کد خبر: ۳۵۸۶۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
با ارسال پیامی به حکیم مهر:
در بخشی از این پیام آمده است: خطاب من به حرفه شریف و مبتنی بر دانش و مهارت شما نبود، بلکه مخاطب خاصی در وزارت بهداشت بود که از قضا دامپزشک است و من نمی‌خواستم نام ایشان را به زبان بیاورم ...
 

حکیم مهر - «دکتر فرهاد تیمورزاده» مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده در پیامی به حکیم مهر، ضمن توضیحی پیرامون نامه خود به وزیر بهداشت، از دامپزشکان به دلیل سوء تفاهم پیش آمده عذرخواهی کرد.

به گزارش حکیم مهر، متن این پیام به شرح زیر است:

«عزیزان من سلام،

دامپزشکان گرامی و ارجمند،

حقیقتاً من برای همه شما احترام زیادی قائلم و تصور کنم سوء تفاهمی پیش آمده؛ دوستان خوبی از شما دارم که خصوصیت صبوری، تلاش و سختکوشی و مهربانیشان زبانزد است.

از شما می پرسم اگر در مساله تخصصی بیماری های دام و طیور مثلاً نیوکاسل مرغ ها بحثی پیش بیاید و یک پزشک در این مورد اظهار نظر فنی کند و شما بگویید از «پزشک- مدیران» در این مورد مشورت نخواهید یا به نظر «پزشک- مدیر» عمل نکنید، این نوعی بی احترامی به آن پزشک محسوب می شود؟

در متن انتقادی من که شما از پیشینه آن بی اطلاع هستید، خطاب من به حرفه شریف و مبتنی بر دانش و مهارت شما نبود، بلکه مخاطب خاصی در وزارت بهداشت بود که از قضا دامپزشک است و من نمی خواستم نام ایشان را به زبان بیاورم.

من برای یکایک شما دامپزشکان عزیز احترام ویژه ای قائلم و اگر ادبیات من در آن نقد رفتار وزارت بهداشت برای شما تداعی معانی نامناسبی داشته است، صمیمانه از شما عذرخواهی می کنم.»
 

پینوشت حکیم مهر:

1- در ابتدا لازم است مراتب امتنان صمیمانه خود را از توضیحات جناب آقای دکتر تیمورزاده و رفع سوء تفاهمات به وجود آمده اعلام نماییم.

2- اجازه بفرمایید درخصوص "مخاطب خاصی" که فرمودید، نام ایشان را با افتخار ذکر نماییم: «دکتر جمشید حاجتی» دبیر شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت که دانش آموخته دامپزشکی بوده و در رشته ایمنی شناسی پزشکی در مقطع Ph.D ادامه تحصیل داده اند و بیش از 23 سال است که در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تدریس به دانشجویان گروه پزشکی (از جمله بسیاری از پزشکان) هستند.

3- در حال حاضر دامپزشکان اجازه ادامه تحصیل در مقطع دکترای تخصصی 22 رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت و 4 رشته داروسازی وزارت بهداشت را دارند. این رشته ها شامل اپیدمیولوژی، آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت، انگل شناسی پزشکی، ایمنی شناسی پزشکی، باکتری شناسی پزشکی، بیولوژی تولید مثل، بیوشیمی بالینی، پزشکی مولکولی، توکسین های میکروبی، حشره شنایی پزشکی و مبارزه با ناقلین، خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون، ژنتیک پزشکی، سیاستگذاری سلامت، علوم تشریحی، علوم تغذیه، علوم اعصاب، علوم سلولی کاربردی، فیزیولوژی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، مهندسی بافت، نانوفناوری پزشکی، ویروس شناسی پزشکی، سم شناسی، اقتصاد و مدیریت دارو، نانوفناوری دارویی و زیست مواد دارویی را دارند.

بسیاری از اساتید دانشکده های پزشکی که در رشته های علوم پایه پزشکی از اساتید بنام حوزه علوم پزشکی بوده و به دانشجویان پزشکی تدریس نموده اند، دارای پایه دامپزشکی بوده و شاید یکی از مهمترین عوامل موفقیت آنها، همین «دامپزشک» بودن و داشتن پایه علمی قوی بوده است.

