کد خبر: ۳۵۸۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر



رئیس کلینیک مرجع دامپزشکی استان مرکزی از ضبط مقادیری تجهیزات غیرمجاز و مهر و موم 2 فروشگاه لوازم جانبی حیوانات خانگی و لوازم دامپزشکی در شهرستان اراک خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر ابوالفضل حمزه‌لوییان» افزود: یکی از این واحدها که بدون پروانه صنفی و تحت عنوان فروشگاه لوازم جانبی حیوانات خانگی اقدام به فروش غیرمجاز دارو و مکمل های درمانی دامپزشکی در شهرستان اراک کرده بود، با تلاش و پیگیری کارشناسان اداره دامپزشکی و با همکاری اداره کل تعزیرات و نماینده دادستان این شهرستان شناسایی و با حکم قضایی مهر و موم شد.

وی ادامه داد: این متخلف فاقد مدرک دانشگاهی دامپزشکی بود و اقلام بسیاری دارو، تجهیزات و مکمل های درمانی دامپزشکی در واحد صنفی وی مشاهده می شد که برای اجرای حکم قضایی به مراجع ذیصلاح معرفی شد.

رئیس کلینیک مرجع دامپزشکی استان مرکزی گفت: در جریان این بازرسی ها یک مرکز پت شاپ ارایه دهنده خدمات درمانی دامپزشکی غیرمجاز نیز در شهرستان اراک که علاوه بر فعالیت درمانی اقدام به فروش داروهای دامپزشکی کرده بود، توسط کارشناسان اداره تشخیص و درمان کشف و دارو های دامپزشکی این مرکز ضبط و به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شد.

دکتر حمزه لوییان خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 11 قانون سازمان دامپزشکی کشور در صورتیکه افراد بدون اخذ پروانه از سازمان دامپزشکی اقدام به مایه کوبی، درمان و فروش دارو کنند، به تقاضای این سازمان مورد تعقیب قرار گرفته و به 3 تا 6 ماه حبس محکوم می شوند.

وی، به صاحبان حیوانات خانگی توصیه کرد: برای انجام امور درمانی و واکسیناسیون تنها به مراکز دارای پروانه از اداره کل دامپزشکی مراجعه و در صورت مشاهده مراکز فاقد پروانه، موارد تخلف را از طریق سامانه 1512 به اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر توكلي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
با سلام خدمت همه کارکنان قانونمند از جمله آقای دکتر حمزه لوییان کارشناس دارو درمان اداره کل و همه مردم عزیز استان مرکزی-
خواستم یادآوری کنم که : برخلاف نظر برخی دوستان دامپزشکی، این سازمان از نظر قانون ضعف ندارد، بلکه مشکل پیگیری تخلفات را داریم!!
ای کاش مشابه همین اقدام قانونی در شهرستان شازند از توابع استان مرکزی نیز انجام میشد؟؟
چون در این شهرستان حدودا 8 نفر هستند که چندین سال است بدون مدرک تحصیلی دامپزشکی و بدون مجوز در حال طبابت بعنوان دکتر دامپزشک مشغولند ولي متاسفانه بدلیل عدم پیگیریهای قانونی مشابه موارد فوق، تا کنون دامپزشکی شهرستان شازند و بخصوص اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ، نتوانسته اند مانع فعالیت ایشان شوند!!
و این افراد سودجو همچنان درحال اقدامات تهدید آمیز خود علیه بهداشت عمومی هستند وبا تجویز و تزریق داروهای دامپزشکی سلامت غذایی مردم را بخطر می اندازند!!
امیدآوردم با کمک دادستان محترم شهرستان شازند هرچه سریع تر این معضل در شازند هم حل شده و نتیجه به اطلاع عموم مردم برسد!!
دكتر دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
0
0
متاسفانه در تهران نيز پت شاپهاي ريز و درشت ، امنيت شغلي دامپزشكان را به سر انداخته اند ما با تحمل سالها سختي عملا در كلينيك بيكار بنشينيم و در پت شاپ ها بصورت غير مجاز تمام خدمات دامپزشكي عرضه مي شود
نظر شما
ادامه