کد خبر: ۳۵۸۵۹
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به بیماری مشترک تب کریمه کنگو در این استان مشاهده نشده و هرنوع شایعه درباره شیوع این بیماری در موارد انسانی تکذیب می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محمدرضا صائینی» افزود: تا کنون موردی از ابتلای مورد انسانی در استان زنجان به بیماری مشترک بین انسان و دام تب کریمه کنگو وجود نداشته است و شایعه اینکه تب کریمه کنگو تا زنجان رسیده است، تکذیب می شود.

وی اظهارکرد: در یکی از کانال های تلگرامی خبری مبنی بر ابتلا و فوت سه تن از اهالی شهرستان خرمدره به تب کریمه کنگو منتشر شده بود که این خبر صحت ندارد و تکذیب می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: 'تب کریمه کنگو'، بیماری مشترکی بین انسان و دام است که از طریق ارتباط مستقیم با کنه 'هیالوما' و دام آلوده به انسان و دام سالم منتقل می شود.

صائینی تاکید کرد: شهروندان نگران نباشند، این بیماری قابل درمان است و داروی مورد نیاز برای درمان نیز در این استان به میزان کافی وجود دارد و فرایند درمان آن رایگان خواهد بود.

وی از همه شهروندان خواست، گوشت قرمز مورد نیاز خود را از قصابی هایی که از اتحادیه قصابان مجوز دارند و زیر نظر دامپزشکی و بهداشت و درمان استان زنجان فعال هستند، تهیه کنند.

 
 
نظر شما
ادامه