4- تعداد زیادی از رشته های علوم پایه وزارت بهداشت از جمله مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، سیاستگذاری سلامت و اقتصاد و مدیریت دارو جزو رشته های مدیریتی بوده و دانش آموختگان آن شایستگی بسیار بیشتری برای تصدی مشاغل مدیریتی در وزارت بهداشت را در مقایسه با پزشکان دارند. از هر فرد منصفی سؤال بفرمایید، اذعان خواهد کرد که "دامپزشک-مدیری" که فارغ التحصیل مقطع دکترای تخصصی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی باشد، صلاحیت بیشتری برای کسب جایگاه های مدیریتی وزارت بهداشت در مقایسه با یک پزشک متخصص بالینی دارد. در حال حاضر در اغلب کشورهای پیشرفته، بر خلاف ایران مدیران بیمارستان ها و حتی وزیر بهداشت را از بین دانش آموختگان رشته های مدیریتی انتخاب می کنند نه از بین پزشکان.

5- «هدف وسیله را توجیه نمی کند». انحصارطلبی پزشکان پاتولوژیست و مخالفت آنها با تاسیس آزمایشگاه از سوی دانش آموختگان رشته های علوم پایه پزشکی، توجیه مناسبی برای انتشار چنین نامه هایی نیست.

 
 
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
اشکالی نداره، .........................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
1
0
دکتر جمشید حاجتی از استاید به نام و عالی رتبه علوم پزشکی کشور هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
1
0
بهتر بود به جای کلمه دامپزشک کلمه "سوت" قرار می دادید تا این همه سوء تفاهم پیش نیاید. همانطور که در فایلهای صوتی به جای کلمه ای که نمیخواهند شنیده شود سوت میکشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
هه هه
دکتر باصری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
1
با تشکر از پی نوشت سایت حکیم مهر
مطالبی که شنا در پی نوشت ذکر کردید بسیار بحا و در خور تقدیر بود.
پر واضح هست که انحصار طلبی در هر ضمینه ای کار غلط و بیهوده ای می باشد چون این امر در کل بااز اساس اشتباه می باشد.
کما ایکه در ضمینه بهداشت و سلامت جامعه نیز دامپزشکی از لحاظ بودجه بندی و تخصیص اعتبار و حقوق در حاشیه است و فقط در زمان بحران به یاد این رشته می افتند تا مشکلات را بر سر این سازمان خراب کنند (مثلا در زمینه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو همه مشکلات و بحران آن را ناشی از ناکارآمدی سازمان دامپزشکی دیدند ولی کسی نگفت در زمان تخصیص بودجه سلامت شما دامپزشکی را لحاظ کرده اید که انتظارات خارج از عرف دارید یا با انحصار طلبی غالب بودجه را برای بخش پزشکی و مراکز ببهداشتدر نظر گرفتید).
با تشکر از سایت وزینتان
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
2
افتخار می کنم به داشتن همکاران فهیم و با درایتی مثل شما عزیزان مسئول در سایت وزین حکیم مهر، ممنون از توضیح کامل و مناسب در پاسخ به نامه و همچنین موضع گیری به موقع شما عزیزان. حقیقتا که شایسته ی تقدیرید.
سال هاست که مسئولان مهم ترین سازمان بهداشتی جهان، یعنی همان سازمان بهداشت جهانی از بین پی.اچ.دی های غیر پزشک انتخاب می شوند. آخرین رئیس این سازمان پی.اچ.دی ژنتیک بود. توصیه می کنم که سی.وی تعدادی از مسئولان سازمان های معتبر سلامت جهان را چاپ کنید که امثال آقای دکتر تیمورزاده بیشتر متوجه شوند. در ضمن، یک سئوال هم از ایشان دارم، آیا یک پزشک تخصصی در صنعت نشر کتاب دارد؟ صنعت نشر کتاب آیا یک رشته ی تخصصی نیست؟ توصیه می کنم ایشان در اسرع وقت مسئولیت انتشارات تیمورزاده را به یک متخصص صنعت نشر واگذار نموده و برای درمان بیماران به درمانگاه تشریف ببرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
نوش دارو بعد از مرگ سهراب.واقعا که.فقط می خواستم بگم اگه این سازمان دامپزشکی تو کشور دیگه حتی افغانستان هم بود یا باز هم می تونستید توهین کنید
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
دستمریزاد به حکیم مهر. واقعاً جای تشکر داشت. آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
1
1
احسنت به حکیم مهر. واقعا اقای تیمور زاده که حتی برای چند بار ابتدایی با درخواست مجوز انتشاراتشون موافقت نشد به چه حقی و با چه وسیله ای این مجوز رو دریافت کردند . اقای تیمور زاده صنعت نشر هم تخصص خودش رو داره. نه اینکه شما برای ارتقا بعضی از این اساتید کتابهاشون رو با هزینه خودشون چاپ کنید.
نظر شما
ادامه