ارزیابی می‌کند یا اینکه به آنها کمک می‌کند بر برخی مشکلاتشان غلبه کنند اما این بار یک استارتاپ به حیوانات خانگی و سلامت آنها نگاه ویژه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایران، این استارتاپ توپ هوشمند  Bringy را طراحی کرده است که می‌تواند بر سلامت حیوانات خانگی نظارت داشته باشد. . Bringy یک توپ هوشمند کوچک با سنسورهای داخلی است که می‌تواند مسافت طی شده، سرعت و... را بسنجد و وضعیت سلامت حیوان خانگی را ارزیابی کند.

این توپ پلاستیکی، ضد آب و بادوام است که هم روی چمن و هم آسفالت و سرامیک می‌توان با آن بازی کرد بدون اینکه مشکلی برای سنسورهای داخلی آن پیش بیاید.

این توپ علاوه بر سنسور به مغناطیس سنج و ژیروسکوپ نیز مجهز است و به همراه یک اپلیکیشن تلفن همراه ارائه شده است که این اپلیکیشن، اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند و در اختیار صاحب حیوان خانگی قرار می‌دهد تا اگر مشکلی در سلامت وی دید به دامپزشک مراجعه کند.

وقتی توپ را پرتاب می‌کنید و به‌عنوان مثال سگ به دنبال آن می‌دود، سنسورها میزان سرعت توپ را در هوا اندازه‌گیری می‌کنند و وقتی هم که آن را با دندان‌هایش می‌گیرد اطلاعاتی همچون سرعت دویدن سگ، میزان مسافت طی شده، ارتفاع پرش و... ثبت می‌شود.

اطلاعات از طریق اپلیکیشن همراه، پردازش می‌شود و اشکالات احتمالی به اطلاع صاحب حیوان خانگی می‌رسد.

این توپ همچنین مجهز به چراغ‌های ال ای دی و نیز یک آژیر ویژه است تا در هنگام شب نیز بتوان با حیوان خانگی بازی کرد بدون اینکه توپ را گم کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های  Bringy این است که پس از جمع‌آوری اطلاعات می‌تواند یادآوری کند که حیوان خانگی گرسنه یا تشنه است یا اینکه خسته شده و باید کمی استراحت کند.

این توپ با بهای 45 دلار پیش فروش می‌شود و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود در ماه دسامبر (آذرماه) به صورت انبوه راهی بازار خواهد شد .
 
نظر شما
ادامه